انیمیشن از نگاه گلپایگانی


نگاه علیرضا گلپایگانی به انیمیشن ایران و جهان

هفته سوم اردیبهشت 91

رونمایی محدود!

 

رونمایی پروژه " آقای مهربان " قرار شد همین پنجشنبه در یک سالن کوچک و با  تعداد محدودی از دست اندرکاران پروژه و احتمال قوی بدون نمایش کامل فیلم !!برگزار گردد !

این برنامه با نمایش پشت صحنه و سخنرانی نیز همراه خواهد بود.

در حاشیه : بدینوسیله از همه کسانی که بعلت محدودیت جا به این برنامه دعوت نشده اند عذر خواهی میکنیم .

مخاطب امروزی بسیار باهوش است

«بهنام دلداده» کارگردان انیمیشن آقای مهربان در گفتگو با سینما خبر در خصوص ایده انیمیشن با مضمون مذهبی افزود: در حقیقت ایده اولیه این انیمیشن توسط داوود امیریان به عنوان نویسنده به صبا ارائه شده بود و صبا فیلمنامه را جهت ساخت به ما پیشنهاد کرد. داوود امیریان داستانی را که ما بارها شنیده بودیم این بار به صورت کاملا جدید و از نگاه دیگری روایت کرده بود که این نگاه نو فیلمنامه را بسیار جذاب می‌کرد.

وی ادامه داد: در حوزه انیمیشن بسیاری از تولیدات با مضمون مذهبی است و تفاوت انیمیشن آقای مهربان با دیگر انیمیشن های مذهبی ارائه پیام مذهبی و اخلاقی است و همچنین سرگرم کننده و مفرح نیز هست.

دلداده در خصوص هدف خود از ساخت این انیمیشن گفت: مسئولیت ما در مقابل نسل های بعد، بیشتر از نسل های قبل از خودمان است خوراک فکری نسل ما بسیار اندک و غیر هنرمندانه به ما انتقال پیدا کرد، با وجود امکانات بسیاری که اکنون در اختیار داریم اگر کاری از دستمان بر بیاید و آن را به نحو احسن انجام ندهیم به خود و نسل آینده خیانت کرده ایم.

وی عنوان کرد: ساخت این پروژه 18 ماه به طول انجامید.

دلداده در خصوص ژانر این انیمیشن عنوان کرد: هنوز تعریف مشخص و سیستماتیکی در این زمینه وجود ندارد و در گذر زمان این تعاریف برای مخاطبان تغییر کرده و هر فرهنگی درک متفاوتی از هر ژانر دارد و ذکر یک ژانر بخصوص برای فیلم می‌ تواند بسیاری از مخاطبان را به اشتباه بیندازند.

دلداده در خصوص انیمیشن آقای مهربان اظهار داشت: آقای مهربان یک تله فیلم 75 دقیقه ای است که زمان پخش آن مشخص نیست و احتمالاً در اولین عید مذهبی شاهد پخش ‌آن خواهیم بود و طبق توافقات شفاهی قرار است نسخه نمایش خانگی این فیلم نیز همزمان ارائه شود.

وی در خصوص موضوع این انیمیشن اظهار داشت: داستان فیلم آقای مهربان با اشاره به داستان ضامن آهو در ارتباط با امام رضا (ع) نقل شده و همه ما به خوبی با این داستان آشنایی داریم ولی این بار این موضوع از زاویه دید دیگری مطرح می شود و تا اواسط فیلم شاید بیننده نتواند حدس بزند که این فیلم قرار است همان ماجرای ضامن آهو را روایت کند.

دلداده ادامه داد: در این فیلم حیوانات بیشه متفق القول اند که آدم ها موجودات بسیار خطرناکی هستند و باید تا جایی که می‌شود از آنها دوری کرد و هر حیوانی با آدم ها زندگی کند خصوصیات بد انسان ها را به خود خواهد گرفت و با زخمی شدن کبوتر و افتادن او به دست انسان ها، حیوانات دیگر او را تنها می‌گذارند و دیگر حاضر به صحبت به او نیستند ولی او اعتقاد دارد همه انسان ها مثل هم نیستند و در میان آن ها انسان های مهربانی هم وجود دارند و در ن هایت برای آزادی چشم علی (آهوی دربند شکارچی) است به دامان همان آقای مهربان می‌‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کم کم مرزبین انیمیشن و فیلم های زنده برداشته می‌شود، بیان کرد: عاملی که باعث جذب مخاطب می شود دیگر تکنیک خوب انیمیت یا فضاسازی و جلوه های ویژه نیست، بلکه روایت فیلم است مخاطب امروزی بسیار باهوش است و در ساخت فیلم نمی‌توان او را با رنگ و لعاب پای فیلم نگه داشت.

