انیمیشن از نگاه گلپایگانی


نگاه علیرضا گلپایگانی به انیمیشن ایران و جهان

هفته دوم دی ماه 91

 

نمایش فیلم کوتاه انیمیشن  همراه با نقد

 

نمایش فیلم کوتاه همراه با نقد و بررسی در باشگاه فیلم تهران واقع در فرهنگسرای ارسباران مهیا شد.

طبق توافقات صورت گرفته قرار است در جلسات نقد و بررسی بخش انیمیشن منتقدانی چون چون دکتر گلپایگانی و دکتر صفورا و برای بخش فیلم از آقایان اکبرلو، مقدم دوست، شهبازی، صلح‌جو برای بخشهای داستانی و مستند حضور داشته باشند.

بر همین اساس توافق نامه همکاری دو مجموعه انجمن سینمای جوانان ایران و فرهنگسرای ارسباران در زمینه نمایش و نقد فیلم کوتاه تا پایان سال و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی به امضا رسیده است.

فرهنگسرای ارسباران (هنر) در ضلع شمال غربی پل سیدخندان - خ ارسباران (جلفا) واقع شده و تلفن های 28-22872818 پاسخگوی علاقمندان خواهد بود .

جشنواره فیلم پروین اعتصامی

هیئت انتخاب فیلمهای انیمیشن ، مستند و زنده هفتمین دوره جشنواره پروین اعتصامی   آغاز بکار کرد. 

 DSC_0009

در شش دوره گذشته جشنواره فیلم پروین اعتصامی 844 فیلمساز زن آثار خود را به این جشنواره ارسال کرده‌اند.

 DSC_0008

DSCF1051مازیار رضا خانی

هفتمین جشنواره ملی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم پروین اعتصامی با موضوع نقش زن در تنظیم اقتصاد خانواده مختص زنان فیلمساز با موضوع آزاد و مردان فیلمساز با موضوع زن از تاریخ 1 تا 4 اسفندماه به دبیری مازیار رضاخانی در تهران برگزار می‌شود..

 

انتخاب هشتمین دوره جشنواره پویانمایی  تهران

 

 

 

 

انتخاب فیلم‌های جشنواره پویانمایی از 12دی آغاز می‌شودانتخاب  آثار رسیده به هشتمین جشنواره دو سالانه بین المللی پویانمایی تهران با آغاز فعالیت هیئت انتخاب بخش مسابقه ایران و بین‌الملل این جشنواره  آغاز شد .
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: درجشنواره پویانمایی امسال ،750 فیلم در بخش مسابقه ایران و 930 فیلم از 70 کشور جهان در بخش مسابقه بین‌الملل به رقابت گذاشته شده اند .
محسن حموله گفت:انتخاب این آثار بر عهده گروهی پنج نفره متشکل از :

مهدی خرمیان کارگردان و مدرس دانشگاه

حسین صافی کاریکاتوریست و کارگردان

 مریم کشلولی‌نیا کارگردان و استاد دانشگاه

هدی اثنی‌عشری کارگردان

امیر سحرخیر طراح جلوه‌های بصری و کارگران

است . مراسم پایانی هشتمین جشنواره دوسالانه پویانمایی تهران 13 تا 17 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار می‌شود.
مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در خیابان حجاب تهران واقع شده است.

نام نویسی برای دیدن فیلمهای انیمیشن

 

نام نویسی از علاقه‌مندان واجد شرایط تماشای فیلم‌های هشتمین جشنواره دو سالانه بین‌المللی پویانمایی تهران 9 دی تا 15 بهمن انجام می شود .
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در مصاحبه با خبرنگار ما افزود: دانشجویان مقاطع کاردانی ، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترای رشته ‌‌هنر ، هنرمندان و دست‌اندرکاران حوزه انیمیشن می توانند در این فرصت با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی این جشنواره به نشانی اینترنتی www.tehran-animafestival.ir نام نویسی کنند .
محسن حموله گفت : دبیرخانه این جشنواره پس از بررسی درخواست‌های ثبت شده ، بر اساس تخصص، تحصیلات و تجربیات علاقه‌مندان و ظرفیت سالن‌های نمایش دهنده فیلم‌ها ، درخواست ها را اولویت‌بندی و برای متقاضیان کارت حضور صادر خواهد کرد .
وی افزود : هشتمین جشنواره پویانمایی تهران 13 تا 17 اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در خیابان حجاب برگزار می‌شود.

