انیمیشن از نگاه گلپایگانی


نگاه علیرضا گلپایگانی به انیمیشن ایران و جهان

هفته اول مهرماه 91

آقای مهربان پنجشنبه با کیفیت پایین پخش شد!


جمعه هفتم مهرماه فیلم  بلند انیمیشن «آقای مهربان» به کارگردانی علیرضا گلپایگانی وبهنام دلداده به سفارش مرکز پویانمایی صبا ساعت 13در شبکه پویا  به روی آنتن می‌رود.

ضمنا پنجشنبه  ششم مهرماه  شبکه دو نیز فیلم " آقای مهربان " را درساعت دو نیم بعد ازظهر با کیفیت و رزولیشن پایین !پخش کرد.

در حاشیه : این خبر امروز پنجشنبه 6 مهر ماه در جام جم بود:

 شـبـکـه دو

انیمیشن « آقای مهربان » به کارگردانی علیرضا گلپایگانی فر، از تولیدات مرکز پویانمایی صبا، پنجشنبه 6 مهرماه ساعت 14:30روی آنتن شبکه دو سیما می رود‌.

مضمون داستان پویانمایی «آقای مهربان» سیره عملی امام هشتم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است .

ظاهرا پخش فیلم یکهو افتاده ساعت دو  و نیم بعداز ظهر پنجشنبه از شبکه دو ! اسم من هم شده گلپایگانی فر و از اسم آقای دلداده هم خبری نیست.

این در حالی است که در جدول پخش شبکه دو همچنان آقای مهربان ساعت 17:30 روز جمعه  هفتم مهر ماه است !

از طرفی امروز شبکه پویا با زیر نویس خبر پخش آقای مهربان در ساعت دو نیم   پنجشنبه ششم مهر از شبکه دو را می دهد!!

به این میگن خبر رسانی !!!

لینک خبر : http://khabarfarsi.com/ext/3472659

آقای مهربان در گلستان

 

فیلم بلند تلویزیونی آقای مهربان موفق به دریافت جایزه اول چهارمین دوره جشنواره پویانمایی رضوی در گرگان گردید.

 

جایزه بهترین فضاسازی وسبک تصویری فیلم انیمشن نیز به " آقای مهربان " تعلق گرفت.

شجاعان هر روز ساعت دو در شبکه دو

مجموعه انیمیشن شجاعان به مناسبت هفته دفاع مقدس هر روز به جز جمعه ساعت 14 از شبکه دو پخش میشود .

ضمنا هفت قسمت جدید شجاعان هم هر شب ساعت 20 از شبکه پویا در این ایام پخش میشود.

 

آقای مهربان در شب میلاد 

 فیلم بلند تلویزیونی " آقای مهربان" ساعت 20  روز پنجشنبه 6 مهرماه از شبکه پویا و ساعت 17 روز جمعه  7 مهرماه ( روز میلاد حضرت امام رضا(ع)) از شبکه دو پخش خواهد شد. انشالله

 

برترین های جشنواره پویانمایی سیره رضوی گلستان

گرگان - خبرگزاری مهر: چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی استان گلستان ظهر پنجشنبه با رای هیئت داوران و معرفی آثار برتر در بخش فیلم و فیلمنامه به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، این جشنواره با شرکت 46 اثر روز چهارشنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گشایش یافته بود.

بر اساس رای هیئت داوران در بخش فیلم جشنواره، فیلم آقای مهربان به کارگردانی علیرضا گلپایگانی و بهنام دلداده از تهران با اهدای تندیس و دیپلم افتخار جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 25 میلیون ریال به عنوان برگزیده اول، فیلم عطر عاشقی به کارگردانی منصوره خطیون و مجید صبری از تهران با اهدای دیپلم افتخار جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 20 میلیون ریال به عنوان برگزیده دوم و چشم های کاغذی به کارگردانی شهرام بیگی و جواد عظیمی از گلستان با اهدای دیپلم افتخار جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 15 میلیون ریال به عنوان برگزیده سوم این بخش معرفی شدند.

در بخش فیلمنامه نیز، فیلمنامه ابر رحمت به کارگردانی سعید احمدیان از کرمانشاه با اهدای تندیس و دیپلم افتخار جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 15 میلیون ریال حائز رتبه اول، از شهر سرد به کارگردانی لیلا خلیل زاده از تهران با اهدای دیپلم افتخار جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 12 میلیون ریال حائز رتبه دوم و قالی به کارگردانی سید محمدجواد صداقت کشفی از یزد با اهدای دیپلم افتخار جشنواره و جایزه نقدی 10 میلیون ریال حائز رتبه سوم این بخش شدند.

بر اساس رای هیئت داوران، فیلم عطر عاشقی به کارگردانی منصوره خطیون و مجید صبری از تهران با اهدای 5 میلیون ریال به عنوان بهترین انیمیت( بهترین حرکت بخشی، پویانمایی) و فیلم آقای مهربان کارگردانی علیرضا گلپایگانی و بهنام دلداده از تهران با اهدای پنج میلیون ریال به عنوان بهترین فضاسازی و سبک تصویری انتخاب شدند.

هیئت داوران به دلیل نگاه معناگرا و انتزاعی همراه با سبک بصری بدیع به انیمیشن با اهدای لوح تقدیر و مبلغ 3 میلیون ریال از حامد شریفی کارگردان فیلم سفر هشتم تقدیر کرد.

همچنین هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر از سه فیلم حرم به کارگردانی فاطمه زندی و مریم خوش اقبال از همدان، سفر به کارگردانی مجید سلیمی از همدان و رویای نقاش کوچولو یه کارگردانی علی رخشانی از گرگان تقدیر کرد.

همچنین هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر از فیلمنامه نگهبان به دلیل روایت ساده و استفاده از معیارهای مناسب انیمیشن از احمد تقوایی از اراک، فیلمنامه کبوتران حرم به دلیل شاعرانه و نگاهی تصویری به موضوع از حمیدی عزیزی از اردبیل و فیلمنامه طوطی و بازرگان به دلیل داستان پردازی جذاب و بهزره گیری از منابع ادبی مناسب همراه با دخل و تصرف هوشمندانه در آن از علی آقایی از خوزستان تقدیر کرد.

هیئت داوران متشکل از مسعود امامی، امید خوش نظر و روانبخش صادقیمسئولیت قضاوت 19 فیلم و 27 فیلمنامه را برعهده داشتند.

