انیمیشن از نگاه گلپایگانی


نگاه علیرضا گلپایگانی به انیمیشن ایران و جهان

هفته چهارم خرداد 91

 شجاعان جمعه پخش خواهد شد!

اما کدام جمعه !؟


 مجموعه انیمیشن " شجاعان " قراراست از شبکه دو پخش شود و روز آن هم جمعه تعیین شده است .اما کدام جمعه و چه ساعتی  ؟ نمیدونیم !اینجوری ما هم مثل همه مخاطبانمون غافلگیر خواهیم شد !


تیزر شجاعان : http://www.aparat.com/v/c76309ddf7b7b953035399442861ccec144235

در حاشیه :  امیدواریم .اگر پخش نشد هر چی دوست داشتین بگین! البته نه به ما!

 

انیمیشن شجاعان 
 

به گزارش روابط عمومی صبا ;انیمیشن شجاعان مجموعه ای است درباره یک تیم هوانیروز که در ماموریت ها و عملیات مختلف جنگ تحمیلی شرکت می کنند و پیروز می شوند.
این مجموعه که در سی و نه قسمت 15 دقیقه ای و با تکنیک سه بعدی کامپیوتری ساخته می شود به کارگردانی سیاوش زرین آبادی و تهیه کنندگی علیرضا گلپایگانی به سفارش اداره کل پویانمایی صبا  برای مخاطب نوجوان با رویکرد به مخاطب عام برای  کلیه سنین ساخته می شود.
زمان و مکان حوداث این مجموعه جبهه های جنگ در جنوب ایران و سالهای آغازین جنگ می باشد.
 یک تیم عملیاتی متشکل از چهار خلبان (با تخصصهای مختلف بالگرد جنگی ; بالگرد شناسایی و بالگرد امداد) به همراه یک متخصص فنی در امر مهمات گذاری و تعمیرات به فرماندهی سرهنگ لطفی به منطقه جنگی اعزام و در آنجا قرار گاهی احداث می کنند و به حالت آماده به سر می برند تا هر زمان که به آنها احتیاج پیدا شد به موقع وارد عملیات شوند.
ماموریت های این گروه بیشتر شامل انهدام تانک ها و خودروهای دشمن می باشد. همچنین آنها در امر کمک به نیروهای زمینی ، رساندن مهمات ، غذا و نیروهای کمکی نیز فعال هستند.از دیگر ماموریت های این گروه انهدام پلها ، مراکز استراتژیک ، انبار مهمات و تانکرهای سوخت دشمن است.
به گفته کارگردان: این مجموعه تصویرگر فداکاری ها ، شجاعت ها و رشادت های خلبانان هوانیروز است که جانانه جنگیدند و در راه اعتقاد خود از کشور و مردم دفاع کردند.این خلبانان هر کدام مظهر مقاومت و اندیشه و رفتارهای نیکوی انسانی هستند که در این مجموعه در موقعیت های خطیر مختلفی قرار می گیرند و آزمایش های فکری ، اخلاقی و عملی و نظامی گوناگون را با موفقیت پشت سر می گذارند و بر مشکلات شخصی و موانع جنگی با سعی و همت غلبه می کنند .
زرین آبادی در ادامه افزود این مجموعه علاوه بر به تصویر کشیدن حماسه شجاعت ها و جانفشانی های خلبانان هوانیروز در جنگ تحمیلی ، حاوی نکات اخلاقی و تربیتی فراوانی برای مخاطبان خواهد بود.
اداره کل پویانمایی صبا سالهاست که با تولیدات خود در مورد دفاع مقدس قصد آشنایی مخاطبان کودک و نوجوان خود را با سلحشوری ها و دلاوری های رزمندگان ایران در هشت سال دفاع مقدس داشته و این مجموعه نیز با قصد آشنایی هر چه بیشتر مخاطبان کودک و نوجوان رسانه ملی با شجاعت های خبانان و رزمندگان هوانیروز جمهوری اسلامی در حال تولید برای پخش از تلویزیون می باشد.


       

تولید ایران


 " تولید ایران " نام موقت مجموعه انیمیشنی طنز شرکت حرکت کلیدی است . این مجموعه یه سرپرستی علی جهانشاهی مدتی است کار خود را آغاز کرده است .

از دیگر همکاران این طرح باید از علی درخشی و ابوالفضل محترمی و سیاوش زرینابادی نام برد.

علی درخشی علاوه بر همکاری در نوشتن فیلمنامه ها قرار است مسئولیت اجرای این میان پرده ها را بعهده بگیرد.

علیرضا گلپایگانی تهیه کننده و مشاور این میان پرده ها خواهد بود .

 

بخش انیمیشن از دومین جشنواره جام‌جم حذف شد

»

بخش انیمیشن جشنواره‌ی تولیدات تلویزیونی جام‌جم، به صورت دوسالانه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا،‌ در نخستین جشنواره جام‌جم که که سال گذشته برگزار شد،‌ تولیدات تلویزیونی انیمیشن طی 10 سال اخیر مورد داوری قرار گرفتند و از آنجا که تولید انیمیشن، پروسه‌ای زمان‌بر است، بخش انیمیشن جشنواره جام‌جم امسال برگزار نخواهد شد تا سال آینده،‌ تولیدات دو ساله بخش انیمیشن، ارزیابی شود.

بنا بر این گزارش،‌ مهدی فرجی ـ مدیر شبکه اول سیما و دبیر جشنواره جام‌جم ـ طی روزهای اخیر به ایسنا اعلام کرد: در جشنواره‌ی امسال جام‌جم بخش‌هایی اضافه می‌شوند و همچنین دو بخش «مستند» و «انیمیشن» که سال گذشته بودند، حذف خواهند شد.

پوران درخشنده داستان‌های شاهنامه را انیمیشن می‌کند

خبرگزاری فارس: فیلم سینمایی انیمیشن «آخرین داستان» به کارگردانی اشکان رهگذر و تهیه‌کنندگی پوران درخشنده اواخر سال 92 آماده نمایش می‌شود.

