انیمیشن از نگاه گلپایگانی


نگاه علیرضا گلپایگانی به انیمیشن ایران و جهان

هفته دوم دی ماه 90

تیزر " آقای مهربان " 

http://www.aparat.com/v/2279d23de2429e74ea932b4df0944cf293153

mp4.html.آقای مهربان/http://s2.picofile.com/file/7230995913

 پایان جام جم اول

چهارشنبه 7 دی ماه 90 مراسم اختامیه اولین جشنواره فیلمهای تلویزیونی جام جم برگزار گردید.

 خانم ثابت قدم مدیر سایت " انیمیشن دیتا " و گلپایگانی یکی از داوران اولین جشنواره فیلمهای انیمیشن تلویزیونی

 دکتر ناصر گلمحمدی در حال قرائت بیانیه هیئت داوران بخش انیمیشن جشنواره جام جم

 بهنام دلداده و خانم گودرزی  در سالن انتظار محل برگزاری جشن اختتامیه جشنواره

 داوران بخش انیمیشن در مراسم اختتامیه

سربخش - علمداری و گلپایگانی

 سربخش و علمداری

 محمد خیر اندیش یکی از طراحان شخصیت تله فیلم " آقای مهربان "

 برومند واستاد  رازانی

 استاد یکدانه  برنده بهترین فیلمنامه مجموعه انیمیشن تلویزیونی  " دانشمندان بزرگ "

 بابک نظری برنده بهترین کارگردانی مجموعه انیمیشن تلویزیونی " شکرستان "

 بهترین انیمه کوتاه : انیماتور نوازنده ، آقای محمد علی بهنام پویا

خانم حجت برنده بهترین دوبله برای فیلم شکرستان

کنسرت ساالار عقیلی در اختتامیه

 شاهنامه خوانی در مراسم اختتامیه

در حاشیه : در سالن انتظار یک فروشنده با لباس سنتی به مهمانان لبو و باقلا در گاری دستی عرضه میکرد که کل مراسم را تحت تاثیر قرار داده بود !

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تلوزیونی جام جم

نوشته شده بوسیله انیمیشن دیتا

   مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تلوزیونی جام جم از ساعت 6.30 تا 11 شب روز چهار شنبه  مورخ هفتم دی ماه در سالن همایش های صدا و سیما  و با حضور بسیاری از فعالان حوزه صدا و سیما ؛ هنرمندان و اساتید برگزار شد.

 

 

گزارشگر : مریم ثابت قدم اصفهان

حقوق این گزارش برای سایت انیمیشن دیتا محفوظ است

 

این مراسم با اجرای مداح پرآوازه ایرانی ، آقای کریمخانی و اجرای بی نظیر دکتر صادقی از شاهنامه خوانی همراه بود که شوقی مضاعف را در جمع حاضران پدید آورد. برخی از هنرمندان سیمای جمهوری اسلامی ایران در این مراسم حضور داشتند که از جمله فعالان بخش های مختلف پویانمایی ؛ داستان تلوزیونی و مستند صاحب دریافت تندیس طلایی ؛ لوح افتخار و جایزه نقدی شدند که  در بخش پویانمایی جوایزی به آثار منتخب تعلق گرفت که به شرح زیر اعلام می گردد :

 

 

  

دموی ویدئویی از شاهنامه خوانی در مراسم اختتامیه جام جم                 دموی ویدئویی از مراسم تقدیر هنرمندان پویانمایی 1

 


بیانه هیأت داوران بخش پویانمایی نخستین جشنواره جام جم به نقل از دکتر ناصر گل محمدی

با سلام خدمت حامی ثابت قدم انیمیشن کشورمان ، ریاست محترم صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مهندس ضرغامی ، مدیران محترم و هنرمندان عزیز. بسم الله الرحمن الرحیم. بیانیه هیأت داوران بخش پویانمایی جشنواره تلوزیونی جام جم »