گفتنی است، نفرات برتر فیلم و فیلمنامه نیز به عنوان مراسم اختتامیه دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان با میلاد آن امام در مشهد مقدس پذیرش می شوند.

بیانیه هیئت داوران چهارمین دوره جشنواره رضوی

امروزه انیمیشن بعنوان یکی از مهمترین رسانه های تأثیرگذار بر ذهن و قلب مردم شناخته می شود . نه تنها بخاطر قابلیتهای تکنیکی و فنی آن ، بلکه بدلیل قدرت و توانایی مثال زدنی اش در بیان بهتر مفاهیم فراواقعی و بدون مرز . بی شک فرم و محتوا دو عنصر جدا نشدنی و اساسی در ماندگاری هر اثر هنری بشمار می رود و تعامل درست و مناسب این دو می تواند اثری قابل تامل را بوجود آورد .

هنوز جشنواره ها اصلی ترین محافل و موقعیت ها برای ارائه و دیده شدن آثار بشمار می روند و جشنواره انیمیشن کشوری سیره رضوی بعنوان یکی از فرصتهای پیش آمده برای عرضه توانایی های انیمیشن کشور البته در حوزه موضوعی خاص توانسته جایگاه مثبتی پیدا کند و خوشبختانه سطح کیفی آن در طول چند سال گذشته بشکل شاخصی ارتفاع یافته است . اگرچه خط مشی جشنواره که طبیعتا ایجاد موقعیتهای  حمایتی برای تولید آثاری ماندگار در موضوعات مرتبط سیره امام رضا علیه السلام می باشد ، حجم آثار ارسال شده به جشنواره از سوی سازندگان آثار مستقل نیز مناسب  بوده و جای تأمل دارد . البته مسئولین جشنواره خوئد نیز به این نکته واقفند که این نگاه حمایتی همچنان لازم بوده و می بایست به شکلی هدفدار و وسیعتر و بیش از پیش در اختیار سازندگان و دست اندرکاران  تولید انیمیشن خصوصا در شهرستانها قرار گیرد .

هیات داوران چهارمین جشنواره پویانمایی سیره رضوی  پس از برگزاری نشست های پی در پی ، تمامی آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره را به شکل کامل و با دقت مورد بازبینی و ارزیابی قرار داده و از بین آنها تعدادی را بعنوان آثار برتر معرفی کردند .

نکته حائز اهمیت این است که حساسیت و شأن موضوعی جشنواره ، که حاکی از نگاهی ایدئولوژیک ، مذهبی و مورد احترام عموم مردم است ، می بایست در ساخت و تولید آثار از طرف سازندگان نیز مورد اهمیت بیشتری قرار گیرد . به بیان دیگر لازم است خود تولید کنندگان و هنرمندان ، حساسیتها و سختگیری های بیشتری برای ساخت آثاری از این دست هم در محتوا و هم در تکنیک از خود نشان دهند .

نکته ای که در بخش عمده ای از آثار ارسال شده به جشنواره به چشم می خورد ، سطح عمومی کیفی  متوسط و پایین آثار با توجه به موضوع حساس آن است . مشکلاتی از جمله ایده و داستانهای تکراری ، فقدان بیان هنرمندانه و تأثیرگذار ، نگاه غالباً سطحی به موضوعات مرتبط با سیره رضوی و نهایتاً فیلمنامه هایی بدون درونمایه خاص و ماندگار است . از طرفی بجز تعداد محدود ، آثار ارسال شده به جشنواره ، در شکل اجرایی نیز متاسفانه با کیفیتهایی در شأن و مناسب با موضوع جشنواره ساخته نشده اند.

هرچند بخشی از این اشکالات قابل درک است اما هیأت داوران با توجه به مسئولیت حرفه ای خود و همچنین آگاهی از شرایط موجود، مسئولین جشنواره و سازندگان آثار را به تلاش و توجه بیشتر در حمایت ، ساخت و ارائه اینگونه آثار تشویق میکند . چرا که

تعالی ، پیشرفت و تأثیر گذاری مثبت این جشنواره نه تنها میتواند در بیان و اشاعه سیره مقدس رضوی نقشی ماندگار داشته باشد بلکه میتواند هنرمندان مستعد و توانمندی را نیز در این عرصه با حمایتهای مستمر و هدفدار به جامعه انیمیشن کشور معرفی کند که این خود حرکتی بس قابل تقدیر و ارزنده است.

با توجه به سپری شدن چندین دوره از جشنواره و حرکت به سمت بالغ شدن آن هیئت داوران مواردی از قبیل فعالیت دایمی و مستمر دبیرخانه جشنواره در طی سال ، بازنگری آیین نامه اجرایی ، معرفی و در اختیار قرار دادن منابع مناسب محتوایی ، نظارت و مشاوره کیفی و همچنین تخصیص منابع مالی مناسب و معقول جهت تولید این دست آثار را لازم و به مسئولین جشنواره توصیه می نماید .

به امید جشنواره های پربارتر در سالهای آتی

هیأت داوران چهارمین جشنواره پویانمایی کشوری سیره رضوی استان گلستان

آقایان مسعود امامی                                             روانبخش صادقی                    امید خوش نظر

آقای مهربان بزودی در صدا وسیما

کارگردان فیلم برتر جشنواره پویانمایی(انیمیشن) کشوری سیره رضوی استان گلستان گفت: فیلم برتر جشنواره پویانمایی رضوی از صداوسیما پخش می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،  علیرضا گلپایگانی، کارگردان فیلم برتر جشنواره پویانمایی(انیمیشن) کشوری سیره رضوی استان گلستان گفت: فیلم آقای مهربان که برنده بهترین فیلم جشنواره پویا نمایی(انیمیشن) کشوری سیره رضوی شده است شب میلاد امام رضا (ع) از صدا و سیما پخش می شود.

وی افزود: این کار که از سوی داوران جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت و مقام برتر را کسب کرد حصاصل کار مشترک بنده و دوست عزیزم آقای بهنام دلداده است.

گلپایگانی تصریح کرد: جشنواره های موضوعی همیشه محدودیت دارند اما جشنواره رضوی چون با فرهنگ ایران اسلامی عجین است موفق بود و فیلم های با تعداد بالا و کیفیت خوب در این جشنواره ارائه شد.