 مدیریت امور سینمایی کانون در دستان یک انیماتور

 میرهادی کارگردان فیلم‌های کودک و نوجوان از روز اول دی ماه به جمع پیشکسوتان پیوست و به بازنشستگی نائل شد.

در این مراسم سید صادق رضایی مدیرعامل کانون پرورش ضمن اشاره به بیش از 20 سال آشنایی خود با میرهادی، نوع سلوک و رفتار را از جمله ویژگی‌های لیلا میرهادی برشمرد و اظهار امیدواری کرد: از این پس ارتباط وی با امور سینمایی کانون بیشتر شود و شاهد ساخت آثار هنری دیگری از این کارگردان سینما باشیم.

وی یادآور شد: زمانی که اعلام کردیم مراکز فرهنگی، هنری قبله‌ی فعالیت‌های کانون هستند، کسی که بیش از دیگران به این مضمون پی برد و در جهت تحقق آن تلاش کرد، خانم میرهادی بود. ارایه‌ی ایده و تهیه بسته‌های فیلم 80 فیلم در 80 روز و مجموعه سیب و ... نشان‌دهنده‌ی نگاه ارزشمند او به مراکز است که جزء افتخارات کانون ثبت شده است.

رضایی تصریح کرد: بسیار باعث افتخار است که فردی روزی به عنوان عضو وارد مراکز کانون شود و پس از 30 سال خدمت به عنوان مدیر امور سینمایی با فعالیت‌های اداری کانون خداحافظی کند.

مدیرعامل کانون از هادی یقین‌لو سرپرست جدید این مدیریت هم به واسطه‌ی پذیرش مسوولیت تشکر کرد و افزود: قبول مسوولیت مدیریت سینمایی در کانون نشان‌دهنده‌ی عشق و دلدادگی به این هنر و این حوزه است که برای سرپرست جدید فرصت خوبی تلقی می‌شود.

رضایی ادامه داد: در این مدیریت و دیگر حوزه‌ها به دنبال نگاهی جدید توام با تحول هستیم و برای تحقق آن تلاش می‌کنیم که تا حد ممکن مدیران کانون را از بین نیروها و هنرمندان و همکاران داخل کانون انتخاب کنیم.

علی گنج‌کریمی معاون تولید کانون نیز در این مراسم از میرهادی به عنوان هنرمندی کوشا و بانشاط یاد کرد و گفت: سینما به عنوان یک صنعت و هنر در جهان امروز از اهمیت زیادی برخوردار است و در کانون نیز سینما دارای سابقه‌ای درخشان است با این هنرمندان و کارگردانان مطرحی که کانون به جامعه معرفی کرده است اجازه خطا کردن را از ما می‌گیرد.

او نیز به راه‌اندازی پردیس سینمایی کانون به عنوان یکی از دستاوردهای زمان مدیریت میرهادی اشاره کرد و هادی یقین‌لو جانشین وی را از سرمایه‌های موفق مدیریت سینمایی کانون برشمرد.

وی یادآور شد: سینمای کانون از شهرت و جایگاه خوبی در سطح جهان برخوردار است و در همین زمان، یک شرکت معروف پخش فیلم در حال اجرای ویژه برنامه‌ای برای نمایش فیلم‌های کانون است.

گنج کریمی ادامه داد: توقع از سینما در کانون بسیار بالاست و امیدواریم با تلاش‌های سرپرست جدید کارهای خوب و قابل قبولی برای عرضه‌کردن در سطح ایران و جهان تولید کنیم و در این آثار رشد و تربیت کودکان و نوجوانان را با در نظر گرفتن شیوه‌های تعلیم و تربیت در کانون مورد توجه قرار دهیم.

وی در عین حال توجه بیشتر به حوزه‌ی موسیقی، عکس و پویانمایی در کنار سینما را از جمله انتظارات خود از هادی یقین‌لو دانست.

لیلا میرهادی نیز در این آیین گفت: دوران خوبی را در کانون و با بچه‌ها و برای بچه ها گذراندم و امیدوارم بتوانم تجربه‌هایم را - که از کانون فرا گرفته‌ام - از این پس نیز در خدمت فرهنگ و هنر کشور قرار دهم.

وی ادامه داد: بچه‌ها را دوست دارم و آن‌ها نیز به محبت ما نیاز دارند امیدوارم کانون همواره سرحال و سرپا باشد و آن چه که تولید می‌کند، بچه‌ها را به شوق و ذوق وادارد. 