دلداده با تاکید بر اینکه انیمیشن کوتاه ایران در سطح جهان شناخته شده است، تصریح کرد: بسیاری از هنرمندان ما در جشنواره های بسیار معتبر در زمینه انیمیشن کوتاه جوایز متعددی را کسب کنند ولی انیمیشن های بلند اعم از سریال و سینمایی متاسفانه در سطح کیفی مناسبی نبوده و البته این مسئله متوجه سازندگان آن نیست و بیشتر از سازندگان، متولیان این رشته مسئول این نقیصه هستند که تلاشی در این زمینه نکرده اند و برای باز کردن راه تولید و صادرات انیمیشن ما نیاز به برنامه ریزی و مدیریت دوباره در این خصوص هستیم.

دلداده در خصوص عوامل این انیمیشن عنوان کرد: داوود امیریان نویسنده، تهیه کننده مرکز صبا.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تجربه‌ای که در ساخت این فیلم کسب کردم اشتیاقم را برای ساخت فیلم های انیمیشن بعدی افزایش داده است

 منبع : http://www.cinemakhabar.ir/NewsDetails.aspx?ID=26729

خبر پخش شجاعان

 

اخیرا دوست ( یا دشمن! )  متنی سرتاسر  غلط و با اسامی عجیب و غریب و با اعلام رقمهایی عجیب تر را به سایت های مختلف فرستاده و  خبر نمایش مجموعه شجاعان را اعلام کرده است.از آن عجیب تر این سایتها و وبلاگها با تصور اینکه این خبر ار طرف من و یا شرکت حرکت کلیدی است به درج آن اقدام کرده اند.  از کلیه سایتهای و وبلاگها خواهش میکنم که صرفا به خبری که از طریق ایمیل و نه کامنت! برایشان ارسال میشود توجه فرمایند. همین

 اخبار صبا

 

حسین زارعی مدیر تامین پخش صبا در یک نشست مطبوعاتی در این هفته  گفت :گرایش جدیدی در سازمان صداوسیما ایجاد شده است که به سمت پخش کارتون و انیمیشن‌های داخلی روی آورده است تا اینکه به انیمیشن خارجی پرداخته شود و تمایل سازمان به پخش انیمیشن‌ داخلی تا به حدی این انیمیشن‌ها بتواند آنتن شبکه را پر کند. علاوه بر این برنامه شبکه 2 سیما شبکه بازار، نمایش، آموزش و قرآن تعدادی از برنامه‌های صبا به روی آنتن است که با استقبال خوبی روبرو شده است،از کار ویژه‌ای هم رونمایی خواهیم کرد که یک فیلم سینمایی در بحث امام رضا(ع) است.

 وی در خصوص برنامه‌های جدید صبا گفت: 700 هزار برنامه با 34 عنوان آماده پخش داریم که یک برنامه شجاعان با مختصات هوا نیروز نیروی هوایی آماده شده که د رتابستان سه روز هفته به خصوص ایام جمعه به کارگردانی سیاوش زرین آبادی در 13 قسمت 20 دقیقه‌ای پخش خواهد شد.

راه اندازی شبکه پویانمایی

یس مرکز پویانمایی صبا:

اقبال مخاطبان به شبکه های انیمیشن فارسی زبان موقتی است

تهران - رییس مرکز پویانمایی صبا، اقبال مخاطبان به شبکه های انیمیشن فارسی زبان را موقتی دانست و افزود: با راه اندازی شبکه انیمیشن، این شبکه ها با ریزش مخاطب رو به رو می شوند.

1391/02/19 - 07:43

'حسین ساری' روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا، درباره راه اندازی شبکه های فارسی زبان پخش انیمیشن با استفاده از کارتون هایی که در داخل کشور دوبله شده اند، گفت: اقبال مخاطبان به این شبکه پایدار نخواهد بود.

وی با یادآوری آنکه معاونت سیما راه اندازی شبکه انیمیشن را در دستور کار خود دارد، افزود:

اگر چه راه اندازی چنین شبکه ای زودتر از دیگران، در داخل کشور منافع بیشتری ایجاد می کرد، اما نباید خیلی نگران این موضوع بود.