وی با بیان اینکه اولین بار است که در این جشنواره شرکت می کند، افزود: در مقوله آماری و کیفی این جشنواره نسبت به سال گذشته بهتر بوده و اثرات قابل قبول تری ارائه شده است.

گلپایگانی گفت: در ابتدا این فیلم با انگیزه جشنواره ساخته نشده بود و هم اکنون خوشحالیم که این فیلم در این جشنواره با عنایت داوران مورد قبول قرار گرفته و رتبه برتر را کسب کرده است.

وی افزود: نعمات امام رضا (ع) را در سوابق کارهایمان مشاهده می کنیم و در آینده نیز تاثیر مثت خواهد گذاشت.

گلپایگانی گفت: فیلم آقای مهربان داستان ضامن آهو امام رضا (ع) است که از زاویه دید حیوانات روایت می شود.

 

روابط عمومی ۳۰ شهریور

 

«حسنی و مرغ تخم طلا» از نیمه مهر در شبکه نمایش خانگی

خبرگزاری فارس: فیلم انیمیشن «حسنی و مرغ تخم طلا» به کارگردانی حمیدرضا صالحی و تهیه‌کنندگی داریوش دالوند نیمه دوم مهرماه در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

خبرگزاری فارس: توزیع «حسنی و مرغ تخم طلا» از نیمه مهر در شبکه نمایش خانگی

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، فیلم انیمیشن «حسنی و مرغ تخم طلا» که برای گروه سنی زیر ۹ سال آماده شده است با فضایی شاد و موزیکال از نیمه دوم مهرماه در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود.

فیلم کودکانه، طنز و فانتزی با شخصیت کمیک « آقا قورباغه» آغاز می‌شود و کاراکترهای دیگری از جمله غول، جادوگر، حسنی و... فضایی شاد برای کودکان فراهم کرده است.

«حسنی و مرغ تخم طلا » تولیدی از استودیو انیمیشن «آریا صنعت تخیل» است که توسط ویدئو رسانه «آریا رسانه» پخش بروجرد و پخش تصویر دنیای هنر در شبکه ویدئویی کشور پخش خواهد شد.

این فیلم سال جشنواره در سال گذشته در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان به نمایش درآمد که مورد استقبال کودکان قرار گرفت.

فیلم مستند «پدر بزرگ انیمیشن ایران» به کارگردانی «طه غنیمی فرد» ساعت 18 سه شنبه 4 مهر در تالار استاد ناصری خانه ی هنرمندان ایران اکران می شود.

به گزارششبکه ی خبری هنرمندان ایران، این فیلم به مرور زندگی مرحوم «اسفندیار احمدیه» نقاش، انیماتور و سازنده ی نخستین انیمیشن ایران، با نام «ملانصرالدین» در سال 1336 می پردازد.
عوامل این فیلم مستند شامل: تهیه کننده، کارگردان و انیماتور «طه غنیمی فرد»، بازنویسی متن «رویا میدانی»، نویسنده، استوری برد، فیلم بردار «طه غنیمی فرد»، تدوین «امیر لطفی»، تدوین «سیاوش نقشبندی»، گوینده «لیلا پورجواد»، ضبط گفتار «حسن قاسمی»، آهنگساز «صنم پاشا» و ... هستند.
مستند «پدر بزرگ انیمیشن ایران» به همت انجمن تهیه کنندگان فیلم های مستند و با همکاری خانه ی هنرمندان ایران پخش می شود

پایان نامه خانم ایزدیان

پایان نامه ای که بیست گرفت

حسنایی-سلطانی-گلپایگانی- ایزدیان- شکیب-خلیلی- یکدانه

پایان نامه خانم کفشی

چهارشنبه 29 شهریور91-حسنایی- سلطانی-کفشی - خلیلی - گلپایگانی

دوستان و همکلاسیهای خانم کفشی در سالن حضور داشتند.

 

پایان نامه امیر هوشنگ معین

گلپایگانی- معین-سلطانی- حسنایی- یکدانه

لبخندی که از شادی نیست!

داستان زندگی مداد قرمز در تاشکند

فیلم انیمیشن "داستان زندگی مداد قرمز" به کارگردانی علیرضا چیتایی در دومین جشنواره یوزپلنگ طلایی به نمایش در خواهد آمد.

تاریخ برگزاری این جشنواره از 9 الی 14 مهر ماه و در شهر تاشکند می باشد. دومین جشنواره بین‌المللی فیلم "یوزپلنگ طلایی" با همکاری بنیاد "فوند فاروم" و آژانس ملی "اوزبک کینو" برگزار خواهد شد.
این فیلم سومین حضور بین المللی خود را پس از نمایش در جشنواره های ساردینیا و لونولای ایتالیا تجربه می کند.

 منبع خبر : علیرضاچیتایی

 

اعلام آثار پویانمایی جشنواره‌ی فیلم کودک

اسامی آثار بخش مسابقه پویانمایی بلند بین‌الملل بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ستاد خبری جشنواره فیلم کودک، در این بخش 9 پویانمایی بلند ایرانی و خارجی رقابت می‌کنند.

عطر ولایت(مسعود صمدی) ، داستان سامرا(حسین سلطانی و وحید چالک) ، آقای مهربان(سید علیرضا گلپایگانی و بهنام دلداده) ، نگین هفت دریا(عباس محبی) آثار ایرانی این بخش از جشنواره فیلم کودک هستند.

 

همچنین پویانمایی بلند خارجی بخش مسابقه بین‌الملل عبارتند از: سگ فضانورد- بلکا و استرلکا (ایانا اولانیکوا) از روسیه، روز کلاغ ها (جین کریستف دیزانت) محصول مشترک فرانسه، بلژیک و کانادا ، روزهای سبز(آن جی هون و هان هی جین) از کره ، لوته و راز سنگ ماه(جانو پولما و هیکی ارنیتز) از استونی و لیتوانی و مرد ماه (استفان چس) از فرانسه و آلمان.

این آثار برای کسب جایزه پروانه زرین بهترین پویانمایی بلند بخش بین الملل جشنواره فیلم کودک رقابت می‌کنند.

*******

24 اثر در بخش مسابقه پویانمایی‌های کوتاه بین‌الملل بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان رقابت می‌کنند.

در این بخش 4 اثر کوتاه ایرانی با 20 پویانمایی خارجی رقابت خواهند کرد.