هادی یقین‌لو سرپرست جدید امور سینمایی کانون نیز - که در همین مراسم حکم مسوولیت خود را از دست مدیرعامل کانون دریافت کرد - طی سخنانی گردش کار امور سینمایی کانون را وابسته به حمایت و همراهی تمامی مدیران و مجموعه هنرمندان کانون دانست.

وی با تاکید بر این که سینمای کانون یکی از بهترین شاخص‌های کیفی سینمای ایران است یادآور شد: سینمای نوگرا در کشور مدیون سینمای کانون است و امیدوارم بتوانیم با کمک همه‌ی هنرمندان، گامی برای احیای این شاخص و خدمت‌گزاری به بچه‌های ایران برداریم. 

یقین‌لو از وجیه‌الله فرد مقدم پیشکسوت هنر پویانمایی ایران که در بستر بیماری است به عنوان کسی یاد کرد که بسیار مدیون اوست و برای وی آرزوی سلامتی کرد. 

در همین مراسم نازنین سبحان سربندی کارگردان فیلم‌های پویانمایی به نمایندگی از هنرمندان کانون طی سخنانی کوتاه از خدمات لیلا میرهادی تجلیل کرد و گفت: بازگشت این هنرمند را به سینمای کودک تبریک می‌گویم و از انتصاب هادی یقین‌لو در این سمت خوشحالم.

وی به خصایل اخلاقی میرهادی اشاره کرد و افزود: ضمانت کاری، اعتقاد و پایبندی به اصول اخلاقی، پرهیز از خود محوری و اعتماد به نفس بالا از جمله ویژگی‌هایی بود که باعث موفقیت وی در این عرصه‌ی مدیریتی شد.

لیلا میرهادی در سابقه‌ی فعالیت‌های هنری خود کارگردانی فیلم‌هایی مانند مادر، پندار و ماه بانو و هادی یقین‌لو کارگردانی فیلم‌های پویانمایی "کلاغ سیاه و مداد قرمز"، "دوست عزیز رفیق لذیذ" و "چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟" را ثبت کرده‌اند.

داستان‌هاى شعبان‌نژاد انیمیشنی شدند

مجموعه‌ى داستان‌هاى ایرانى «ماجراهاى قصه به قصه» از امروز (پنج‌شنبه هفتم دى) در شبکه‌ى پویا به‌نمایش در مى‌آید.

به گزارش روابط‌عمومی مرکز پویانمایی صبا، این مجموعه را «فرانک زحلی» در 26‌ قسمت 10 دقیقه­ای، با تکنیک سه‌بعدی دیجیتالی برای کودکان ساخته است.

فرانک زحلی، کارگردان این مجموعه می‌گوید: «فیلم‌نامه­های مجموعه‌ی ماجراهای قصه به قصه، بر اساس کتاب‌ها‌ی «افسانه شعبان نژاد» نوشته شده‌اند.»

به گفته‌ی او هسته‌ی اصلی بیش‌تر‌ قصه‌های این مجموعه، در ادبیات عامیانه‌ی ما سینه به سینه نقل شده و مفاهیم و مضامین ارزشمندی را به مخاطبان منتقل می‌کنند؛ مفاهیمی مثل مهربانی، همدلی، سعی و تلاش و...»

 

داستان‌هاى شعبان‌نژاد به نمایش در مى‌آیند

داستان‌هاى شعبان‌نژاد به نمایش در مى‌آیند

داستان‌هاى شعبان‌نژاد به نمایش در مى‌آیند

این انیمیشن از امروز، ساعت 14 و 47 دقیقه به جای انیمیشن «خمره» در شبکه‌ی پویا نمایش داده می‌شود.

جشنواره فیلم تصویر

دهمین دوره جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر

به ‌روال گذشته، جشنواره فیلم تصویر، همزمان با نمایشگاه تصویر سال درخانه هنرمندان برگزار می‌شود. کلیه‌ فیلم‌های غیرتجاری شامل فیلم‌های مستند، کوتاه داستانی، تجربی، انیمیشن، ویدئوآرت که از خلاقیت هنری برخوردار باشند، در این جشنواره عرضه خواهند شد.
 

این آثار در مدت برگزاری جشن تصویرسال، همه روزه در خانه هنرمندان ایران، تالار استاد جلیل شهناز به‌نمایش در می‌آیند. آثار ارسالی در این بخش می‌بایست به‌صورت DVD, Mini DV یا DVCam همراه با کد ره‌گیری دریافت شده از طریق ثبت نام در سایت tassvir.com به دبیرخانه ارایه شوند.