رییس مرکز پویانمایی صبا تاکید کرد: تجربه نشان داده که با راه اندازی شبکه های تلویزیونی توسط صدا وسیما مانند 'آی فیلم' و 'نمایش'، مخاطبان به شبکه های داخلی اقبال پیدا می کنند.

ساری یادآور شد: در گذشته نیز شبکه های ماهواره ای متعددی با استفاده از خلائی که در داخل وجود داشت، با محوریت پخش فیلم ها و سریال های ایرانی راه اندازی شدند و مخاطبانی را نیز جذب کردند اما پس از افتتاح شبکه های 'آی فیلم' و 'نمایش'، با ریزش مخاطب رو به رو شدند.

وی همچنین با تاکید بر آنکه رقابت فرهنگی در دنیا بسیار جدی است، افزود: لزوم راه اندازی شبکه انیمیشن از اوایل سال گذشته به طور جدی در صدا وسیما مطرح شد اما از آنجا که راه اندازی یک شبکه حداقل هایی را نیاز دارد، به طول انجامید.

ساری ادامه داد: هرچند دولت و مجلس از نظر تامین بودجه کمک هایی به صدا وسیما داشته اند اما اگر این مساعدت ها در زمان مناسب تری انجام شود، بهتر می توان در عرصه رقابت فرهنگی در جهان فعالیت کرد.

رییس مرکز پویانمایی صبا تاکید کرد: اگر امکانات پخش سیگنال و اعتبارات مورد نیاز برای تاسیس شبکه های جدید تلویزیونی در سال های قبل به تحقق می رسید، شبکه انیمیشن زودتر راه اندازی می شد.

ساری اظهار داشت: اگر شبکه انیمیشن داخلی در سال 91 ایجاد شود، بطور حتم در جذب مخاطبان موفق خواهد بود.

 

** نسبت پخش انیمیشن های خارجی و ایرانی در تلویزیون

رییس مرکز پویانمایی صبا در ادامه گفت وگو با خبرنگار ایرنا، درباره سهم انیمیشن های ایرانی از جدول پخش شبکه های تلویزیونی در مقایسه با آثار خارجی گفت: با وجود تلاش دست اندرکاران حوزه انیمیشن برای تولید آثار داخلی، همچنان حجم بالایی از تولیدات دیگر کشورها از شبکه های تلویویونی ایران پخش می شود.

ساری با بیان آنکه پخش حجم قابل توجهی انیمیشن خارجی از شبکه های ایرانی خوشحال کننده نیست، افزود: انیمیشن های ایرانی، تولیدات پاک و سالمی هستند که با اهداف فرهنگی کشور تولید شده اند.

وی افزایش حجم تولید انیمیشن در ایران را خواست تصمیم گیران صدا وسیما دانست و گفت: هدف اصلی آن است که ایران را به قطب تولید پویانمایی بویژه در زمینه آثار اخلاقی و دینی تبدیل کنیم.

ساری، حجم تولید آثار پویانمایی در مرکز صبا را 200 ساعت در سال برشمرد و ابراز امیدواری کرد که این رقم در دو سال آینده به رقم سالی 500 ساعت تولید انیمیشن برسند.

ساری در عین حال تاکید کرد که حتی تولید سالانه 500 ساعت انیمیشن در صبا، نمی تواند همه خواسته های شبکه های تلویزیونی را فراهم کند.

وی با بیان آنکه آمار دقیقی از میزان انیمیشن هایی که از شبکه های تلویزیونی پخش می شوند، وجود ندارد، گفت: متاسفانه حجم انیمیشن های خارجی در حال حاضر در تلویزیون بیشتر است.

 

** راه اندازی شبکه ای 24 ساعت برای کودکان پیگیری می شود

رییس مرکز پویانمایی صبا در پاسخ به این سووال که آیا قرار است این مرکز متولی شبکه انیمیشن در معاونت سیما باشد، گفت: برای آنکه مراکز تولیدی از استرس و دغدغه های مربوط به پخش و آنتن به دور باشند، بطور معمول مراکز تولید و پخش از یکدیگر مستقل هستند.

ساری ادامه داد: ممکن است شبکه پویانمایی یک شبکه مستقل باشد و یا معاون سیما برای رعایت مسایل اقتصادی آن را در مجموعه صبا تعریف کند.

وی همچنین درباره آنکه گفته می شود که شبکه نمایش به سه شبکه 'سریال، فیلم و انیمیشن' تبدیل و شبکه پویانمایی به عنوان یکی از سه گانه های شبکه نمایش فعالیت خواهد داشت، اظهار بی اطلاعی کرد.