کودکان دشت (سعادت رحیم زاده)، من همسرم و گاومون (آزاده معزی)، آواز شب (معین صمدی) و خط قرمز(مونا عبداله شاهی) آثار ایرانی این بخش از جشنواره فیلم کودک به شمار می‌روند.

پویانمایی‌های خارجی این بخش از جشنواره نیز عبارتند از: چینتی(ناتالیا میرزویان) از روسیه، چه می گویی(ولیچکو پاپوویچ) از کرواسی، مسابقه جایزه بزرگ(مارک ریبا و آنا سولانس) از اسپانیا، تولدت مبارک (لی سونگ مین) از کره، خانه (دیوید بوب) از آلمان، سفر یک بچه گربه(ماتیلده رگنولت) از فرانسه، پرنده کوچک و برگ(لنا ون دئورن) از سویس، گمشده (آندرو روهمن) از استرالیا و انگلیس، غذا ساز میریام(آندرس تنوسار) از استونی، خال های سبز رنگ (پریت تندر) از استونی، ناپیدا(تاریکو ریماوی) از اردن و انگلیس، پوشش خارجی(ولیسلاو کازاکف) از کانادا، سیر خرگوش (لوته الساکر) از هلند، از دست رفته(مارک دی ویلتون گیلبرت) از انگلیس، شایعات(فریتس ساندارت) از بلژیک و فرانسه ،‌ پسر چهار چشم(جین کلود روزک) از فرانسه، افسانه بابایاگا(لی میهیون) از کره، امواج(آلن زانجیکو) از کرواسی، با چرخش باد(النا مادرید) از سوئیس و کی؟ فیلم های برای بچه ها(جسیکا لورن) از سوئد.

 

**********

 

24 اثر در بخش مسابقه پویانمایی‌های کوتاه ایرانی بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان رقابت می‌کنند.

 

این آثار برای کسب پروانه زرین بهترین اثر پویانمایی کوتاه جشنواره رقابت می‌کنند.

 

بر پایه این گزارش، پویانمایی‌های آواز شب (معین صمدی)، باغ هزار دخترون (لیلا خلیل زاده)، بچه همه (لیدا فضلی)، ترازو(رامین رهبر)، توکا در قفس(مهرداد شیخان)، چرا این تلفن زنگ نمی زند؟(هادی یقین لو)، خط قرمز (مونا عبداله شاهی)، داستان زندگی پرثمر و با افتخار مداد قرمز (علیرضا چیتایی)، دوست سیاه من (نرگس تسلیمی)، راز آن درخت (معین صمدی)، سوسک کوچک (حسین ملایمی)، شب گوسفند (امیر بهران) از جمله آثار این بخش از جشنواره فیلم کودک هستند.

سایر آثار بخش مسابقه پویانمایی های ایرانی عبارتند از: کبوتر سفید کنار آینه (مریم خلیل زاده)، کچل کفتر باز (صادق جوادی)، کرماندو (حامد اکرمی)، کودکان دشت (سعادت رحیم زاده)، گوی زندگی (مجید صبری - منصوره خطیون)، ماه مهربان (نازنین سبحان سربندی)، ماهیگیر (نیما غضنفری)، مترسک (محمدرضا عابدی)، من همسرم و گاومون (آزاده معزی)، نقش (زیبا ارژنگ)، ننه کلاغه و روباهه (محمد علی سلیمان زاده)، وال استریت (فرنوش عابدی).

در میان این آثار، پویانمایی‌های کودکان دشت، من همسرم و گاومون، آواز شب و خط قرمز برای رقابت در بخش بین الملل نیز انتخاب شده‌اند.

 اول مرغ وجود داشت یا تخم‌مرغ؟

علیرضا کاویان‌راد معتقد است علت پیشرفت انیمیشن در کشورهایی چون آمریکا و روسیه تسلط متخصصان این حوزه بر طراحی، نواختن ساز، سابقه بازیگری یا آشنایی با این هنر و تسلط برای حرکت‌های موزونی نظیر پانتومیم است.

 

انیمیش در سینمای جهان جایگاه بسیار بالایی دارد تا جایی که بسیاری از انیمیشن‌های جهانی چون «در جست‌وجوی نمو»، «شیرشاه»، «کارخانه هیولاها» و «راتاتویی» توانستند جوایزی چون اسکار را دریافت کنند. فروش 120 میلیون دلاردلاری از اکران انیمیشن «دزدان دریایی» به کارگردانی «پیتر لرد» از انگلستان کمترین سودی بود که نصیب تهیه‌کنندگان این انیمیشن کرد.

در چنین شرایطی، انیمیشن‌های ساخت ایران، محبوبیت چندانی میان کودکان و نوجوانان ندارد و نتوانسته در میان بزرگسالان جایگاه خود را باز کند. راه‌اندازی شبکه «پویانمایی» زمینه‌ای فراهم کرده است تا صنعت‌گران حوزه انیمیشن زمان بیشتری برای ساخت انیمیشن صرف کنند. با این همه هنوز هم انیمیشن‌های ایرانی طرفدار چندانی ندارند. کارشناسان معتقدند نداشتن فیلمنامه مناسب، کارگردان حرفه‌ای و بودجه مناسب دلیل عمده عدم تولید انیمیشن حرفه‌ای است.

با علیرضا کاویان‌راد به گفت‌وگو نشستیم تا مشکل اصلی این حوزه را بشناسیم. وی که مدرس دانشکده هنر و معماری شریعتی و تربیت مدرس تهران است، علت عمده ضعف در حوزه انیمیشن ایران را نبود متخصصان لازم در این حوزه و سینماهایی برای اکران می‌داند. گفت‌وگوی خبرنگار نامه را با کارگردان انیمیشن و تصویرگر کتاب کودک بخوانید:


چرا انیمشین‌های ایران مانند انیمشین‌های کشورهایی نظیر آمریکا یا روسیه در سطح جهانی مطرح نشده‌اند؟

اساسا فرق عمده سازندگان انیمشین در ایران با تولیدکنندگان انیمشین به شکل نگاه و نوع رویکرد آنان بازمی‌گردد. والتر دیزنی، بنیان‌گذار شرکت دیزنی می‌گفت کار ما هنر نیست، صنعت است. در واقع تمرکز او بر معرفی و تامین گیشه بود. اما چه کسی می تواند بگوید کارهای وی از نظر ساختار، درام، شخصیت‌پردازی، فیلم‌برداری، تصویر و صدا هنرمندانه نیست؟ با این همه، محصولی مانند انیمشین در همه جای دنیا روی پای خودش نمی‌ایستد مگر اینکه فروش مناسبی داشته باشد.