جشنواره«فیلم کوتاه»و«انیمیشن»قرآنی/46 میلیون جایزه

خبرگزاری فارس: جشنواره «فیلم کوتاه» و «انیمیشن» قرآنی از مجموعه جشنواره‌های «آیات» با 46 میلیون تومان جایزه در 13 بخش در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآنی باشگاه خبری فارس «توانا» جشنواره «فیلم کوتاه» و «انیمیشن» قرآنی از مجموعه جشنواره‌های «آیات» بهمن‌ماه 1391 در شهر مشهد مقدس برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ 1 بهمن‌ماه 1391 جهت ثبت‌نام و ارسال آثار به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی www.quranfestival.ir و یا به دبیر‌خانه جشنواره به نشانی مشهد، خیابان صاحب‌الزمان‌(عج) جنب اداره حج و زیارت، طبقه فوقانی، نگارخانه «میرک» ارسال کنند.

بخش‌های جشنواره

این جشنواره از دو بخش اصلی شامل؛ مقام والای انسان از منظر قرآن و بخش ویژه شامل؛ قرآن کریم، کتاب بیداری، قرآن عترت، ایثار و شهادت، سبک زندگی از طریق آموزه‌های قرآنی، نیکی به پدر و مادر و صله‌رحم، امید و ایمان در زندگی، گناه و مصداق‌شناسی آن، انسان و گذشت، بخشش و آمرزش، انسان و دیدگاه آن نسبت به دنیا، نماز و واجبات الهی، نیکوکاری، ارتباط و پیوند و دوستی در مناسبات انسانی، آثار و برکات نیکی در زندگی مردم برگزار می‌شود.

جوایز جشنواره مجموعا 46 میلیون

جوایز این جشنواره در بخش فیلم داستانی برای نفر اول شامل تندیس جشنواره به همراه 5 میلیون تومان، نفر دوم 3 میلیون تومان، نفر سوم 2 میلیون تومان، در فیلم مستند برای نفر اول شامل 5 میلیون تومان، نفر دوم 3 میلیون تومان، نفر سوم 3 میلیون تومان، برای بهترین فیلم 100 ثانیه‌ای 3 میلیون تومان، جایزه ویژه هیئت داوران 3 میلیون تومان، بهترین فیلمنامه 3 میلیون تومان، بهترین کارگردان 3 میلیون تومان،‌ بهترین تصویربردار 5/1 میلیون تومان، بهترین بازیگر مرد 5/1 میلیون تومان، بهترین بازیگر زن 5/1 میلیون تومان، بهترین تدوین 5/1 میلیون تومان، بهترین صداگذار 5/1 میلیون تومان، بهترین صدابردار 5/1 میلیون تومان، بهترین موسیقی فیلم 5/1 میلیون تومان،بهترین طراحی صحنه و لباس 5/1 میلیون تومان، بهترین پوستر فیلم 1 میلیون تومان است

بی‌مهری با انیمیشن‌های دوبعدی
کارگردان "قصه‌های شیرین" با اعلام خبر پایان ساخت این مجموعه انیمیشن، از محبوبیت آثار دوبعدی در بین کودکان سخن گفت و از بی مهری نسبت به این شیوه ساخت گلایه کرد.

مجموعه "قصه‌های شیرین" به کارگردانی ژیان دیباوری در 9 قسمت 10 دقیقه‌ای با تکنیک دو بعدی و به تهیه‌کنندگی مرکز پویانمایی صبا آماده پخش شد.

این مجموعه که برگرفته از قصه‌های کهن و قدیمی ایران زمین است، در هر قسمت با داستان، فضا و شخصیت‌های جدید، بیننده خود را به دیدن یک برنامه جذاب و فانتزی با رویکردی طنز دعوت می‌کند.

این داستان‌ها در هر قسمت یک قصه مستقل را بیان می‌کند و هر یک برگرفته از حکایت‌های کهن ایرانی و باستانی است که در دل ِ خود یک پند اخلاقی را دارد و با یک رویکرد طنز به مخاطب ارائه می‌شود.

دیباوری در گفتگو با خبرنگار مهر در توصیف ویژگی‌های این اثر اظهار کرد: هدف از تولید این برنامه صرفاً ساخت یک انیمیشن تلویزیونی و رسیدن به یک نتیجه مالی نبوده است و تمامی دست اندرکاران آن هم‌قسم شدند که با وجود مشکلات مالی موجود، کاری در خور شأنِ بیننده و کودک و نوجوان ایرانی ارائه کنند.