ساری گفت: ایجاد یک شبکه جدید به نام پویانمایی در دستور کار معاونت سیما است و دست اندرکاران این موضوع بدنبال راه اندازی شبکه ای 24 ساعته برای کودکان هستند.

وی افزود: برای نمونه، طراحی برنامه هایی در ساعات پایانی شب بویژه 'لالایی' مخصوص خواب کودکان یکی از برنامه هایی است که در شبکه پویانمایی پیگیری می شود.

 

** افزایش کیفیت رویکر صبا در سال 91

رییس مرکز پویانمایی صبا، درباره برنامه های این مرکز در سال 91 گفت: از آنجا که ایران در زمینه تولید انیمیشن بسیار جوان است و فقط دو دهه از ورود جدی ایران به این صنعت می گذرد، باید علاوه بر افزایش کمیت تولید، به فکر ارتقای کیفی تولیدات بود.

ساری تاکید کرد: انیمیشن بیش از هر چیز به مهارت بستگی دارد و هرقدر که تجربه و مهارت انیماتورها بیشتر باشد، کیفیت کار نیز بالا می رود.

وی افزود: زمان آن فرا رسیده که به جذابیت و غنای انیمیشن های تولیدی اضافه شود که بخشی از این هدف با ارتقای فیلمنامه ها و ایده ها و بخشی نیز از طریق تکنیک های طراحی محقق می شود.

ساری، انجام نظارت کیفی در فرآیند تولید انیمیشن و برپایی جشنواره ها و کارگاه های آموزشی برای فعالان حوزه انیمیشن را، از جمله اقدامات مورد نیاز برای ارتقای کیفیت تولیدات صبا نام برد.

 

** تبلیغ انیمیشن های تولیدی در شبکه های سیما

رییس مرکز پویانمایی صبا درباره آنکه چرا آنونس انیمیشن های تولیدی این مرکز در شبکه های سیما پخش نمی شود تا مردم با تولیدات و زمان پخش آن از تلویزیون آگاه شوند، افزود:

تبلیغ نشدن انیمیشن های تولید داخل، یکی از آسیب های این عرصه است زیرا سبب می شود تا این آثار بطور شایسته و با آگاهی مخاطب پخش نشود.

ساری با بیان آنکه امسال انیمیشن های صبا از شبکه های مختلف سیما و بخصوص شبکه دو پخش می شود، گفت: از اواخر سال گذشته، بخش تامین و هماهنگی پخش در مرکز صبا راه اندازی شد تا ضمن نظام مند شدن زمان پخش انیمیشن های تولیدی، این آثار در شبکه های سیما تبلیغ شوند.

تولیدات محدود

بر اساس شنیده ها تولیدات انیمیشن در مراکز استانها نسبت به سالهای قبل محدود تر شده است . این بر خلاف پیش بینی های اولیه بعد واگذار شدن اختیایرات به خود مراکز استانها  است . در سالهای گذشته اغلب تصمیم گیری ها در مرکز استان تهران گرفته میشد از سال قبل قرار شد  با متمرکز شدن تصمیمات در خود مراکز قرار بر افزایش تولید انیمیشن در استانها بود که ظاهرا با مشکل روبر و گردیه است .

 عروسک های شکرستان
به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی کناب تهران ، نمایش سری جدید عروسک های مجموعه شکرستان در غرفه کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر در سالن 25، با استقبال بسیار زیاد و بی نظیری از سوی بازدیدکنندگان مواجه شده است به نحوی که به گفته یکی از مسئولان غرفه فراتر از حد انتظار بوده و جالب تر اینکه این مجموعه بر خلاف انتظار نه تنها مورد توجه قشر کودک و نوجوان را قرار گرفته بلکه در قشر جوان و بزرگسال نیز توانسته طرفداران بسیار زیادی را جذب کند تا جایی که بسیاری این شخصیت ها را با نام و دیالوگ های معروف می شناسند.

دوستداران مجموعه شکرستان می توانند تا 23 اردیبهشت ماه از این شخصیت های محبوب در سالن 25 کودک و نوجوان ، غرفه 239 انتشارات کودک و نوجوان سوره مهر بازدید به عمل آورند.