فروش انیمیشن چگونه تضمین می‌شود؟

فروش معلول تولید است. برای آنکه تولید هدف ما باشد، باید المان‌های گوناگون در نظر بگیریم که مهم‌ترین آن توجه به خواسته و نوع نگاه مخاطب است. به عنوان مثال ما انگیزه‌های مختلفی را در سینما دنبال می‌کنیم. اول اینکه فیلمی بسازیم که دیده شود، دوم اینکه مخاطب ببیند و برای دیگری تعریف کند و در نهایت دیگری یا دیگران به دیدن فیلم تشویق شوند.
هنگام اکران فیلم‌های زنجیره‌ای «بت من» شاهد  تبلیغات گسترده  و جهانی برای جذب مخاطب هستیم و حتی رقابتی بین بچه‌ها برای زودتر دیدن فیلم وجود دارد، چرا که سینما بر پایه گیشه تعریف می‌شود و تنها از راه راضی نگه داشتن مخاطب می‌توان گیشه را تامین کرد. حال آنکه طبیعتا انیمشین ایران در چنین مسیری قرار ندارد.


دلیل عدم توجه به گیشه در ایران را چه می‌دانید؟

صدا و سینما سفارش‌دهنده انیمیشین‌های تلویزیونی است و بیش از 90 درصد خوراک تلویزیون توسط این رسانه تامین می‌شود ایجاد فضایی برای گیشه و جذب مخاطب خارج از ایران دغدغه و وظیفه این سازمان نیست و در حال حاضر تولیدکنندگان انیمشین برای  مخاطب داخلی انیمیشن می‌سازند و چه خوب بسازند و چه بد در نهایت پخش می‌شود. فکر می‌کنم یک جایی باید از این پیله بیرون آمد و با دنیا بده و بستان داشت. ایران هنوز که هنوز است از کشورهای دیگر انیمشین می‌خرد. آیا نمی‌شود کیفیت آثار انیمشین را به نقطه‌ای رساند که بتوانیم به جای خرید انیمشین به تبادل آن بپردازیم؟ نباید از یاد برد که اقبال روزافزون انیمشین در دنیا، اقتصادی پول‌ساز به وجود آورده است و طبیعتا زمانی که نگاه اقتصادی بر انیمشین گسترده شد، پرورش نیروهای حرفه‌ای بیش از گذشته اهمیت پیدا می‌کند.


می‌توان دلیل این امر را در نداشتن نیروی متخصص در ایران دانست؟

متاسفانه در ایران فعالان حوزه انیمشین با اتکا بر تجربه‌های شخصی‌شان کار را شروع می کنند و وارد پروسه حرفه‌ای نمی‌شوند. در حالی که در کشورهای دیگر نیروهای متخصص وارد چرخه بزرگی از متخصصان می‌شوند.


یعنی دانشگاه نمی‌تواند به  درستی از عهده آموزش حرفه‌ای برآید؟

مسئله اینجاست که ما مقطعی تحت عنوان کارشناسی انیمشین در ایران نداریم و تنها چند سالی است که کارشناسی‌ارشد برای این رشته ایجاد شده است و اکثر دانشجویان از رشته‌های دیگر وارد این رشته می‌شوند. اما در کشوری مانند روسیه و در مسکو پیش شرط‌هایی مانند تسلط بر طراحی، نواختن ساز، سابقه بازیگری یا آشنایی با این هنر و تسلط برای حرکت‌های موزونی نظیر پانتومیم برای ورود دانشجویان به رشته انیمشین در نظر گرفته شده است. در ایران داشتن چنین پیشینه‌ای تاکید نمی‌شود. دانشجویان و فعالان این عرصه با ادبیات و موسیقی آشنایی ندارند. اهل مطالعه نیستند و اگر از آن‌ها بپرسی بالزاک کیست و متعلق به چه مکتبی است نمی‌دانند. آن‌ها تنها با اتکا به زاویه دید تکنیکال وارد حوزه انیمشین می‌شوند و همین امر باعث می‌شود متخصصان حرفه‌ای از دانشگاه‌ها بیرون نیاید و بیشتر فارغ‌التحصیلان این رشته کارگردانانی هستند که جسته و گریخته از هر چیزی اندکی می‌دانند.


فکر می‌کنید ایجاد مقطع کارشناسی برای انیمیشن مشکل را حل می‌کند؟

ما نیاز داریم رشته‌ای تحت عنوان ادبیات انیمیشن داشته باشیم که مسلما با ادبیات و تئاتر متفاوت است و افرادی که در این عرصه فعالیتشان را آغاز می‌کنند متخصص انیمیشن‌اند. حالا فرض بگیریم ما انیمیشنی با کیفیت مناسب تولید کردیم. مسئله اکران مطرح می‌شود. ما به ندرت شاهد اکران انیمیشن‌‌ها در سینماهای تهران بوده‌ایم. با توجه به شرایط اقتصادی موجود شرکت‌های خصوصی نمی‌توانند برای اکران انیمیشن‌ها در سینماها سرمایه‌گذاری کنند. ما به سرمایه‌گذاری طولانی مدت احتیاج داریم. از طرف دیگر ما سینمای انیمیشن نداریم. در مجموع 100 سینما داریم و کلا 200 فیلم سینمایی در سال ساخته می‌شود که 100 فیلم به دلیل عدم کیفیت مناسب اکران نمی‌شوند و 100 فیلم دیگر ظرفیت سینماها رو تکمیل می‌کنند.


رویکرد دولت برای رشد این هنر جوان را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

چشم‌انداز تلویزیون و نهادهای فرهنگی دولت را در دهه اخیر مثبت می‌دانم. اگر نگاهی به کیفیفیت تولیدات 10 سال گذشته بیندازیم، رشد کیفی قابل توجهی را می‌بینیم. اما روند رشد انیمیشن در ایران با دنیا قابل مقایسه نیست. آن‌ها به سرعت نور حرکت می‌کنند و منتظر ما نمی‌مانند. در استودیوی من مرتب انیمیشن تولید می‌شود اما تولید‌کننده ای در کشور دیگر 10 برابر من انیمیشن عرضه می‌کند.