خبرگزاری فارس: پوران درخشنده داستان‌های شاهنامه را انیمیشن می‌کند

«اشکان رهگذر» کارگردان در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینمایی فارس درباره روند تولید فیلم انیمیشن دو بعدی «آخرین داستان» گفت: فیلم‌های انیمیشن پروسه طولانی پیش‌تولید و تولید را سپری می‌کنند. در حال حاضر در حال تولید و متحرک‌سازی این فیلم دو بعدی هستیم که تاکنون 35 درصد آن انجام شده است. تلاش می‌کنیم اواخر سال 92 فیلم را آماده نمایش کنیم.

وی درباره داستان و کاراکترهای فیلم توضیح داد: فیلم برداشت آزادی از داستان شاهنامه ضحاک است و در آن بیشتر به نبرد بین خیر و شر و نفوذ اهریمن توجه دارد. پیش تولید اثر بیش از دو سال گذشته آغاز شد و کاراکترها در آن مرحله طراحی شده است. استوری برد، طراحی کاراکترها و... انجام شده است.

رهگذر در ادامه گفت: داستان تم جدی و اسطوره‌ای دارد و مخاطب آن نوجوان و بزرگسال است؛ تلاش می‌کنیم تا برای صداپیشگی کاراکترها از اساتید دوبله بهره ببریم.

وی در خاتمه درباره توجه به زبان بین‌المللی در فیلم توضیح داد: روایت‌های شاهنامه از جمله ضحاک بومی و حماسی است اما در عین حال پیرنگ داستان به گونه‌ای است که حد و مرز نمی‌شناسد زیرا به نفوذ اهریمن و مبارزه خیر و شر می‌پردازد که زبانی بین‌المللی است.

انیمیشن «آخرین داستان» به ادبیات ایران و داستان‌هایی روایی در شاهنامه می‌پردازد.

«اشکان رهگذر» پیش از این ساخت فیلم‌های کوتاه تو، گربه قجری و انیمیشن کوتاه کافه دولاپه را برعهده داشته است.

زاغکی گوشی موبایلی دید...

هشدار برای استفاده‌ی صحیح از تلفن همراه با پخش تیزر انیمیشن

تلویزیون در روزهای اخیر، تیزری آموزشی را از شبکه‌های مختلف پخش می‌کند که استفاده‌ی صحیح از تلفن همراه را به کودکان می‌آموزد و خطرات بالقوه آن را به آن‌ها هشدار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا، این انیمیشن در قالب داستان «زاغ و روباه» که متناسب با شرایط، به‌روز شده است، خطرات استفاده از بلوتوث تلفن همراه در مکان‌های عمومی و امکان افشا شدن اطلاعات شخصی را به مخاطبان گوشزد می‌کند.

داستان این انیمیشن درباره زاغی است که با فریب دادن روباه، او را وادار می‌کند بلوتوث موبایلش را روشن کند و از این طریق عکس‌های شخصی او را به دستگاه تلفن همراه خود منتقل و آن‌ها‌ را بین دوستان و اطرافیان روباه پخش می‌کند تا به این ترتیب آبروی روباه برود اما زاغ که خبر ندارد دست بالای دست زیاد است، موبایلش را برای خوردن آب از رودخانه روی سنگی می‌گذارد و در این بین، گرگ که به کمین نشسته، موبایل زاغ را در فرصتی می‌دزدد تا با فاش کردن عکس‌ها و اطلاعات شخصی، آبروی او را ببرد.

این انیمیشن موزیکال که با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده است، در فواصل مختلف از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

جلسه گروه انیمیشن

 

اختتامیه نخستین جشنواره انیمیشن پروپرشیا

نفرات برتر نخستین جشنواره طراحی انیمیشن پروپرشیا به داوری امید خوش نظر، حسین ملایمی، مجید عاشقی، بابک جعفرقلیان، رسول مهدی جبار، مرتضی محمد چهارشنبه 17 خردادماه 91 در وب سایت پروپرشیا اعلام گردید.

هیات داوران ضمن تقدیر از همه آثار ارسالی هنرمندان در نخستین جشنواره طراحی انیمیشن پروپرشیا، تندیس پروپرشیا به همراه ده میلیون ریال جایزه نقدی نخستین جشنواره انیمیشن پروپرشیا با عنوان پرولیکا و توپ را متعلق می داند به:

انیمیشن طراحی شده توسط گروه ایماژ

کاری مشترک از جنابان: حمیدرضا شیرجعفری (کارگردان، نویسنده و انیماتور)، حسام باقرپور (کارگردان و مسئول فنی و هنری)، مجید شیرجعفری، سعید شیرجعفری، امید خان بابایی، علی خان بابایی، مسعود تقی مومنی، محمد شهرابی

ضمنا هیات داوران نخستین جشنواره انیمیشن پروپرشیا، از بین آثار ارسالی، انیمیشن های زیر را شایسته تحسین و تقدیر دانست:

انیمیشن "کارما"

ایده پردازی و کارگردانی هنری: نوشین سیدآقایی

طراحی مدل، انیمیت و تدوین: علی مقصودی

هیات داوران این جشنواره، انیمیشن کارما را برای تکنیک خوب در ساخت انیمیشن و همچنین انیمیت موفق در پرداخت حرکات و حالت ها، شایسته تحسین و تقدیر دانست.

انیمیشن "حباب زندگی"

کاری از سرکار خانم سمیه آزادی جم

هیات داوران، انیمیشن حباب زندگی را برای ایده و داستانی ساده و موفق از بین آثار ارسالی، شایسته تحسین دانست.

 

همچنین هیات داوران نخستین جشنواره انیمیشن پروپرشیا، از انیمیشن "مام و گوی" ساخته سرکار خانم معزی، به عنوان یکی از بهترین آثار ارسالی یاد کرد که متاسفانه بدلیل عدم رعایت موارد تعیین شده در فراخوان این جشنواره (عدم دارا بودن چشم در کارکتر)، از دور داوری خارج شد.

نمایشگاه آثار نخستین جشنواره انیمیشن پروپرشیا، بزودی در بخش گالری مجازی وبسایت www.propersia.com قرار خواهد گرفت.

گروه پروپرشیا با اعلام این اختتامیه، رسما نخستین جشنواره انیمیشن خود را به پایان می رساند. امید است برپایی این جشنواره شروعی باشد برای جشنواره ها و گردهمایی های آینده تا پروپرشیا محلی باشد برای تبادل افکار و تجربیات گرانبهای هر یک از دوستان شرکت کننده و علاقمندان به هنر پویانمایی.