"هیأت داوران بخش پویانمایی جشنواره تلوزیونی جام جم ، محفل و فرصتی مغتنم یافت تا کلیه آثار پویانمایی اعم از تک قسمتی کوتاه ، بلند ، سریال و مجموعه تلوزیونی ساخته شده طی نزدیک به دو دهه اخیر را برای اولین بار در فضای یک جشنواره کاملاً تلوزیونی و تخصصی به قضاوت بنشیند . دیدن آثار راه یافته به بخش انتخاب و داوری ، ضمن گشودن دفتر خاطراتی از فیلمسازان نسل اول بعد از انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ، که هم اکنون هریک در زمره فیلمسازان با تجربه عرصه تولیدات پویانمایی هستند ؛ از یک سو یادآور حرکت پرفراز و نشیب و البته صمیمی آنها در شکل گیری خط تولید یک برنامه انیمیشن است و از سویی دیگر ، درک درست و معطوف به آینده سیاست گذاران رسانه ملی در بنیان گذاری تولید انبوه در قالب انیمیشن تلوزیونی است.
اینک فرصتی است در همین گام های نخست ، نگاهی سازنده به قوت ها و فرصت های پیش رو و نیز ضعف و کاستی های موجود انداخته شود تا ضمن تقدیر از شایستگان عرصه پویانمایی به ویژه پویانمایی تلوزیونی ، برخی کاستی ها نیز مورد توجه قرار گیرند :


هیأت داوران در مرور آثار ، به رغم مشاهده رشد و ارتقاء کاملاً محسوس در سالیان گذشته ، هنوز سبک ملی و بومی مطلوبی را در آثار نیافته اند.دقت ناکافی نسبت به رعایت ساختارها ی مورد ادعا در آثار ، از جمله تمایز میان انیمیشن های بلند و کوتاه ، سینمایی و تلوزیونی هنوز به چشم می خورند.
شخصیت سازی خصوصاً برای کودکان بسیار تأثیر پذیر بوده و نیاز آنان را برای داشتن قهرمانی ملی و دینی در آثار مشهود می گرداند. البته جای خالی تولیدات انیمیشن داستانی و سریالی برای بزرگسالان نیز ملاحظه می شود.
لذا هیأت داوران ، مرور نکات ذیل را در توسعه کیفی و کمی و هنری آثار مفید می داند . انیمیشن های تولیدی برای کودکان و نوجوانان ، جدی هستند ؛ در حالی که دنیای کودکان ، دنیای شاد و با نشاطی است و امروزه که دنیای انیمیشن ، بزرگ ترین و کلان ترین عرصه الگو سازی و شخصیت پردازی برای خردسالان و کودکان و نوجوانان شده است ؛ لازم است هرچه زودتر گام های مستحکمی برای توسعه کمی و کیفی و هنری پویانمایی برداشته شود.

 

سخنرانی دکتر ناصر گل محمدی در اختتامیه جشنواره جام جم - منبع عکس از سایت استاد گلپایگانی

 

بحث هزینه و وقت و زمان مناسب برای تولید انیمیشن های تلوزیونی ، بدون شک در ارتقاء کیفیت آثار و تولید انبوه و صنعتی شدن آنها تأثیر دارد. در این راستا ، مدون سازی اصول و قواعد ارزیابی ، نظارت و برآورد ، یک نیاز است . و صنعتی سازی فرایند چرخه تولید ، یک ضرورت است. 
در توجه به چشم انداز جهان اسلام و جغرافیای تمدنی و فرهنگی ایران اسلامی ، ضرورت وجود یک جشنواره مستقل و بین المللی برای تولیدات انیمیشن تلوزیونی ، بیش از پیش نمایان می شود. به ویژه اینکه رسانهملی در طراحی فضای رسانه ای آینده ، به اتکای تولیدات پاک خود ایجاد قطب دینی را هدف گذاری کرده است و این ، خود مسیری روشن و امید آفرین را فراروی فعالان عرصه پویانمایی قرا رمی دهد.


هیأت داوران حجت الاسلام و المسلمین سید جواد بهشتی ، دکتر علیرضا گلپایگانی ، دکتر ناصر گل محمدی ،محسن چینی فروشان ، امیر کساوندی ،سعادت رحیم زاده و کریم سربخش"

 

منتخب آثار پویانمایی کوتاه :

بهترین اثر پویانمایی کوتاه· : مجری طرح· پویانمایی حبیب ابن مظاهر ، سرکار خانم ناهید صمدی امین تعلق گرفت

بهترین انیمه سریال و مجموعه پویانمایی : به  انیماتورهای  زکریای رازی ، آقایان فرشاد شفیعی ، جواد ابراهیم خوانی و ژیان دیباوری تعلق گرفت.