شانه به شانه انیمیشن‌های جهان، ویژگی‌های بومی و ملی را لحاظ می‌کنیم

وی افزود: در بازخوردهای عمومی کم و بیش شنیده می‌شد که انیمیشن‌های داخلی از کیفیت نازلی برخوردارند و توان جذب مخاطب را ندارند و لذا ما سعی داشتیم در این کار، به این باور برسیم که علی‌رغم مشکلات موجود در تولید انیمیشن، خصوصاً در تکنیک بسیار دیر بازده دو بعدی می‌توانیم مخاطب را جذب کرده و وی‍ژگی‌های بصری قابل قبولی را ارائه کنیم که نه تنها، چیزی کمتر از آثار خارجی نداشته باشد بلکه بتواند شانه به شانه آثار مطرح جهان ویژگی‌های بومی و ملی نیز داشته باشد.

کارگردان "قصه‌های شیرین" یادآور شد: برای مثال استفاده از قلم‌گیری‌های ویژه و ضخیم‌تر در لبه بیرونی تصویر شخصیت‌ها و برش کاری بر روی گونه و بینی شخصیت‌ها و ایجاد حس ِ بازی در شخصیت‌ها به جای حرکت صرف در انیمه‌ها و همچنین ایجاد و خلق فضاهای جدید در هر قسمت را برای پرهیز از تکرار و جلوگیری از یکنواختی برای بیننده می‌توان ذکر کرد. به اعتقاد بنده این کار در حدی است که به دلیل ویژگی‌های بومی و ملی و حس ایرانی و نیز اجرا در حد بالا می‌تواند بیننده و مخاطب خارجی را جذب کند و فروش خارجی نیز داشته باشد.

با تعرفه‌های غیرکارشناسی باعث سرخوردگی ما نشوید

دیباوری با بیان اینکه امیدوارست مدیران به اهمیت و دشواری تولیدات انیمیشن‌های دو بعدی بیشتر توجه کنند، تصریح کرد: تکنیک دو بعدی یک تکنیک بسیار دیر بازده و سخت است و نیروهای تخصصی بسیار اندکی دارد. امیدوارم این تکنیک را بیشتر حمایت کرده و با تکنیک‌های بسیار زود بازده دیگر همچون کات آوت مقایسه نکنند و نیز در تبین تعرفه‌های این تکنیک با اختلاف بسیار اندک از تکنیک‌های دیگر، باعث سرخوردگی و یأس دست اندرکاران آن نشوند؛ چراکه بحث مالی و تعرفه‌های غیر کارشناسی، آفت بزرگ این تکنیک بسیار جذاب شده است.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم با وجود ورود کامپیوتر و تکنیک‌های جدید، کماکان پربیننده‌ترین تکنیک، تکنیک دو بعدی است. شاهد این امر آن است که هنوز بچه‌های ما از دیدن تام و جری، رابین هود، لوک خوش شانس، پلنگ صورتی و بازرس، نِل، با خانمان و... دَه‌ها آثار دو بعدی بیشتر از برنامه‌های دیگر استقبال می‌کنند. 

چرا گامی برای فروش خارجی آثار پویانمایی برداشته نمی‌شود؟

این انیماتور با بیان اینکه یکی از سوالات بزرگ من همواره آن است که چرا علی‌رغم رشد ِ خوب انیمیشن‌های تلویزیونی ایرانی، برای یافتن بازارهای خارجی هیچگونه برنامه‌ریزی و تلاشی نمی‌شود، تصریح کرد: هم اکنون بسیاری از شبکه‌های خارجی مبادرت به پخش انیمیشن‌هایی می‌کنند که در سطوح بسیار پایین‌تری از برخی تولیدات داخلی ما هستند. برای مثال شبکه‌های عربی که 24 ساعته پخش انیمیشن دارند و با فرهنگ اسلامی ما نیز قرابت بیشتری دارند.

کارگردان‌ "قصه‌های شیرین" تأکید کرد: یک عزم جدی برای فروش برنامه‌های تولید داخلی می‌تواند به گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی ما کمک شایانی کند و نیز در عرصه اقتصادی به بدنه انیمیشن ایرانی کمک بزرگی کند. بسیاری از برنامه‌های پخش شده از تلویزیون‌های خارجی در سطوح تلویزیونی هستند و می‌توان گفت اکثر کارها در حد کارهای سینمایی و مطرح نیستند و ما نباید هرگز، این دو نوع پخش را با هم اشتباه بگیریم و یا مقایسه کنیم.