 

انتقاد به نحوه‌ی پخش مجموعه‌های انیمیشن‌ از تلویزیون

   «سازنده‌ها هم اتفاقی آثارشان را از تلویزیون می‌بینند»
                                                                                      

کارگردان سری دوم انیمیشن «زرد مشکی» که داستان یک شهر دوچرخه‌ای را روایت
می‌کند، با انتقاد از شیوه‌ی پخش‌ مجموعه‌های انیمیشنی از تلویزیون گفت:
متاسفانه سریال‌های داخلی مورد حمایت قرار نمی‌گیرند و هیچ نظمی در پخش
آنها وجود ندارد و مخاطب نمی‌داند و نمی‌تواند سریالی را دنبال کند؛ حتی
خود سازند‌ه‌ها اتفاقی آثارشان را در تلویزیون می‌بینند.

 

کیانوش عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس تلویزیون ایسنا،‌ خاطرنشان کرد:
این مجموعه، یکسری آموزه‌های انسانی و فضیلت‌های اخلاقی را از طریق
شخصیت‌های دوچرخه و توام با طنز و هیجان مطرح می‌کند.

او ادامه داد: «زرد مشکی 2» در 26 قسمت 15 دقیقه‌ای تولید خواهد شد و یک
گروه 20 نفری تولید این پروژه را بر عهده خواهند داشت. این پروژه مانند
«زرد مشکی 1» به صورت سه‌بعدی ساخته می‌شود و درباره‌ی شهر دوچرخه‌هاست و
برای گروه سنی نوجوان تنظیم شده است.

 

عابدی همچنین اعلام کرد: این پروژه از بهمن ماه سال گذشته شروع شد و در دو
ماه اول نویسنده آن حدود نیمی از فیلمنامه‌ها را نوشت و تولید پروژه از 20
فروردین آغاز شده است و حدودا تا آبان ماه به پایان خواهد رسید؛ بعد از آن
نیز دوبله و ساخت موسیقی حدود یک ماه به طول می‌انجامد.

 

کارگردان انیمیشن «زرد مشکی» تاکید کرد:‌ ترویج نوع‌دوستی، شفقت و مهربانی
نسبت به هم نوع ـ تقویت خودباوری در میان نسل جوان ـ تحکیم پیوندهای میان
دو نسل ( نسل قدیم و جدید ) از طریق نمایان ساختن توانمندی‌ها و قابلیت‌های
هر یک و نیاز هر یک به دیگری برای موفقیت و دست یافتن به هدف، ترویج
ارزش‌های اخلاقی و فضیلت‌های انسانی، از اهداف این مجموعه انیمیشنی است.

 

او درباره‌ی کاراکترهای این مجموعه نیز توضیح داد: در هر قسمت به فراخور
داستان و فیلمنامه کاراکترها و بک‌گراندهای جدیدی اضافه خواهند شد. پروژه
«زرد مشکی 2» مانند پروژه «زرد مشکی 1» به صورت داستان دنباله‌دار نیست و
اپیزودیک نوشته شده است؛ به همین دلیل کاراکترهای جدیدی در طول کار اضافه
می‌شوند.

 

کیانوش عابدی به موسیقی این مجموعه‌ی انیمیشن نیز اشاره کرد و افزود:‌
موسیقی که قرار است در این کار استفاده شود ساخته شده است و هیچ ترانه‌ای
در موسیقی این کار وجود ندارد.

 

وی درباره‌ی بودجه‌ی انیمیشن‌های تلویزیونی نیز گفت: بودجه‌ قابل قبول و
مطلوب است هرچند ایده‌آل نیست ولی در حدی بودجه وجود دارد که یک گروه
بتواند پروژه‌ای را در حد معمول تحویل تلویزیون بدهد.

 ترازو در هامبورگ

انیمیشن کوتاه ( ترازو) در بیست ‌و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه هامبورگ آلمان بهترین فیلم از نظر تماشاگران شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت : این فیلم به کارگردانی رامین رهبر است و در این انیمیشن کوتاه ، روایت زندگی بشر از آغاز و رسیدن دوباره آن به آغاز است.
آقای بیات افزود: از کشور ایران 2 فیلم کوتاه به جشنواره هامبورگ راه یافته بود که انیمیشن ترازو به عنوان نماینده کشورمان در این جشنواره توانست به مقام نخست برسد.
انیمیشن ترازو پیش از این در جشنواره فیلم 100 و جشنواره منطقه ای سینمای جوان خرم آباد نیز مقام نخست را کسب کرده بود.

 

کارگردان انیمیشن "مرزبان نامه" از پرداخت به قصه‌های مرزبان نامه با رویکرد طنز و فانتزی خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، بهروز سلطانی‌فر کارگردان انیمیشن "مرزبان نامه" درباره این اثر  گفت: این مجموعه در 26 قسمت 15 دقیقه‌ای به سفارش مرکز پویانمایی صبا در حال است و تا به حال قسمت اول آن به اتمام رسیده و قسمت دوم در حال تولید است.

وی افزود: این مجموعه شامل داستان‌هایی ازادبیات کهن پارسی از جمله قصه‌های مرزبان نامه در قالب فانتزی و طنز است و متن آن را علی بهروز سلطانی‌فر نوشته‌ است. طراحی گرافیک کار را نیز داود مقدمی بر عهده دارد.

این کارگردان درباره شاخصه بارز انیمیشن نامبرده در مقایسه با دو تولید قبلی خود "مروارید سرخ" و "شیرهای آلواتان"، اظهار کرد: در انیمیشن "مرزبان نامه" از دریچه فانتزی به همه اتفاقات نگاه کردیم و پایه اصلی کار بر خلاقیت و فانتزی گذاشته شده است. در حالی که آثار قبلی من چنین فضایی نداشت.

مهدی متین زاده، منا سلطانی فر و ساناز عربی انیماتورهای "مرزبان نامه هستند و تدوین و کامپوزیت را خلیل گرجی انجام می‌دهد.