بهترین انیمه کوتاه : به انیماتور نوازنده ، آقای محمد علی بهنام پویا تعلق گرفت

بهترین طراحی لی اوت و ترکیب بندی پویانمایی :  به طراحان لی اوت پاییز گرم ، آقایان عمار قنبر زاده و مسعود نعمتی تعلق گرفت

بهترین موسیقی پویانمایی : به آهنگساز افسانه ماردوش ، آقای بهزاد عبدی تعلق گرفت.

بهترین دوبله پویانمایی : به دوبلور مجموعه شکرستان سرکار خانم شوکت حجت تعلق گرفت

بهترین صداگذاری و افکت صوتی پویانمایی : به  صداگذاران اثر پویانمایی سفر به سرزمین دور آقایان  پرویز آبنار و نادر علیمردانی تعلق گرفت.

بهترین طراحی شخصیت پویانمایی : به طراح شخصیت دانشمندان بزرگ ، خانم راشین خیریه تعلق گرفت

 

دموی ویدئویی از آثار منتخب نخستین جشنواره تلوزیونی جام جم- قسمت اول

 


منتخب آثار  پویانمایی بلند و سریال :

جایزه بهترین کارگردانی مجموعه پویانمایی به شکرستان 90 تولید مرکز پویانمایی صبا  ؛ آقایان بابک نظری و سعید ضامنی اهداء شد

جایزه بهترین کارگردانی پویانمایی بلند ، به افسانه ماردوش  ؛ آقای حسین مرادی زاده اهداء شد

جایزه بهترین اثر پویانمایی بلند ، به مجری طرح پویانمایی مرکز صبا ، خانم الهام ابراهیمی اهداء شد

جایزه بهترین کارگردانی سریال ، به رویا خاشعی در سریال انگشتر سحرآمیز تعلق گرفت

جایزه بهترین فیلمنامه ، به فرخ یکدانه در مجموعه پویانمایی دانشمندان بزرگ تعلق گرفت

 

دموی ویدئویی آثار منتخب پویانمایی در نخستین جشنواره تلوزیونی جام جم

 

در این مراسم  آقای دارابی معاونت محترم سیما ،  با ذکر مواردی در پویانمایی سیما ، اذعان داشتند که امروز به حمد خدا گام های بزرگی در این حوزه برداشته شده است  ؛ اما ما به این قانع نیستیم و با توجه به تأکیداتی که رئیس سازمان از ما داشته اند ، تولیدات معاونت سیما را به دو برابر افزایش خواهیم داد.


ایشان در بخشی از فرمایشات خود به چند مؤلفه بعنوان بایسته های تولید در حوزه معاونت سیما اشاره کردند تا طبق آن ، وظایف سنگین این عرصه دنبال شود »
-    تولید ، بدون پژوهش ممنوع است . پس بزرگ ترین کارها باید متضمن پژوهش های جدی باشد
-    تولیدات باید در کنار مورد توجه قرار دادن مخاطب درونی ، به مخاطبان فراملی نیز بیاندیشد
-    ترویج اندیشه های دینی ، اخلاق فاضله ، آگاهی بخشی ؛ امید افزایی به مثابه گفتمان مسلط در تولیدات سیما 
-    بخش طنز و کمدی ، یکی از راهبردهای جدی در محصولات صدا و سیما محسوب خواهد شد 
-    ایجاد یک نهضت برای تولید فیلمنامه نویسی و حمایت از فیلمنامه نویسان جوان
-    توجه به اقوام ، قومیت ها و گویش ها


بخش دیگری از این اختتامیه ، به فرمایشات مهندس ضرغامی ریاست محترم سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی اختصاص داشت که به ویژه در حوزه انیمیشن  به تولید آثار پویانمایی اشاره داشتند که در  عرصه های سینمایی یا مستند ، تولید ویژه آن مستلزم هزینه های بسیار گزاف چند میلیاردی است و می توان از انیمیشن ؛ بعنوان یک جایگزین مناسب استفاده کرد. به زعم ایشان : " تولید انیمیشن به این هدف اتفاقاً ارزان تمام می شود و بعلاوه بسیاری از مشکلاتی شرعی ، قانونی و نظارتی که در سایر بخش های تولید وجود دارد ؛ در انیمیشن نیست  . فرضاً مشکلاتی که با نشان دادن دختر خانم بدون حجاب در سایر بخش های سیما قابل مشاهده است ؛ در انیمیشن وجود ندارد ؛ با این حال اگر تاکنون در تلوزیون نظایر این وجود نداشته حاکی از این حقیقت است که ما در صدد تبلیغ فرهنگ بی حجابی نیستیم. معهذا حکم اولیه بسیاری از بزرگان و مراجع بر این است که نقاشی بدون روح ، از نظر شرعی مشکلی در بر ندارد .!