چقدر باید تلاش کنیم تا فاصله میان انیمیشن ایران و کشورهای دیگر برداریم؟

قابل پیش‌بینی نیست. همه چیز به شرایط و تصمیم مسئولان بستگی دارد. زمانی سینمای کودک وجود داشت، اما سال‌هاست که اثری از این سینماها نیست. ما نیازمند سینمایی مختص کودکانیم. دقیقا مثل این است که بگوییم اول مرغ وجود داشت یا تخم‌مرغ؟ ما انیمیشن نداریم چون سینما نداریم و وقتی سینما نداریم، انگیزه‌ای برای تولید انیمیشن ایجاد نمی‌شود.

 

 
گرگان - دفتر انجمن 'آسیفا' با هدف توسعه علمی انیمیشن در استان گلستان و حمایت از هنرمندان این بخش در شهرستان گرگان افتتاح شد. مسئول دبیرخانه چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی استان گلستان روز شنبه گفت: دفتر این انجمن با هدف توسعه انیمیشن در استان، پیگیری حقوق صنفی انیماتورها، تقویت انیمیشن استان و افزایش تولیدات راه اندازی شده است. 'قاسم قندهاری' گفت: در این دفتر آموزش علاقمندان به صنعت انیمیشن در قالب کلاس ها و کارگاه های آموزشی و ارائه کتب و سی دی های آموزشی متناسب با نرم افزارهای آموزشی رایج در کشور انجام می شود. وی تصریح کرد: با مدیریت دفتر مرکزی آسیفا به شکل کارگاه های عملی و آموزشی نواقص انیمیشن های تولیدی سطح استان نیز برطرف می شود. قندهاری ادامه داد: این انجمن با مسئولیت شهرام بیکی در تالار فخرالدین اسعدگرگانی فعالیت خواهد کرد. همزمان با برگزاری چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی در قالب برنامه های دهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در گلستان، دفتر انجمن آسیفا (انجمن سازندگان و دوستداران فیلم های انیمیشن) استان در شهرستان گرگان افتتاح شد.

منبع: ایرنا

فیلمنامه برتر جشنواره پویانمایی سیره رضوی در قالب کتاب چاپ می شوند

دبیر چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی در استان گلستان از چاپ فیلمنامه برتر جشنواره پویانمایی در قالب کتاب خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، غلامرضا منتظری، دبیر چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی در استان گلستان، ظهر امروز (30 شهریور) در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره پویانمایی(انیمیشن) کشوری سیره رضوی استان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی، گفت: فیلنامه برتر جشنواره پویانمایی در قالب کتاب به چاپ می رسند.


وی افزود: بالغ بر100 اثر فیلم و فیلمنامه در این جشنواره ارائه شده است که همواره باید سطح دانش و بینش خویش را برای این مسیر ادامه داد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با اشاره به ثمرات این جشنواره، تصریح کرد: برگزاری این جشنواره قلمرو نگاه تولید پویانمایی را به قلمرو رضوی تغییر داد و بدون تردید همین اثر در دیگر استان ها نیز مشاهده می شود.


وی با اشاره به شکل گیری آموزشگاه آزادپویانمایی برای اولین بار در استان، گفت: با وجود آموزشگاه آزاد پویانمایی شاهد رونق انیمیشن خواهیم بود.


منتظری افزود: این صنعت نوپاست و این مسئولیت ما را بیشتر خواهد کرد و باید در این صنعت از معارف دینی و ارزش ها سود ببریم.


وی اظهارامیدواری کرد: در سال آینده نیز میزبان خوبی برای این جشنواره باشیم و رضایت امام رضا (ع) را شاهد باشیم.

جشنواره فیلم کوتاه تهران 10 مهر‌ماه کلید می‌خورد

خبرگزاری فارس: آیین افتتاحیه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران 10 مهرماه برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: جشنواره فیلم کوتاه تهران 10 مهر‌ماه کلید می‌خورد

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، در ادامه نشست خبری جشنواره فیلم کوتاه تهران، «هاشم میرزاخانی» دبیر جشنواره فیلم کوتاه درخصوص بخش‌‌های این جشنواره توضیح داد.

مروری بر آثار انیمیشن جهان: نمایش 10 انیمیشن کوتاه از کشور آلمان، 9 انیمیشن کوتاه از کشور فرانسه، 12 انیمشین کوتاه از 12 کشور دیگر جهان و همچنین آثار انیمیشن‌های جهان طی 4 روز و در 4 سانس به نمایش درخواهد آمد.

دنیای پیرامون: نمایش تعدادی از آثار فیلم‌سازان خارجی و آثار 15 فیلم‌ساز کشورهای مختلف که موفق به حضور در بخش مسابقه بین‌الملل نشده‌اند، به منظور آشنایی فیلمسازان کشور با کشورهای دیگر به نمایش گذاشته می‌شود.

کشورهای مسلمان و اکو: ‌5 کشور مسلمان جهان شامل اردن، مراکش، مصر، فلسطین و ترکیه کشورهای مسلمانی هستند که در سال جاری در بخش ویژه کشورهای مسلمان و اکو، آثارشان به نمایش درمی‌آید. 

زاویه پنهان: این بخش با مروری بر آثار کشورهای برزیل، فرانسه و یک سانس تحت عنوان سینمای کودک به زوایای مختلف زندگی مردم خواهد پرداخت.

سینما بیداری: بخش سینمابیداری با توجه به شهرت جهانی فیلم زندان گوانتانامو از کشور انگلستان و فیلم 18 روز از کشور مصر، این دو فیلم را به نمایش خواهد گذاشت.

بنابر گزارش فارس، هاشم میرزاخانی در خصوص بخش‌های جنبی ملی گفت: این دوره از جشنواره به منظور توجه به تعداد بیشتری از فیلمسازان جهان برنامه‌ریزی شد تا آثار 22 فیلمساز فیلم کوتاه در بخشی با عنوان مروری بر آثار فیلم‌های کوتاه شهرهای ساحلی به نمایش درآید.

در این بخش شاهد نمایش آثاری از استان‌های ساحل هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، بوشهر، گلستان، مازندران و رشت خواهیم بود.

میرزاخانی در خصوص بخش بهترین بهترین‌ها گفت: همانند سه دوره گذشته در بخش بهترین بهترین‌ها، مروری بر برگزیدگان جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه از ابتدا تاکنون خواهیم داشت که طی 6 سانس این فیلم‌ها نمایش داده می‌شود.