 

چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی
گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: چهارمین جشنواره سراسری « پویانمایی سیره رضوی» از سری برنامه های دهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) است که به مناسبت میلاد امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و دهه کرامت در استان گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا منتظری ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا(ع) و کشف و بروز استعدادهای هنری و آشنا نمودن نسل جوان جامعه با معارف رضوی به کمک ابزار نوین بصری از اهداف این جشنواره است.

منتظری گفت: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره تا 6 شهریور ماه سال جاری مهلت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در امور سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال کنند.
 
به گفته وی، چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی 30 شهریور ماه سال جاری در تالارفخرالدین اسعدگرگانی برگزار می شود.

منتظری بیان داشت: سه هزار نسخه فراخوان و یک هزار و 500 پوستر چهارمین جشنواره سراسری پویانمایی سیره رضوی گلستان به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کل کشور، کانون پرورش فکری مراکز استان ها، صداوسیما، انجمن سینمای جوان، حوزه هنری کل کشور، آموزش و پرورش، هنرمندان شرکت کننده در سال های قبل و هنرمندان عضو انجمن آسیفای کل کشور ارسال شده است.
 
وی افزود: این فراخوان ها و پوسترها به شرکت های فیلم سازی فعال در حوزه انیمیشن کشور، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان و هنرستان های فعال در حوزه تصویرسازی و گرافیک استان گلستان ارسال شده است.
کودکان سریش‌آبادی انیمیشن ساختند
به منظور تشویق کودکان به کارهای گروهی

خبرگزاری فارس: اعضای دختر مرکز فرهنگی هنری کانون سریش‌آباد نخستین انیمیشن مرکز را با نام "راه" ساختند.

خبرگزاری فارس: کودکان سریش‌آبادی انیمیشن ساختند

مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سریش‌آباد در گفت‌وگو با فارس در سنندج، اظهار کرد: انیمیشن راه داستان نمادینی از یک حلزون است که در حال طی راه سخت پیش‌روی خود روی یک طناب است و در این راه با موانع و مشکلات خاصی از جمله درگیری با باد و آزار و اذیت یک کلاغ و برخورد با سدهایی مانند لباس‌های روی طناب مواجه می‌شود اما با وجود این همه سختی به راه خود ادامه می‌دهد.

هیوا ملکی افزود: در این کار دو دقیقه‌ای که با خمیربازی و تکه پارچه‌های رنگی و با استفاده از نرم‌افزار پری میر کار شده در عین سادگی گویایی خاصی دارد و پیامی از سخت‌کوشی و تلاش برای همگان را در پی دارد.

وی که خود نویسنده متن و راهنمای گروه بود ترغیب و تشویق کودکان به کارهای گروهی را از اهداف ساخت این انیمیشن عنوان کرد و گفت: در این کار لعیا حیدری مسئولیت ساخت نمونه‌های عروسکی و پشت زمینه، فاطمه حیدری حرکت و هماهنگی را اداره می‌کرد و مهسا شریفی مسئول کارهای کامپیوتری و تدوین این انیمیشن را برعهده داشت. 

اعضای دختر نوجوان مرکز سریش‌آباد از اعضای فعال و دائمی این مرکز و سطح استان هستند که بارها در مسابقات ادبی، هنری و فرهنگی استان و کشور حائز رتبه‌های گوناگونی شده‌اند.

 

دو هزار واحد مسکونی مهر مخصوص سینماگران

این شرایط به شرح ذیل اعلام شده است:

۱- حداقل حضور در یک فیلم سینمایی ، مستند، کوتاه، و انیمیشن که از اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی مجوز در یافت کرده باشد.

بقیه شرایط:

http://khabarfarsi.com/ext/2747378

*انیمیشن‌ها راهی برای بیان مفاهیم اقتصادی

خبرگزاری فارس: لزوم آموزش مفاهیم اقتصادی در قالب "انیمیشن"/ نقش رسانه در رفع فقر فرهنگ اقتصادی

یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد
لزوم آموزش مفاهیم اقتصادی در قالب "انیمیشن"/ نقش رسانه در رفع فقر فرهنگ اقتصادی

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: انیمیشن‌ها جذابیت خاصی دارند که می‌توانند قبل از فیلم و سریال پخش شده و مفاهیم اقتصادی را عمومی کنند؛ این در حالی است که جامعه از فقر فرهنگ اقتصادی رنج می‌برد

وی با اعتقاد به اینکه اگر بتوان یک مفهوم در قالب یک انیمیشن که جذابیت لازم را داشته باشد بیان شود هدف یادگیری محقق می‌شود، عنوان کرد: در حال حاضر یکی از جذابیت‌های قبل از پخش فیلم و سریال و یا اخبار که بیننده زیادی دارند، انیمیشن‌ها هستند و انیمیشن‌ها فضای خوبی برای جذب بیننده و آشنایی با این مفاهیم ایجاد می‌کنند و در این برنامه‌ها می‌توان بسیاری از مفاهیم را به صورت ساده شروع کرد و در انیمیشن‌های بعدی گسترش داده و اصطلاحات تخصصی را به کار برد.

بکی تصریح کرد: یکی از افراد با ذوق نویسندگی برای آموزش مدیران یک شرکت بزرگ مجموعه‌ای را تهیه کرده بود که مبنا و پایه‌اش مفاهیم علمی بود و این مفاهیم در قالب داستان و نمایشنامه بیان شده و با صدای هنرپیشه‌های معروف کشور تولید می‌شد. در واقع فایل‌های صوتی تهیه می‌شد که یک نمایشنامه بود اما مفهوم مهندسی ارزش، تعالی سازمانی و برنامه‌ریزی یا مدل کسب و کار در آن در آن آموزش داده می‌شد.

مرتضی بکی حسکوئی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا»، در خصوص نقش رسانه ملی در حمایت از تولید ملی اظهار داشت: یکی از مباحثی که صدا و سیما در راستای رونق تولید ملی باید بدان بپردازد، مسئله کارآفرینی و فرهنگ کار است.