خوشبختانه در حوزه پویانمایی ، بسیار خوب کار شده است و در تمام مراکز استانی و روستایی و شهری شاهد حضور جوانان در عرصه تولید انیمیشن هستیم. ما بزرگانی همچون استاد احمدیه را در اختیار داریم که ایشان شهادت می دهند که چه زمینه گسترده ای فراهم آمده تا هر کس که به انیمیشن علاقه مند است ؛ وارد این عرصه شده و استعداد خود را بروز دهد. 
در صورتی که شبکه انیمیشن که جزوی از برنامه های جدید ما در رأس تأسیس هشت شبکه اختصاصی است ؛ به زودی روی سیستم دیجیتال قرار گیرد ؛ می توان به ارائه انیمیشن هایی پرداخت که بسیار مورد تقاضا و اقبال مردم است و من فکر می کنم در شروع کار ، به حد کافی ذخیره وجود دارد که انشاء الله این شبکه را پربار نماییم تا این شبکه بر روند تولید انیمیشن کشور نیز تأثیر گذار باشد. د رحال حاضر با این تولیدات موجود نمی توان ادعای خود کفایی کرد ؛ چرا که این تولیدات باید حداقل سه برابر شوند تا نقش کلیدی در تربیت کودک و نوجوان داشته باشد. البته انیمیشن های خارجی هم هست و ما درب ورود تولیدات خارجی را نبسته ایم ؛ اما نوع کارهایی که در دنیا برای کودک و نوجوان انجام می شود ؛ متناسب با شرایط کودک و نوجوان ایرانی نیست .

 

  

دموی ویدئویی از جلسه هیأت داوران پویانمایی                              دموی ویدئویی از مراسم تقدیر هنرمندان پویانمایی 2

 

اما یکی دیگر از رخدادهایی که در طی دو روز اخیر در مرکز همایش های صدا و سیما به وقوع پیوست ؛ نشست هایی بود که توسط مرکز پویانمایی صبا به ریاست محترم دکتر ساری و حضور اساتید و فعالان عرصه انیمیشن تحقق یافت . در این دو روز ، مضامینی همچون تولیدات انیمیشنی· ، کارگردانی ، فیلمنامه نویسی ، تلوزیون دیجیتال و گونه شناسی انیمیشن که به روند تاریخی انیمیشن توجه داشت ؛ ارائه شد . با عنایت  روابط عمومی محترم صبا امکان ضبط گزارش برای سایت انیمیشن دیتا فراهم آمد که در طی ماه های آتی با نگرشی تحلیلی ، به گزارشی مکتوب از این فرایند خواهیم پرداخت.

 


از آنجا فرصت گفتگو با جناب دکتر ساری برای سایت انیمیشن دیتا تحقق نیافت ؛ به کتاب ویژه جشنواره تلوزیونی جام جم رجوع کردیم تا گفتگوی خبرنگار جشنواره با ایشان را نقل قول نماییم :


ما می خواهیم قطب انیمیشن دینی دنیا شویم
گفتگو با دکتر حسین ساری  ، دبیر بخش پویانمایی

اولین جشنواره پویانمایی تلوزیونی همزمان با جشنواره فیلم های تلوزیونی و مستند برگزار شد . این آثار در زمینه های کارگردانی ، فیلم نامه ، طراحی ، انیماتور ؛ تدوین ؛ دوبله ، موسیقی و صدا ، عروسک گردانی و بهترین پویانمایی و در دو بخش پویانمایی کوتاه و پویانمایی بلند ارزیابی و داوری شد . دکتر حسین ساری ، رئیس مرکز پویانمایی صبا ، عضو شورای عالی سیاست گذاری و دبیر بخش پویانمایی جشنواره است. با ایشان در باره بخش پویانمایی اولین جشنواره تلوزیونی جام جم در مرکز صبا گفتگو کردیم.