 

* نمایش آثار فیلمسازان شاخص سه دهه فیلم کوتاه

 

میرزاخانی گفت: بخش فیلم‌سازان شاخص سه دهه فیلم کوتاه طی 3 سانس 90 دقیقه‌ای در روزهای چهارشنبه تا جمعه در سالن شماره 2 طراحی شده تا آثار 12 فیلم‌ساز فیلم کوتاه دهه 60، 70 و 80 به نمایش درآید.

این فیلم‌سازان عبارتند از لقمان خالدی، عاطفه خادم‌الرضا، رضا جمالی، محمدعلی هاشم‌زهی، علیرضا امینی، مرحوم ابراهیم اصغرزاده، پناه‌برخدا رضایی، مرجان اشرفی‌زاده، سعید مترصد، داریوش غریب‌زاده، رهبر قنبری و مهرداد اسکویی.

 

* برگزاری نشست‌های تخصصی با حضور صدرعاملی، زندباف و زرین‌دست

 

میرزاخانی در خصوص نشست‌های آموزشی در جشنواره گفت: یکی دیگر از بخش‌های طراحی شده در این دوره که ویژه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه است، برپایی کارگاه‌های آموزشی و تخصصی است که به منظور ارتقای سطح دانش و آگاهی برتری فیلم‌سازان طی برگزاری جشنواره پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه افزود:‌ کارگاه آموزش انیمشین با حضور بهرام جوانرودی، کارگاه آموزش سینمای مستند با حضور مهرداد اسکویی، کارگاه آموزش ایده تا فیلم‌نامه با حضور رسول صدرعاملی، کارگاره آموزش فیلمبرداری و نورپردازی با حضور علیرضا زرین‌دست و کارگاه آموزش تدوین با حضور حسین زندباف در جشنواره برگزار خواهد شد.

میرزاخانی در خصوص نقد و بررسی فیلم‌های بخش مسابقه گفت: با حضور علی علائی منتقد و ‌کارشناس، نقد و بررسی فیلم‌های بخش مسابقه هر شب در جشنواره به نمایش درخواهد آمد.

 

* داوران بخش ملی و بین‌المللی

 

هاشم میرزاخانی اعلام کرد: در بخش ملی 7 داور امور داوری آثار بخش مسابقه ملی را انجام خواهند داد. علیرضا زرین‌دست، رضا پورحسین، مرتضی شعبانی، رامبد جوان، محمدرضا گوهری، بهرام جوانرودی و یدالله صمدی 7 داوری هستند که بخش ملی را داوری خواهند کرد.

میرزاخانی در انتهای در خصوص مراسم افتتاحیه و آئین بازگشایی جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت:‌ روز دوشنبه دهم مهرماه از ساعت 19 مراسم افتتاحیه و آئین گشایش جشنواره فیلم کوتاه تهران در سالن شماره 3 پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود. در این مراسم علاوه بر اهدای لوح به فیلم‌سازان بخش بهترین بهترین‌ها فیلم‌سازان دهه 60 تا 80 نیز با دریافت لوح جشنواره بیست و نهم مورد تقدیر قرار می‌گیرند و همچنین بزرگداشت طهماسب صلح‌جو و سعید مترصد برگزار خواهد شد.

دانشگاه باز شد

با شروع ترم جاری جلسه هماهنگی اساتید و مدیران گروه با معاونت آموزشی برگزار شد. همه آماده شروع ترم جدید

با حضور رییس جمهور: بزرگترین مجموعه انیمیشن

جهان رونمایی خواهد شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان،  حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی پورحسینی، ناظر چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی(انیمیشن) سیره رضوی در استان گلستان ظهر امروز (30 شهریور) در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره پویانمایی(انیمیشن) کشوری سیره رضوی استان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گفت: هفته آینده مجموعه (از خانه تا بارگاه) که بزرگترین انیمیشن جهانی است با حضور رئیس جمهور رونمایی می شود.

وی افزود: انیمیشن زمانی موفق است که دست خدا پشت کار باشد و انیمشن کاری فردی نیست.

حجت الاسلام پورحسینی با بیان اینکه یک دقیقه انیمیشن باید 45مرحله را بگذراند، تصریح کرد: در کار پویانمایی باید نظام مند کار کرد و اگر نظم در پویانمایی اجرا نشود علاوه بر اینکه بخوبی اجرا نخواهد شد بلکه کسر شان نیز برای ائمه اطهار خواهد بود.

وی افزود: برای ساخت انیمیشن باید مسئولان بها دهند چون این کار خیلی دشوار است و باید مراحل سخت و مهمی را در طی فرآیند خود بگذراند.

حجت الاسلام پورحسینی گفت: برای ساخت انیمیشن باید اولا کار نظام مند باشد و سپس تهیه و تنظیم، سیستم تولید، طرح تولید، روند آماده سازی تولید و نقد فیلم در مراحل بعدی قرار دارند.

وی در ادامه افزود: پویانمایی با دیگر فیلم ها بسیار متفاوت است و فلسفه انیمیشن انجام کارهای غیرممکن از نگاه بشریت است و زندگی ائمه ما بهترین بستر برای این کار است.

حجت الاسلام پورحسینی با اشاره به بخش اشتغالزایی در پویا نمایی گفت: اگر مسئولان همت کنند این بخش می تواند برای جوانان اشتغالزایی ایجاد کند و ساخت انیمیشن خیلی از افراد را درگیر ساخت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش ساخت انیمیشن تحقیق و پژوهش و خلق و ایده انجام شود بهتر است، افزود: ساخت انیمیشن کار غول آسا و بسیار دشواری است و در ساخت انیمیشن پژوهش و تحقیق خیلی دشوار است.

آرم شبکه «پویا» رونمایی شد

 هم زمان با آغاز ماه مهر، آرم شبکه تلویزیونی «پویا» رونمایی شد.

خبرگزاری فارس: آرم شبکه «پویا» رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، آرم شبکه پویا (انیمیشن) از شنبه اول مهر و با شروع فصل مدارس رونمایی شد.

پخش انیمیشن "مدرسه‌ی جنگل" کاری از مرکز پویا نمایی صبا امروز ساعت 16 ا زشبکه پویا نمایی آغاز می‌شود.