 

 

رونمایی انیمیشن زندگینامه «شهید کشوری»
خبرگزاری فارس: رونمایی انیمیشن زندگینامه «شهید کشوری» در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه هنری مازندران گفت: انیمیشن "رخ به رخ خورشید" درباره زندگی‌نامه شهید کشوری تولید شده که در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

اگر یادتون باشه قبلن درباره ی یه سری انمیسن اینترنتی نوشتم که با اسم سوری لند روی اینترنت منتشر می شه . اما امروز می خوام یه سری انیمیشن دیگه معرفی کنم که اونها توسط یه انیماتور حرفه ای و خوش ذوق به اسم رامین رحیمی ساخته می شه و با دو اسم جوجه دلان و دبیر مدنی روی اینترنت منتشر می شه .

متاسفانه چون توی ایران حمایت زیادی از انیمیشن و انیماتورها نمی شه ، بیشتر انیماتورها مجبورن کارهای تبلیغاتی انجام بدن و انیمیشن هایی که خارج از تبلیغات و با هزینه ی شخصی خودشون می سازند رو از روش های دیگه مثل اینترنت منتشر کنن . البته توی کشورهای دیگه هم انیمیشن های اینترنتی زیاد هست ، مثل Happy Tree Friends که اون ها هم از طریق اینترنت منتشر می شن . ولی چون امکاناتی مثل فروش اینترنتی و … رو هم به سایتشون اضافه می کنن ، به نوعی درآمد خودشون رو کسب می کنن . همچنین بیشتر این انیمیشن ها توسط شرکت های بزرگی ساخته می شه که درآمدش از پروژه های دیگه رو می تونه صرف ساخت این انیمیشن ها کنه .

انیمیشن های رامین رحیمی خیلی حرفه ایه و خود رامین هم توی این کار خیلی تخصص داره که توی انیمیشن هاش به راحتی دیده می شه . رامین رحیمی یه سایت شخصی به آدرس raminrahimi.com داره و توش می تونید انیمیشن هاش رو ببینید . ولی همین سایت ، ۲ تا زیر شاخه داره با اسم های دبیر مدنی و جوجه دلان ، که انیمیشن های هر قسمت موضوع خاصی داره و من می خوام هر شاخه و انیمیشن های هر شاخه رو بهتون معرفی کنم .

انیمیشن های دبیر مدنی :

کارهایی که با اسم دبیر مدنی روی سایت www.dabirmadani.com قرار می گیره در اصل کارهایی با موضوعات مختلفه و بیشتر جنبه ی فان و خنده داره . تا حالا ۴ انیمیشن با این اسم ساخته شده که تک تکش رو معرفی می کنم تا شما هم ببینید .

SENSITIVITY : این انیمیشن درباره ی خشونت علیه کودکانه که به سبک فیلم های ترسناک ساخته شده . به نظرم از لحاظ طراحی خیلی خوبه و خشونت و ترس رو خیلی خوب تونسته نشون بده . صدا گذاری محیط هم عالیه ولی صدای شخصیت ها کیفیت خوبی نداره . کلن پیشنهاد می کنم اونو از طریق youtube یا vimeo ببینید .

LEARNING COMPUTER ANIMATION : به نظرم این بهترین انیمیشنی بود که توی این سایت دیدم . فکر کنم بیشتر از ۱۰ بار تماشا کردم و هنوزم دلم می خواد ببینمش ! این انیمیشن سی دی های آموزشی توی بازار رو به طرز زیرکانه ای مسخره کرده و خیلی خنده داره ! حتا تیتراژی که ساخته شده دقیقن شبیه سی دی های مشابه هست و نکات خیلی ریزی رو توش سوژه کرده و به نظرم از لحاظ ایده و انیمیشن فوق العادست . پیشنهاد می کنم حتمن این انیمیشن رو از طریق youtube یا vimeo ببینید .

REDTHING : این انیمیشن کوتاه هم داستان پرچونگی یه دخترست که وقتی داره با تلفن حرف می زنه اصلن حواسش به دوروبرش نیست . ایده و طراحی هم مثل ۲ تا کار قبلی خیلی خوبه و پیشنهاد می کنم این انیمیشن رو هم از طریق youtube یا vimeo ببینید .

DONYA NEWS : اخبار دنیا یه انیمیشن ۱۰ دقیقه ایه که توش ۳ تا گوینده ی خبر اخبار دنیا رو می گن ! خبرها خیلی خنده داره و معلوم وقت زیادی برای نوشتن متن و زیرنویس ها صرف شده . انیمیشن واقعن حرفه ای ساخته شده و ایدش هم مثل بقیه ی کارها فوق العادست . این انیمیشن فکر می کنم جدیدترین انیمیشن رامین رحیمیه و خرداد ماه تهیه شده . نکته ی جالبی که توش دیدم ، این بود که توی قسمتی از انیمیشن تصویری از انیمیشن REDTHING به نمایش در میاد که کار خیلی جالبیه و شبیه کارهاییه که پیکسار هم توی انیمیشن هاش انجام می ده . به نظرم حتمن این انیمیشن رو هم از طریق youtube یا vimeo ببینید .

مجموعه انیمیشن های جوجه دلان :

اونجور که توی سایت این مجموعه انیمیشن نوشته شده ، جوجه دلان داستان یک سری روستاییه که می خوان توی قرن حاضر سنت های قدیمی خودشون رو نگه دارن ، تا حالا ۶ اپیزود از این مجموعه ساخته شده ، این انیمیشن ها تمامن با فلش ساخته شدن و علاوه بر نسخه های ویدیویی شما می تونید توی سایت رسمیش ، نسخه های اصلی فلشش رو هم ببینید که طبیعتن کیفیت خیلی بیشتری دارن . خیلی خلاصه این انیمیشن ها رو هم معرفیشون می کنم :

هفت سین : این اپیزود ، داستان سفره ی هفت سین کدخدا رو نشون می ده و با یک موسیقی تموم می شه که خیلی باحاله ! می تونید این اپیزود رو از اینجا ببینید و یا دانلودش کنید .

باقالی فروش : داستان این انیمیشن درباره ی ترس از قاتل سیبیلوهاست ! فکر می کنم اپیزود بعدی ( ولدت مبارک ) ، ادامه ی این اپیزود هست ! چون آخر این اپیزود به اپیزود بعدی اشاره می شه . برای دانلود و یا تماشای این اپیزود اینجا کلیک کنید .