هدف از برگزاری این جشنواره چه بود ؟


دکتر حسین ساری : سال گذشته هنگام طراحی برنامه راهبردی مرکز پویانمایی صبا ، در یک چشم انداز پنج ساله تصمیم گرفتیم مرکز پویانمایی سازمان صدا و سیما را به قطب انیمیشن دینی در دنیا تبدیل کنیم. برای رسیدن به این هدف ، برنامه های متعددی پیش بینی شد که برگزاری جشنواره پویانمایی یکی از این برنامه ها بود. هر چند در واقع نام آن ، جشنواره بین المللی برنامه های پویانمایی است ؛ اما تصمیم گرفتیم سال اول را در سطح بین المللی برگزار کنیم.
یکی دیگر از مهمترین هدف ها این است که آثاری را که تا به حال ساخته شده ، یک جا دیده شود  و با بازبینی مجدد آنها ، مورد توجه قرار گیرد و یک نوع رقابت ایجاد شود. هدف دیگر ، بازتعریف گونه شناسی انیمیشن تلوزیونی است. همان طور که می دانیم در حال حاضر بیش تر تولیدات پویانمایی کشور ، برای رسانه ی تلوزیون تولید می شود . از اینرو لازم است گونه شناسی پویانمایی مناسب با رسانه تلوزیون ، هم از جهت فرم و هم محتوا بازتعریف شود و در نهایت این جشنواره فرصتی است برای این که اهالی پویانمایی تلوزیونی دور هم شوند و از تجربه های یکدیگر استفاده کنند.

 

از اول قرار بود جشنواره پویانمایی همزمان با جشنواره فیلم های تلوزیونی و فیلم های مستند برگزار شود ؟


حسین ساری : خیر. جشنواره انیمیشن بنا بود به شکل مستقل برگزار شود . اما خوشبختانه برگزاری آن مصادف شد با برگزاری جشنواره برنامه های تلوزیونی و این همزمانی باعث شد این جشنواره هم در مجموعه کلان جشنواره برنامه های تلوزیونی که مورد نظر معاونت سیما بود ؛ قرار  بگیرد.

 

جشنواره بخش های جنبی هم دارد؟


حسین ساری : بلی . در این بخش چند کارگروه برای برگزاری نشست های تخصصی تشکیل شده است . در این نشست ها ، تمام همکاران ، صاحب نظران و اساتیدی که در بخش های مختلف ساخت یک پویانمایی فعال هستند و حرفی برای گفتن دارند ؛ به این نشست ها دعوت شده اند . یکی از اصلی ترین موضوعات ، گونه شناسی پویانمایی تلوزیونی است که همانطور که عرض کردم از اهداف جشنواره هم هست. به هر حال مخاطب رسانه تلوزیون ، توده های مردم هستند و برای همین ، محتوا و پیام باید ساده و روان باشد ؛ اما این که این امر به طور کیفی چطور تحقق پیدا می کند ؛ باید در بین صاحبنظران به بحث و گفتگو گذاشته شود.
مدیریت پروژه و کنترل آنهم یکی دیگر از موضوعاتی است که بناست در این نشست ها به طور جدی مورد بررسی قرار گیرد . این مسئله یکی از محورهای مهمی است که ما همیشه در پویانمایی با آن مواجه هستیم. به این د لیل که یک پویانمایی معمولاً در دوره زمانی طولانی تولید می شود ؛ مدیریت آن اهمیت زیادی دارد و اگر پروژه به خوبی کنترل شود ؛ همه چیز سر جای خودش قرار می گیرد.
پویانمایی هم مثل فرم های دیگر کار نمایشی ، نیاز به تحقیق درست ، طرح خوب ، ایده پردازی بکر و در نهایت فیلم نامه ای مناسب دارد که وارد بحث محتوا می شویم و این هم یکی از موضوعات نشست ها است.
کارگردانی و ملحقات آن هم از مواردی است که به آن توجه می شود و در حاشیه ی آن ؛ تکنیک ها و ابزارهای جدید معرفی می شوند . به هر ترتیب بحث کارشناسی جشنواره ، برای ما اهمیت زیادی دارد. چرا که قطعاً برای ارتقای جشنواره و در نهایت رسیدن به هدف اصلی مان ، آثار تولید شده باید هم از لحاظ کیفی و هم کمی مورد توجه قرار گیرد.

