انیمیشن از نگاه گلپایگانی


نگاه علیرضا گلپایگانی به انیمیشن ایران و جهان

هفته دوم اسفند

روز پنجم

2156_3

جشنواره تمام شد. بچه های فارغ التحصیل انیمیشن دانشگاه هنر بخشی از جایزه ها را از آن خود کردند.

مهرداد شیخان - مریم کشکولی نیا - مریم بیانی - هدی مسعودی - فرشید شفیعی - فرخ یکدانه (‌مدرس دانشگاه هنر )- مینو جان محمدی

١- مریم کشکولی نیا - در خانه ما - تندیس طلایی- مسابقه بین الملل   - تندیس برنزی مسابقه داخلی - برای ایجاد فضائی کودکانه

٢- مریم بیانی - داستان سفال - تندیس طلایی - مسایقه داخلی - بهترین اثر دانشجویی

٣- مهین جواهریان - بارون میاد جرجر- تندیس طلایی  مسابقه بین الملل- تندیس طلایی مسابقه بخش داخلی -برای ایجاد فضای شاد و کودکانه

۵- مهرداد شیخان - تنهایی - تندیس طلایی بخش داخلی - برای دست آوردهای فنی و فضاسازی

۶- فرشید شفیعی - خرمالو - تندیس نقره ای بخش داخلی - برای بهترین اثر تجربی و نوآوری در شیوه روایت

٧- فرخ یکدانه - دانشمندان بزرگ - دیپلم افتخار بخش داخلی - برای نوآوری در شیوه آموزش

٨- آمنه اسلامی - قصه کوچک ما - دیپلم افتخاربخش داخلی- برای طراحی و فضا سازی مناسب

٩- مینو جان محمدی - گلها - دیپلم افتخار بخش داخلی - برای رعایت اصول زیبایی شناسی انیمیشن

ششمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران روز پنج شنبه 15 اسفندماه با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان مسابقه ایران و بین الملل پایان یافت.
 به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در مراسم اختتامیه که با حضور مرتضی میرباقری معاون سیمای سازمان صدا و سیما، مهدی فرجی مدیر شبکه دو سیما، محمد میرکیانی مدیر گروه کودک شبکه دو، محسن چینی فروشان مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مسئولان فرهنگی و هنرمندان پویانما و جمعی از رایزنان فرهنگی سفارت خانه های خارجی در ایران برگزار شد، حسین وزیری رئیس ششمین جشنواره پویانمایی تهران به ارائه گزارشی از این دوره پرداخت.
 وزیری گفت: حدود شش ماه پیش 18 هزار نامه الکترونیک به پویانماهای سراسر دنیا ارسال و از آنها دعوت شد تا در ششمین جشنواره پویانمایی تهران شرکت کنند. در پاسخ به این دعوت 824 فیلم از 60 کشور جهان و 564 فیلم از ایران به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
 وی افزود: 20 هزار دقیقه پویانمایی از سوی کارشناسان مورد بازبینی قرار گرفت و 270 فیلم برای بخش مسابقه ایران، مسابقه بین الملل و بخش های جانبی جشنواره انتخاب شد. در مدت پنج روز 615‌هزار نفر در 205 سانس و هفت سینما به تماشای فیلم های بخش های مختلف جشنواره پویانمایی نشستند و تازه ترین تولیدات ایران و جهان را در این حوزه دیدند.
 معاون پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران برگزاری نخستین بازار ملی انیمیشن ایران را گام بلند این دوره از جشنواره پویانمایی دانست و گفت: این بازار که در آن 45 شرکت مختلف حضور داشتند امکان تماشای آثار پویانمایی، دسته بندی و ارائه آن را برای پویانماها فراهم کرد.
 وزیری با بیان اینکه جشنواره پویانمایی تهران زمانی می تواند به مفهوم واقعی موفق باشد که راهی برای فروش تولیدات پویانمایی و کمک به اقتصاد فیلم ها فراهم کند و این هنر از هنری رویایی به یک صنعت تبدیل شود.
 او ابراز امیدواری کرد که در دوره آینده بازار انیمیشن به صورت بین المللی برگزار شود تا شرکت های داخلی و خارجی بتوانند برای تولید و خرید انیمیشن گام های موثرتری بردارند.
 پس از صحبت های رئیس جشنواره پویانمایی تهران فیلم پویانمایی "مایسترو" که در سال 2007 کاندیدای بهترین پویانمایی اسکار شده بود، پخش شد و وجیه الله فرد مقدم نماینده هیأت داوران بخش مسابقه ایران بیانیه این هیأت را قرائت کرد. پس از آن برگزیدگان رشته های مختلف اعلام شدند و جوایز خود را دریافت کردند.
 سپس فیلمی به کارگردانی مهدی گنجی از حاشیه های ششمین جشنواره پویانمایی تهران پخش شد که رخداد متفاوت جشنواره و اظهارنظرهای اهالی انیمیشن را به تصویر کشیده بود.
پل دریزن انیماتور آلمانی به نمایندگی از هیأت داوران بخش مسابقه بین الملل به روی صحنه آمد و بیانیه این هیأت را خواند که اکبر عالمی یکی دیگر از اعضای هیأت داوران ترجمه آن را به عهده داشت.
 اکبر عالمی اجرایی متفاوت در مراسم اختتامیه داشت و از تمام اعضای هیأت داوران بخش بین‌الملل و مسئولان جشنواره برای اهدای جوایز دعوت کرد. برای دریافت جوایز انیماتورهای خارجی که در جشنواره حاضر نبودند، رایزن فرهنگی سفارت آلمان، سفیر آفریقای جنوبی در ایران، دبیر سوم سفارت جمهوری چک و کنسول و رایزن فرهنگی سفارت مجارستان، نماینده سفارت کانادا و نمایندگان سفارت ایتالیا روی صحنه حضور یافتند.
 سپس اعضای هیأت داوران بخش بین الملل برای دقایقی با حاضران در مراسم اختتامیه سخن گفتند و با ابراز خرسندی از  حضور در این رویداد اعلام کردند که از ظرفیت های انیمیشن در ایران و حجم وسیع علاقه مندان به این هنر شگفت زده شده اند.
 اما مهمترین سخنرانی متعلق به پل دریزن بود که جایزه ویژه هیأت داوران برای 50 سال فعالیت هنری در زمینه انیمیشن را دریافت کرد. او گفت: فکر نکنید من پیر شده ام. وقتی به کشورم برگردم، دو فیلم انیمیشن دیگر در دست ساخت دارم که آنها را تولید خواهم کرد و به زودی به ایران برمی گردم تا این دو اثر را به شما تقدیم کنم.
 آسیفای ایران نیز در پایان مراسم بیانیه خود را قرائت و دوجایزه ویژه خود را به محمدرضا کریمی صارمی دبیر جشنواره پویانمایی تهران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اهدا کرد.
 ششمین جشنواره پویانمایی تهران روز پنج شنبه 15 اسفند با معرفی برگزیدگان مسابقه ایران و بین الملل به کار خود پایان داد.