وَلدت مبارک : این اپیزود یه آهنگ باحال برای تولده که توسط شخصیت های انیمیشن خونده شده . به نظرم توی فیس بوک یا جای دیگه اگه خواستید تولد دوستتون رو تبریک بگید از این کلیپ خیلی باحال استفاده کنید . برای تماشا یا دانلودش هم می تونید برید اینجا .

آگهی قدیمی : این اپیزود یه تیزر از همین مجموعه انیمیشن هست که به سبک تیزر فیلم های سینمایی ساخته شده . برای دیدن این اپیزود و یا دانلودش هم می تونید اینجا کلیک کنید .

نوروز سیبیلو : این همون انیمیشنی هست که من با دیدنش با انیمیشن های رامین رحیمی آشنا شدم . یک شعر برای سال نو هست که می تونید از اینجا دانلود و یا تماشا کنید .

برخورد نزدیک : این اپیزود درباره ی حمله ی آدم فضایی ها به مزرعه ی جوجه دلان هست که بیشتر از ۱ سال پیش ساخته شده و بعدش فعلن اپیزود جدیدی از این مجموعه ساخته نشده . این اپیزود رو می تونید از اینجا ببینید و یا دانلود کنید .

توی سایت رامین می تونید طرح های گرافیکی و یه انیمیشن دو بعدی دیگه رو که کلن سبک و داستانش با انیمیشن های بالا فرق داره ببینید . همچنین می تونید صفحه ی فیس بوک رامین رحیمی رو لایک کنید تا همیشه از جدیدترین انیمیشن ها و طرح هاش با خبر باشید . رامین رحیمی توی youtube و vimeo هم کانال داره که می تونید از اونجاها هم دنبالش کنید .

پ.ن : البته من رامین رحیمی رو اصلن نمی شناسم و چیز زیادی ازش نمی دونم که بخوام معرفیش کنم ! این پست رو هم فقط برای معرفی انیمیشن هاش نوشتم و باز هم اگر انیمیشن های دیگه ای از افراد دیگه ببینم دربارش می نویسم . اگر کسی اطلاعات بیشتری از خود رامین و یا انیمیشن های دیگش داره خوشحال می شم بگه .

http://www.jentelman.com/blog/1390/08/منبع

نگاهی به،
انیمیشن ایرانی «ماجراهای قصه به قصه»
جام جم آنلاین: یکی از عناصر پرکاربرد در ادبیات، تخیل است. خیال علاوه بر این‌که به عنوان یک حس، کاربردهای مختلف دارد در ادراک زیباشناسی انسان نیز نقش ایفا می‌کند.

انیمیشن نوعی فیلمسازی است که در فرم و محتوا، زاده خیال است. از این رو می‌تواند تخیل را به تصویری عینی و قابل درک تبدیل کند.

انیمیشن بر دنیای خیال تکیه دارد و مخاطبان را از خودآگاه به ناخودآگاه می‌کشاند. انواع پویانمایی دوبعدی و سه‌بعدی، نقاشی متحرک و عروسکی قابلیت طرح مضامین شوخی و جدی را دارد.

پرواز در خیال و رویا، عبور از مرزهای منطق، شکستن قوانین جاذبه و فیزیک، گریز از دستورالعمل‌‌های اجتماعی و دستیابی به آرزوها نه‌تنها کودکان را خوشحال می‌کند، بلکه بزرگسالان و حتی کهنسالان را نیز به وجد می‌آورد.

انیمیشن «ماجراهای قصه به قصه» تولید شده در مرکز پویانمایی صبا براساس داستان‌‌های خانم افسانه شعبان‌نژاد تهیه شده و هم‌اکنون از شبکه 2 سیما، در حال پخش است.

قصه‌های جذاب کودکانه‌ای که در قالب انیمیشن سه‌بعدی به تصویر درآمده‌اند و از همین‌رو جذابیت آنها دو چندان شده است.

همان‌طور که گفته شد خیالپردازی در ادبیات بخصوص ادبیات کودک، جایگاه ویژه‌ای دارد و در واقع یکی ازکارآمدترین ابزارهایی است که می‌توان با آن به دنیای کودکانه ورود پیدا کرد؛ دنیایی که در آن حیوانات براحتی سخن می‌گویند، خورشید، ابر و رنگین کمان آن لبخند می‌زنند، درختان و گل‌هایش مهربانند و می‌توان بر پشت پرندگانش سوار شد و بی هیچ تکنولوژی پرواز کرد.

عینیت بخشیدن به این دنیا به‌واسطه انیمیشن، بی‌شک تجربه دلنشینی است که در ذهن همه ما وجود دارد. تجربه‌ای مانند ورود به دنیای پر هیجان موش و گربه و لذت بردن از بازی ناتمام تام و جری و انیمیشن‌هایی از این دست که کودکی دل‌انگیزی را برای همه ما رقم زده و حالا ما با تکیه بر ادبیات و فرهنگ غنی و پربارمان قرار است کودکی فرزندانمان را رقم بزنیم.

مجموعه قصه‌های افسانه شعبان‌نژاد ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به انیمیشن‌های جذاب دارد. از این‌روست که ماجراهای قصه به قصه، دیدنی و دوست داشتنی است.

در یکی از قسمت‌های آن با نام «دختر کدو تنبل»، نویسنده مخاطب را به دنیای واقعی وارد می‌کند که در سراسر آن اتفاقات خیالی و خارق‌العاده رخ می‌دهد. خاله قزی که زنی مهربان است، تک و تنها در خانه خود زندگی می‌کند.

او هر روز باغچه زیبایش را آبیاری و گل‌ها و گیاهانش را نوازش می‌کند تا این‌که یک روز از تنهایی به ستوه می‌آید و در تاریکی شب از خدا می‌خواهد دختری به او بدهد تا از این تنهایی و بی‌کسی خلاص بشود.

تا این قسمت، داستان بسادگی و بی‌هیچ خیالپردازی روایت می‌شود تا این‌که به نقطه اصلی و در واقع اوج داستان می‌رسیم. قلب باغچه صدای خاله‌قزی را می‌شنود و قصد می‌کند به او کمک کند.