دیباوری در ارتباط با شبکه پویا اظهار کرد: باید بگویم که یکی از آرزوهای بزرگ اهالی انیمیشن راه اندازی این شبکه بوده است. جای تقدیر و تشکر فراوان دارد و می‌بایست به بانیان و مسئولان این شبکه خسته نباشید گفت. اما هنوز شبکه در ابتدای راه است و لازم است تا برای ارتقای سطح شبکه چه به لحاظ گرافیکی و چه به لحاظ نحوه ارائه برنامه‌ها، تدابیر تخصصی‌تر اندیشیده شود.

گرافیک شبکه پویا ضعیف است

وی اذعان کرد: پکیج، بسته بندی و گرافیک شبکه پویا بسیار ضعیف است و در خور شأن یک شبکه هنری و انیمیشنی نیست. بنابراین ارتقای گرافیک و دموها و آرم استیشن‌های آن از ضروریات این شبکه به نظر می‌آید. نکته دیگر اینکه با توجه به شاخص مخاطبان این شبکه که عموماً کودک و نوجوان هستند حس موزیکال بودن و شادی در بخش‌های مختلف شبکه می‌بایست موج بزند، در سال شکوفایی اقتصادی ما نیاز به امید داریم و نباید از این نکته غافل شویم و تولید برنامه‌های موزیکال و شاد برای این شبکه می‌تواند در جذب مخاطب کودک بسیار مفید باشد.

این کارگردان آثار پویانمایی ادامه داد: ساخت دمو و یک آرم استیشن با موسیقی بسیار ریتمیک و شاد که با شنیدن آن کودک به سمت تلویزیون جذب شود، می‌تواند در قالب یک مسابقه و فراخوان طراحی و از علاقمندان در این زمینه دعوت به همکاری شود.

ناظران کیفی علف‌های هرز انیمیشن را می‌چینند

دیباوری درباره روند تولید انیمیشن توضیح داد: با تشکیل گروه‌های تخصصی مختلف در مرکز صبا اعم از گروه دو بعدی، سه بعدی و.. و نیز ایجاد بخش ناظران کیفی به شدت کارهای تولیدی شده مورد ارزیابی و کنترل کیفی قرار می‌گیرند. بنابراین بسیاری از اشکالاتی که در گذشته در روند تولیدات مرکز دیده می‌شد، در همین ابتدای کار رصد شده و مرتفع می‌شود.

وی در پایان گفت: این امر در بهبود کیفیت برنامه‌ها بسیار نقش موثر و بی بدیلی داشته است. این را نه به خاطر اینکه خودم از ناظران کیفی مرکز هستم می‌گویم، بلکه به این خاطر که به عینه، برچیده شدن علف‌های هرز در تولیدات انیمیشنی را شاهد هستم و ایجاد فضای سالم و نگاه کیفی بر تولیدات را فارغ از نام و نشان افراد را در برنامه‌های مرکز می‌بینم.

 

داستانک

حکایت وقت رسیدن مرگ...!
یارو نشسته بود داشت تلویزیون میدید که یهو مرگ اومد پیشش ...
مرگ گفت : الان نوبت توئه که ببرمت ...

مرده یه کم آشفته شد و گفت : داداش اگه راه داره بیخیال ما بشو بذار واسه بعدا ...
 
مرگ : نه اصلا راه نداره. همه چی طبق برنامست. طبق لیست من الان نوبت توئه ... مرده گفت :
حداقل بذار یه شربت بیارم خستگیت در بره بعد جونمو بگیر ... مرگ قبول کرد و مرده رفت شربت بیاره...
 
توی شربت 2 تا قرص خواب خیلی قوی ریخت ... مرگ وقتی شربته رو خورد به خواب عمیقی فرو رفت...
مرده وقتی مرگ خواب بود لیستو برداشت اسمشو پاک کرد نوشت آخر لیست ... و منتظر شد تا مرگ بیدار شه ...
 
مرگ وقتی بیدار شد گفت : دمت گرم داداش حسابی حال دادی خستگیم در رفت ...
بخاطر این محبتت منم بیخیال تو میشم و میرم از آخر شروع به جون گرفتن میکنم ...


   + سید علیرضا گلپایگانی - ٩:۱٢ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ٧ دی ۱۳٩۱