"داود حدیثی" کارگردان انیمیشن "مدرسه‌ی جنگل" در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران گفت: پخش مجموعه‌ "مدرسه جنگل" تاکتیک سه بعدی کاری از مرکز پویا نمایی صبا برای گروه سنی کودک و نوجوان امروز ساعت 16 از شبکه پویا آغاز می‌شود.
وی افزود: موضوع "مدرسه جنگل" داستان پسربچه‌ای است که در روز تولدش کتابی تحت عنوان "مدرسه جنگل" از پدرش هدیه می‌گیرد او در ابتدا نسبت به این کتاب بی‌توجه است ولی بعد متوجه ویژگی‌های این کتاب می‌شود.
حدیثی تصریح کرد: یک سری شخصیت‌های حیوانی در کتاب وجود دارد که دارای حرکت هستند و همچنین داخل فضای خانه می‌شوند بالعکس پسربچه می‌تواند وارد دنیای فانتزی کتاب شود.
وی هدف خود را از ساخت این انیمیشن اینگونه عنوان کرد: هدف از این انیمیشن این است که با ورود به دنیای جنگل و رویارویی با مسائل و اتفاقات داخل جنگل، آموزه‌های کلی را به بچه‌ها آموزش دهد.
وی بیان کرد: سعی شده در این انیمیشن کار متفاوت و با کیفیت‌تری را ارائه دهیم .
وی خاطر نشان کرد: "مدرسه جنگل" در 26 قسمت 15 دقیقه‌ای تولید شده که در حال حاضر 13 قسمت از آن به روی آنتن خواهد رفت و همچنین 52 قسمت از این مجموعه در آینده ساخته خواهد شد.
گفتنی است؛ "داود حدیثی" کارگردان و مجری طرح، "مهدی اسماعیلی" نویسنده و همچنین "مرکز پویا نمایی صبا" تهیه‌کننده این انیمیشن را برعهده دارند./م

قند و شکر جایگزین مردعنکبوتی می‌شود
کارگردان مجموعه انیمیشن "قند و شکر" تأکید کرد در شرایطی که قهرمان‌ بچه‌ها اسپایدرمن و سوپرمن است و بساط نقالان و چای و سماور مادر بزرگ‌ها جای خود را به پلی استیشن و تلویزیون‌های سه بعدی داده، باید در به تصویر کشیدن داستان‌های ایرانی تلاش بیشتری نشان داد.

شهرام خوارزمی کارگردان انیمیشن "قند و شکر" درباره مضمون این اثر پویانمایی به خبرنگار مهر گفت: "قند و شکر" مجموعه‌ای از داستان‌های کهن برگرفته از "کلیله و دمنه"، "مرزبان نامه"، "مثنوی" و... است که تعداد 13 قسمت از این مجموعه  تولید شده و بقیه در حال تولید است و تا اردیبهشت و خرداد سال 92 به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به ترکیب نظم و نثر افزود: در هر قسمت کلیپ‌هایی وجود دارد و در کنار روایت داستان قرار می‌گیرد و به مجموعه حالت موزیکال و شاد می‌بخشد. این موضوع برای گروه کودک و خردسال جذابیت بالایی دارد. اتفاقات و حوادث در فضای جنگل و دشت وگاهاً روستا اتفاق می‌افتد و شخصیت‌ها حیوانات جنگل و بعضاً روستا هستند.

این کارگردان هدف اصلی خود را در تولید این مجموعه آشنایی کودکان با داستان‌های پند آموز کهن دانست و تصریح کرد: اگر چه این داستان‌ها به صورت کتاب و یا مجله و.. در اختیار کودکان قرار گرفته اما دیدن آن به عنوان یک انیمیشن موزیکال و جذاب می‌تواند تأثیر بیشتری داشته باشد.

خوارزمی یادآور شد: همچنین نکته دیگر ارتباط کودکان امروز با داستان‌های پند آموز اصیل ایرانی است. داستان‌هایی که مدت‌ها است در کنار ابر قهرمان‌هایی چون اسپایدرمن و سوپرمن سعی دارد توجه کودکان را به خود جلب کند و نکات پند آموزی که در دل دارد به آنها انتقال دهد. چرا که امروز دیگر بساط نقالان و چای و سماور مادر بزرگ‌ها جای خود را به پلی استیشن و تلویزیون‌های سه بعدی داده است.

وی همچنین با ابراز خرسندی از تأسیس شبکه پویا، آن را فرصتی برای پخش تمام آثاری که امکان پخش نداشته‌اند و ایجاد رقابت خواند.

مدیر تولید و مجری طرح این انیمیشن، به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا، مریم سعیدی است، متحرک سازان شهرام خوارزمی، ماندانا پاک پور، میلاد جلیلی، محمد رضا احمدی، محمد باقر ططری، وحید رضائی، زهرا تقدیسی، فاطمه واعظ موسوی و زهرا خدابخش هستند، امور رایانه‌ای را مریم سعیدی، لیلا خاکی، لیلا محمد پور و سحر نوری است و فیلمنامه و اشعار متن این انیمیشن در 26 قسمت هفت دقیقه‌ای را افسانه شعبان نژاد به نگارش درآورده است.

هواپیماها، پروژه بعدی دیزنی

نویسنده در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۱
 

دیزنی به تازگی اولین تیزر جدید را برای فیلم انیمیشن هواپیماها منتشر کرد. که در بهار سال ۲۰۱۳ روی Bluray و DVD منتشر خواهد شد.

ژانر فیلم کمدی و ماجراجویی است و داستان فیلم هم در یک شهر کوچک زراعی شروع می‌شود که در آن هواپیماها مشتاق هستند که وارد مسابقات جهانی هوایی بشوند. همانطور که از داستان فیلم هم مشخص است طرح، بسیار به داستان ماشین‌ها نزدیک است و جالبتر اینکه در این پروژه پیکسار نقشی نداشته و دیزنی تولید آن را به عهده دارد. صداپیشگان اصلی را نیز آقایان Jon Cryer و Brad Garrett عهده‌دار هستند.

اخبار انیمیشنی!

ده نمکی ی قطب انیمیشن‌سازی ایران را در همدان دانست!

لینک خبر : http://khabarfarsi.com/ext/345940

   + سید علیرضا گلپایگانی - ۱۱:۱۱ ‎ق.ظ ; یکشنبه ٢ مهر ۱۳٩۱