خاله‌قزی متوجه آینه قلب شکلی می‌شود که در داخل باغچه در حال صحبت کردن با اوست. ابتدا جا می‌خورد و بعد آینه را به دست می‌گیرد و به حرف‌های او گوش می‌دهد.

آینه از خاله قزی می‌خواهد تا فردا شب که ماه کامل است پس از گفتن جملاتی به یکی از گل‌های باغچه نگاهی بیندازد تا آن گل به او دختری بدهد. از این قسمت، داستان غرق در خیالپردازی می‌شود و سرخوشانه مخاطب را در انتظار دیدن دختری زاده شده از قلب باغچه نگه می‌دارد.

داستان دختر کدو تنبل، با این ساختار دراماتیک و قوی‌ که دارد می‌تواند با پرداخت بیشتر شخصیت‌ها و اتفاقات، فیلمنامه یک انیمیشن خوب سینمایی باشد.

در حالی که می‌بینیم با شخصیت‌های ساده و در مدت زمانی کوتاه و در قالب قسمتی از یک مجموعه انیمیشن تلویزیونی باز هم تأثیرگذار و گیرا ظاهر شده است.

خاله قزی شب روز بعد وقتی ماه کامل است می‌خواهد به یکی از گل‌های باغچه نگاه کند تا دختر خود را از قلب آن بگیرد، ناگهان حواسش به خاطر شیطنت گربه کوچکش پرت می‌شود و ناخودآگاه نگاهش به جای گل‌ها به کدو تنبلی می‌افتد که گوشه باغچه روییده است و کدو تنبل به او دختری می‌دهد.

داستان در اینجا به تعلیق دیگری می‌رسد. حالا خاله‌قزی از داشتن دختر خوشحال است در حالی که دخترش تنبل و سر به هواست.

مخاطب، کاراکتر را با مشکل دیگری روبه‌رو می‌بیند که نیازمند راه حلی است و این راه‌حل چیزی نیست جز این‌که در نهایت به خاطر عشق و محبت بی دریغ خاله قزی دخترک، رفتار نادرستش را کنار می‌گذارد و به دختر آرزوهای او تبدیل می‌شود.

این تعلیق‌ها به فیلمساز کمک می‌کند تا بتواند نماهای کم تحرک یا تکراری (مانند تمیز کردن و غذا پختن مداوم خاله قزی) را زیر فشار روانی پنهان کند و مانع دلزدگی مخاطب از فرم اجرایی اثر شود.

این داستان خوب و کودکانه بی‌تردید تأثیر بسزایی در موفقیت انیمیشن ماجراهای قصه‌به‌قصه داشته است. از دیگر داستان‌های موفق افسانه شعبان‌نژاد می‌توان به ننه طلا و نازگل، گریه نکن کلاغک، تپل مپل دسته گل، خانم چمن و درخت زردآلو و موش موشی تندتر بدو اشاره کرد.

انیمیشن ماجراهای قصه به قصه انیمیشنی کاملاً ایرانی است. دلیل این ادعا هم علاوه بر داستان‌های فولکلور و افسانه‌های قدیمی‌اش، شخصیت‌پردازی آن است. شخصیت‌های این انیمیشن جدا از طراحی متفاوتشان دارای این ویژگی نیز هستند که با تکنیک سه‌بعدی اجرا شده‌اند.

کاراکترهای مجموعه انیمیشن ماجراهای قصه به قصه، گویا از تراشیدن استوانه‌ای به وجود آمده‌اند. غیر از حیوانات که آنها هم تا حدودی استوانه‌ای شکل هستند بقیه کاراکترها با همین سبک و فرم طراحی شده‌اند.

چارقد زن‌ها به شکل نامتعارفی کنار گوش‌هایشان گره خورده و لباس‌هایشان هرچند سنتی و قدیمی است، اما به شکل نو و متفاوتی بر تن شخصیت‌ها نشسته‌ است.

رنگ‌آمیزی کاراکترها خالص و شاد و ترکیب رنگ مناسبی هم برای این منظور در نظر گرفته شده است، به طوری که مخاطب هنگام مواجهه با اثر در عین حال که قادر است کاراکترها را متمایز از یکدیگر حس کند و نیز موقعیت مکانی آنها در نسبت با پیش‌زمینه و پس‌زمینه را به درستی درک نماید، تحت تأثیر جذابیت بصری ناشی از رنگ‌آمیزی شخصیت‌ها نیز قرار می‌گیرد و همین عامل مهمی در جذب مخاطب و ترغیب او به دنبال کردن اثر
محسوب می‌شود.

برای نگارش دیالوگ‌های این مجموعه از ترانه‌های موزون با قافیه‌های کودکانه استفاده شده است که فضای شاد و سرخوشانه‌ای به مجموعه بخشیده که به‌طور کامل با نیاز مخاطب کم سن و سال اثر تناسب دارد.

استفاده از شعر و ترانه برای روایت داستان تأثیر ماندگارتری بر ذهن کودک دارد، چراکه به‌طور کلی ساختار موسیقایی حتی اگر به وزن و قافیه محدود باشد، به دلیل برخورداری از ریتم تکراری و تحرک و پویایی بخصوصی که دارد، گیرایی بیشتری نسبت به نثر و ادبیات گفتاری غیرموزون داشته و مانع خستگی کودک هنگام مواجهه با قصه می‌شود.

جنب و جوش و تکاپو ویژگی اصلی دوران خردسالی است و طبیعی است بیان نیز اگر بر همین ویژگی اصلی مبتنی باشد چون همسو با نیازهای کودک و اقتضائات سنی اوست فرآیند انتقال پیام را آسان‌تر کرده و ماندگاری و تأثیر بیشتری خواهد داشت.

بهار عسگری

 

 

 

داستان های فرشته

"داستان‌های فرشته" نصیحت غیرمستقیم است
کارگردان "داستان‌های فرشته" تأکید کرد این پویانمایی از طریق نوعی داستانگویی سعی کرده تا بدون پندهای نصیحت گونه و دیالوگ و از طریق مشاهده عمل و نتایج آن، آموزش لازم را به مخاطب بدهد.