 

ممکن است درباره تعداد آثار رسیده و همینطور انتخاب آثار برگزیده توضیح بدهید ؟


حسین ساری : خوشبختانه استقبال خوبی از جشنواره شد. بیش از 600 اثر از تمام شبکه ها و خود مرکز پویانمایی صبا به دبیرخانه جشنواره رسید. این آثار در ده سال گذشته از شبکه های مختلف تلوزیون پخش شده است. تمام آثار رسیده ، مورد بازبینی کمیته های مربوط قرار گرفت و در نهایت هیأت داوران آثار برگزیده را انتخاب می کنند.

 

هیأت داوران چگونه انتخاب شدند؟


حسین ساری : تلاش ما این بود که هم داوران بخش انتخاب آثار و هم داوران نهایی ، از کسانی باشند که در رشته خودشان صاحب نظرند و البته در عرصه پویانمایی شناخته شده اند  و به خصوص با پویانمایی تلوزیونی آشنا هستند . کسانی که به تمام بخش های مختلف ساخت یک پویانمایی ، مثل ایده پردازی و داستان ، فیلم نامه و تولید ، مدیریت تولید ؛ کارگردانی و بخش های فنی و هنری احاطه دارند.
داوران در جلساتی که در معاونت سیما برگزار شد و از بین گزینه های مختلف انتخاب شدند ؛ ناصر گل محمدی ، سید علیرضا گلپایگانی ، محسن چینی فروشان ؛ سعادت رحیم زاده ، کریم سربخش ، امیر کساوندی و حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد بهشتی ، ترکیب هیأت داوران پویانمایی جشنواره هستند.

 

اگر توضیحی جهت تکمیل گفت و گو به نظرتان می رسد ، بفرمایید


حسین ساری : این اولین جشنواره برنامه های پویانمایی تلوزیونی است . جشنواره هدف مندی که تصمیم دارد با ارتقای کیفیت و کمیت پویانمایی ، یکی از حلقه هایی باشد که به ما در رسیدن به قطب پویانمایی دینی کمک می کند. به همین دلیل تمام دلسوزان عرصه ی پویانمایی باید با این دید به جشنواره نگاه کنند. هدف ما برگزاری جشنواره برای جشنواره نیست. ما اهداف بلند مدت تری در نظر داریم . این که تعدادی اثر دیده شود ؛ داوری شود و عده ای هم مورد تشویق قرار بگیرند ؛ هدف پایداری نیست. به همین دلیل بخش جنبی جشنواره که برگزاری نشست های تخصصی است ؛ برای ما اهمیت ویژه ای دارد. 
نکته دیگر این که این اولین دوره جشنواره است و قطعاً در کنار نقاط قوت خود ، نقاط ضعفی هم دارد. باید به نقاط ضعف آن با دید سازنده نگاه کنیم . من امیدوارم تمام همکارانی که در این عرصه فعالیت می کنند ؛ با راهنمایی های سازنده خود ، ما را در برگزاری بهتر این جشنواره در سال های آتی یاری کنند.
ناگفته نماند در دنیا هم جشنواره ای به عنوان جشنواره برنامه پویانمایی تلوزیون خیلی رایج نیست و برخلاف گونه های دیگر ، خیلی به آن توجه نشده است . شاید این جشنواره در نوع خود یک نوع آوری محسوب می شود . امید ما این است که بتوانیم پویانمایی تلوزیونی را که مخاطبان زیادی هم دارد ؛ و اثر گذاری آن هم غیر قابل انکار است ؛ مطرح کنیم و از رهگذران آن در ارتقای کیفیت برنامه پویانمایی کشورمان استفاده کنیم.

مسابقه طراحی شخصیت

 نکته!

چقدر سخت است همرنگ جماعت شدن وقتی جماعت خودش هزار رنگ است .

ا!!نیمیشنی برانید

. .

 

 

 

 

 

   + سید علیرضا گلپایگانی - ٩:۳۳ ‎ق.ظ ; پنجشنبه ۸ دی ۱۳٩٠