 

صادرات انیمیشن را جزو اولویت های این هنر قرار دهیم

علی رضا گلپایگانی: باید از انیمیشن به عنوان صنعت-هنر نام برد کما این که کشورهایی هستند که پول های کلانی از این صنعت به دست می آورند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه هنر در گفتگو با سینما خبر افزود: در حال حاضر ایران به تمام جهانیان انیماتور صادر می کند.اگر بتوانیم این افراد متخصص را شناسایی کنیم و در مسیر درست و اهداف والای تعالی انیمیشن از ایشان استفاده کنیم می توانیم به سعادت در ساخت فیلم ها و سریال ها دست یابیم و به جای انیماتور محصولات انیمیشنی به جهان صادر کنیم.

کارگردان انیمیشن امام رضا گفت: با توجه به غنای فرهنگی و دینی کشورمان می توانیم انیمیشن های دینی به کشور های اسلامی صادر کنیم.

گلپایگانی خاطر نشان کرد :تجربه ها نشان داده است که کشور های عربی و مسلمان با توجه به معضل پخش و سانسور انیمیشن های کشور های اروپایی و غیر مسلمان از انیمیشن های ایرانی به عنوان انیمیشن های حلال نام برده و آنها را از لحاظ اخلاقی و دینی بسیار غنی و با ارزش ارزیابی می کنند.

وی در ادامه افزود: ما می توانیم مشترکات فرهنگی و مذهبی را با کشور های همسایه شناسایی کنیم و با اعتماد سازی محصولات مشترک دینی بسازیم.

گلپایگانی تا"کید کرد : مدیران فرهنگی به انیماتور ها وام بدهند و محصولات را با کمک دولت صادر کنند تا انیماتور های داخلی بتوانند به حیات کاری خود ادامه دهند و همچنین در مجامع جهانی محصولات خود را عرضه کنند.

استاد دانشگاه هنر یکی از راهکار های موفقیت در عرصه انیمیشن را استفاده از افراد متخصص توسط مدیران فرهنگی دانست و گفت: تولید کمی را نباید محور اصلی اهدافمان قرار دهیم و اجازه ندهیم سیاست کمیت بر کیفیت غلبه پیدا کند.

 عضو هیئت مدیره بنیاد ملی بازی های یارانه ای انیمیشن را به عنوان یک صنعت پولساز معرفی کرد و گفت: انیمیشن می تواند در هر کشوری به عنوان یک صنعت پولساز استفاده شود و می توان به جنبه صادرات آن پرداخته و ارض آوری را برای آن تعریف کرد.

گلپایگانی انیمیشن را یکی از تا"ثیر گذارترین هنر ها معرفی کرد و افزود: برای کودکان و حتی در برخی موارد برای افراد بزرگسال جامعه هیچ چیز جذاب تر و تا"ثیر گذارتر از انیمیشن نمی تواند باشد. و از این صنعت جهت تبلیغات و حتی فرهنگ سازی نیز می توان بهره برد.

لازم به ذکر است که در حال حاضر علی رضا گلپایگانی مجموعه انیمیشن با نام شجاعان را در دست تهیه دارد.

 منبع خبر : http://www.cinemakhabar.ir/NewsDetails.aspx?ID=24514

موفقیت شهرام علیدی در جشنواره کن 2012

جدیدترین پروژه شهرام علیدی جزو 10 پروژه برتر دنیا در جشنواره کن 2012

شهرام علیدی دانشجوی کارشناسی ارشد انیمیشن دانشگاه هنر بود که در نیمه راه تحصیلش را  در این رشته ناتمام گذاشت و به سراغ علاقه اولش یعنی مستند سازی رفت . در این زمینه موفقیتهای متعددی بدست آورد . انتخاب درست میتونه زندگی آدمها را به کل عوض کنه ...

بخش «سینمای جهان در کن» که به بخش کشف پروژه‌های جهان مشهور  است هر سال 10 سناریو و 10 کارگردان برتر دنیا را شناسایی می‌کند که امسال در میان 140 فیلمنامه از 50 کشور جهان، 10 پروژه برتر انتخاب شده‌اند که اسم پروژه جدید شهرام علیدی به نام «گورستانی که هر روز انگور می داد» در کنار فیلمنامه کارگردانان کشورهای شیلی، برزیل، ویتنام، ماداگاسکار، پاراگوئه، رواندا، برمه، تونس و فلسطین به چشم می خورد.

 

 "رویای گورخر" کلید خورد

فیلم پویانمایی "رویای گورخر" به کارگردانی محمدعلی سلیمان‌زاده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کلید خورد.