ابوالفضل کیهانی تهیه‌کننده و کارگردان "داستان‌های فرشته" درباره این مجموعه انیمیشن به خبرنگار مهر گفت: کاظم اخوان فیلمنامه مجموعه ما را نوشته که بیش از 90 درصد مراحل تولید و پس از تولید آن با بیش از 30 شخصیت و 20 ماکت انجام شده و در حال حاضر در مراحل انتهایی تولید به سر می‌بریم.

وی افزود: به صورت همزمان مراحل پس از تولید شامل تدوین، صداگذاری توسط محمد گهربخش و موسیقی توسط مهرداد جنابی در حال انجام است و انیمیشن داستان دختر بچه‌ای است که مادربزرگ او عروسک پارچه‌ای کوچکی که مربوط به دوران کودکی مادرش است را به او هدیه می‌دهد. این عروسک، عروسکی جادوئی است که می‌تواند دخترک را به زمان‌های گذشته، یعنی زمان کودکی مادرش ببرد و اتفاقاتی در این بستر داستانی رخ می‌دهد.

کارگردان "داستان‌های فرشته" تصریح کرد: از طریق این شکل داستانگویی سعی کرده‌ایم تا بدون پندهای نصیحت گونه و دیالوگ و از طریق مشاهده عمل و نتایج آن، آموزش لازم به مخاطب داده شود. مشاور فیلمنامه را عبدالحمید پیروز بر عهده دارد و دستیارم در کار علیرضا اوجی بود.

فریبا مرادی طراحی کاراکتر این پروژه است و طراحی فضا را ابوالفضل کیهانی و سید علی تجاره بر عهده دارند، ساخت ماکت با سید علی تجاره و فاطمه مرادی بوده و ساخت عروسک را حمید آقاربیع، فاطمه پرداختی، زینب نبی پور و بیژن خوشخرام بر عهده داشتند.

 

یک ضرب المثل انیمیشنی

یک ضرب المثل امریکایی میگه اگر یکساعت وقت بهت بدند وبگن به تعداد هر درختی که بندازی یک شمش طلا بهت میدیم چهل وپنج دقیقش تبرت رو تیز کن وفقط پانزده دقیقه درخت ببر مطمئن باش در همان پانزده دقیقه با تبر تیز از کسانی که بدون تبر تیز درخت بریدند بیشتر خواهی برید

 

 

عکس انیمیشنی !

ته دیگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگگ!

شب امتحان!

یک چیزی در کتاب وین دایر خوندم برام جالب بود.یکروز دریا تعداد بیشماری ماهی را به ساحل می آورد.ماهی ها در ساحل مشغول جان دادن بودند.وین دایر رفت جلو وبا دستش بعضی از آنها را انداخت به آب.دوستش که او را دید گفت کار بیهوده ای می کنی تو که نمی توانی همه ی آنها را نجات بدهی.وین دایر گفت شاید نتئانم تغییر بزرگ  ایجاد کنم اما تغییر کوچک که می توانم.مهم نیست همه را نتوانم به آب اندازم اما آنهایی را که می توانم حتما به آب خواهم انداخت وتغییری کوچک ایجاد خواهم کرد.این حرفش به درد شب امتحان میخوره که یک کتاب هزار صفحه ای  جلوته ونمیدونی از کجاش بخونی.اگر همش رو نخوندی وتغییر کلان ایجاد کردی ناراحت نشو کافیه تغییر کوچک ایجاد کنی.درهمون حد که میخونی رو خوب بخونی

دانشجو

نکته اول

بعضی صحنه های به ظاهر عادی روح منو بدجور میخراشند.صحنه هایی که سوالهای زیادی برام ایجاد میکنه.امروز داشتم از پله های دانشکده بالا میرفتم تا برسم به کلاسی که درش امتحان داشتیم طبقه ی سه.یک مادر که دانشجو بود بادختر بچه ی دو،سه ساله اش جلوی من داشت از پله بالا میرفت.بچه خورد زمین.فکر میکنید مادرش چی کار کرد؟عصبانی شد،سربچه داد زد ودستش را کشید وباخشم دوپله دستش رو کشید وبرد.من توقع داشتم وقتی افتاد زمین مادر باعشق بلندش کند وببوسدش وبقیه ی پله هارا بغلش کند وببردش.مادرهای ما از چه خالی و از چه پر شده اند؟شاید نمیداند وقتی دخترش بزرگ شد مجبور میشود چقدر پول بدهد تا محبت را باپول بخرد!!!شاید نمیداند این حفره ها دیگر هرگز پر نمیشود.باخودم می اندیشم آدم وقتی از عشق خالی میشود چه موجود مزخرفی میشود.که حتا به درد گور خودش هم نمیخورد

نکته آخر

ممکن است عقیده داشته باشید که برای انجام هرکاری دلیلی لازم است در غیر این
صورت چه دلیلی برای انجام آنها وجود دارد؟چه اراجیفی.می توانید هرکاری که
دلتان میخواهد انجام دهید چون خودتان میخواهید ونه هیچ دلیل دیگری.لزومی
ندارد برای انجام هرکاری دلیلی داشته باشید،همین جست وجو برای پیدا کردن
دلیل تفکری است که شمارا از داشتن تجربیات نو وهیجان انگیز باز میدارد.شما
درست میتوانید مثل یک بچه یک ساعت با ملخ بازی کنید بدون هیچ دلیلی،فقط به
خاطر اینکه به این کار علاقه دارید.از یک تپه بالا بروید ویا سفر کوتاهی به
اعماق جنگل نمایید.چرا؟چون خودتان خواسته اید.اما شما به عنوان یک فرد
بالغ فکر کرده اید برای هرکاری باید دلیلی داشته باشید.علاقمندی به داشتن
دلیل مانع از پذیرش چیزهای تازه و رشد شما میشود.چه آسایشی وقتی بدانید
قرار نیست  کسی را قانع کنید حتی خودتان را،برای همیشه.امرسون در نشریه اش
نوشته بود: چهار مار بدون هیچ هدف خاصی که لااقل من بدانم در حفره یی بالا
وپایین میرفتند..نه برای خوردن،نه به خاطر عشق...فقط برای وول خوردن

   + سید علیرضا گلپایگانی - ۱:٥٤ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٢٢ خرداد ۱۳٩۱