فیلم پویانمایی "رویای گورخر" کلید خورد

به گزارش سینما خبر و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم به مدت زمان 8 دقیقه و با تکنیک پیپر انیمیشن دیجیتالی مراحل اولیه تولید خود را آغاز کرده است.

فیلم "رویای گورخر" قصه‌ای شاعرانه، سیال و رویایی دارد که استوری برد و طراحی شخصیت‌های آن انجام شده است.

این فیلم ارتباط یک گورخر با یک پروانه را به نمایش می‌گذارد که با دیدن پروانه در آن فضای سیاه و سفید به رویاهای رنگی می‌رسد.

سلیمان‌زاده کارگردان سینمای پویانمایی ایران پیش از این، فیلم‌های "ننه کلاغه و روباهه"، "گرگ و میش"، "ژنرال و بادبادک" و "کلاغی که می‌خواست قوی‌ترین باشد" را در کارنامه هنری خود ثبت کرده و این آثار در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی نیز موفقیت‌های زیادی را به دست آورده است.

 

"آخرین داستان" پوران درخشنده انیمیت می‌شود

انیمیشن "آخرین داستان" به کارگردانی اشکان رهگذر و تهیه کنندگی پوران درخشنده در مرحله انیمیت قرار دارد.

"آخرین داستان" پوران درخشنده انیمیت می‌شود

پوران درخشنده کارگردان و تهیه کننده در گفتگو با سینما خبر گفت: انیمیشن "آخرین داستان" که به ادبیات ایران و داستان هایی روایی در شاهنامه می‌پردازد در مرحله انیمیت قرار دارد.

وی افزود: آخرین داستان قطعه ای از شاهنامه ضحاک است که در ساخت این انیمیشن از کاغذ استفاده نمی‌شود و بیشتر کارها با تبلت انجام می‌شود.

گفتنی است، پیش تولید تحقیقات این انیمیشن دو بعدی دیجیتال که برداشتی آزاد از داستان ضحاک شاهنامه به شمار می‌رود حدود 2 سال قبل آغاز شده است.

لازم به ذکر است، اشکان رهگذر کارگردانی انیمیشن "آخرین داستان" را به عهده دارد که پیش از این ساخت فیلم های کوتاه تو، گربه قجری و انیمیشن کوتاه کافه دولاپه را برعهده داشته است.

درخشنده همچنین در خصوص جشنواره فیلم های ویدئویی که امسال برای نخسین بار برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر شرایطی فراهم شود تا این جشنواره با نمایش آثار خود حرفی برای گفتن به مخاطب داشته باشد برگزاری این جشنواره موثر خواهد بود.

پیشرفت انیمیشن مدیون برنامه های جدید مدیریتی است

مهدی خرمیان کارگردان انیمیشن "ملوچ" به سینما خبر گفت: انیمیشن ملوچ با تکنیک عروسکی تک فریم درباره‌ی شخصیتی به نام آرش و عروسک او به نام ملوچ است که از شبکه دو سیما در حال پخش است.

وی افزود: این انیمیشن با جنبه های تربیتی و روانشناسی برای خردسالان سعی در آموزش از طریق داستانی و به صورت غیرمستقیم برای کودکان دارد.

خرمیان عنوان کرد: مجموعه انیمیشن ملوچ مسائل تربیتی مربوط به خردسالان نظیر نحوه ارتباط آن ها با دیگران و ترس از تاریکی را مطرح می‌کند.

این کارگردان با اشاره به این مطلب که در چند سال اخیر جریان جدی و حرفه ای در تولید انیمیشن ایران اتفاق افتاده است، اظهار داشت: تولید انیمیشن هایی مانند ملوچ تاثیر زیاد و بسزایی را در ادامه این جریان داشته است.

وی خاطرنشان کرد: با مدیریت و استراتژی جدید در سال های اخیر در ایران با افزایش کیفیت آثار و روند رو به رشد تولیدات انیمیشن روبرو هستیم.

گفتنی است، حامد مهریزی زاده، صنم امامی نویسندگان، لیلا خلیل زاده کارگردان، اژدر دلداده، شیوا حسین پور، انیماتوران، امین سعیدی تصویربردار، مریم زینل زادگان ساخت عروسک، محمد حیدری، امید کیایی ساخت دکور محسن موسوی افکت با تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا از عوامل این انیمیشن هستند.

 

خطخطی یازدهم منتشر شد

   + سید علیرضا گلپایگانی - ٤:٢۸ ‎ب.ظ ; دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳٩۱