در حاشیه جشنواره

سلام بر دوستان انیمیشنی و برگزار کنندگان جشنواره من هم اکنون از کاشمر با شما سخن می گویم و بعنوان نماینده انیمیشن خراسان رضوی  ،بزرگترین استان از حیث کمیت شهرستانها  ،دو سه روز اول جشنواره را حضور داشتم اما متاسفانه شرایط آنطور نبود که به مذاق ما به اصطلاح شهرستانیها ی میهمان خوش بیاید  و باید بگویم همه چیز خوب و عالی بود فقط برای میزبانان (تهرانی ها) این مطلب از نگاه دیگر شهرستانی هایی که می شناختم و با آنها صحبت داشتم  نیز  مورد تایید است هم اکنون جشن دوسالانه انیمیشن ایران در حال برگزاری است اما دریغ از فضای ارتباطات صمیمانه مسئولین و فیلمسازان  تهرانی و شهرستانی ها  دریغ از فضای آموزشی و ورک شاپ های خوب مفید صمیمانه و غیر انحصاری بدون تداخل ساعات با پخش  و ... به هر حال دافعه جشنواره برای من آنقدر زیاد بود که بر جاذبه شدید جشنواره و انیمیشن فائق آمد و من هم اکنون از طریق اینترنت با شما و دوستان سخن می گویم بجای ملاقات حضوری !
در پایان باید بگویم که جشنواره بسیار خوب و پخش آثار در سطح بسیار مطلوب و عاری از اشتباه و نقص بود و دست دست اندرکاران درد نکند اما به عقیده بنده حقیر ما هزارتا جشنواره الف هم برگزار ...

روز چهارم جشنواره

نمایش بیشتر فیلمهای بخش داخلی در سانس های آخر روز  نظر تماشاگران را به خود جلب نکرد. دیدارها در کنار غرفه های شرکت کنندگان تازه شد

 روز سوم جشنواره

بازدید پل دریزن از غرفه گروه انیمیشن دانشگاه هنر

برگزاری ورکشاپ اختصاصی انیمیشن برای دانشجویان کارشناسی ارشد

روز دوم جشنواره

شکست پرسپکتیو

ایده ای نو در پویانمایی دیجیتالی -  فردا در جشنواره پویانمایی تهران

یکی از ویژگی هایی پویا نمایی گستره تخیل در این هنر چند هزار ساله است که در عصر حاضر توانسته است بواسطه استفاده از تکنولوژی روز و فضای سایبر امکانات نامحدودی را برای خلق اثر در اختیار بگیرد.

مهندس سید عباس پویا، از کارشناسان هنرهای دیجیتال ایران، ساعت 11 روز سه شنبه 13/12/87 در جشنواره بین المللی پویا نمایی تهران، به یکی از ویژگی های هنر انیمیشن سه بعدی می پردازد.

 پویا در باره مبحث خود در این کنفرانس گفت: روشی نو و پرسپکتیو گریز، از طریق فضای مجازی، امکانی که تصویر متحرک را جلوه و زیبایی ویژه ای می بخشد می پردازد. انتخاب دوربین بدون لنز کمک می کند تا به دنیایی واقعی از منظر متافیزیکی نگریسته شود راهی که به نوعی در نقاشی سنتی ایرانی به چشم می خورد.

 وی افزود: کنفرانس حاضر ضمن برخورد معناشناسانه وتحلیلی به محفوضات عامیانه و نقد آن ، سعی دارد  استفاده از امکانات و ابزار و خلاقیت خاص در تولید انیمیشن را گوشزد نماید.

 

پیام مسوولان جشنواره‌های جهانی به جشنواره پویانمایی تهران

مسؤولان و دست‌اندرکاران جشنواره‌های معتبر پویانمایی جهان با ارسال پیام‌هایی جداگانه به دبیرخانه ششمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، این رویداد هنری را به عنوان اتفاقی مهم در تقویم جهانی پویانمایی، ستودند.

 به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «اوتو آلدر» مؤسس جشنواره بین‌المللی فیلم‌های پویانمایی فانتوچ سوئیس، بوریووی داونیکوویچ، عضو شورای جشنواره جهانی فیلم‌های پویانمایی زاگرب و نانسی مری، عضو مرکز ملی فیلم کانادا که در دوره قبل جشنواره پویانمایی به عنوان داور در تهران حضور داشتند هر کدام در پیامی به بیان اهمیت این رویداد در عرصه جهانی پرداختند.

اوتو آلدر، که علاوه بر جشنواره فانتوچ سال‌ها دبیری و تصدی‌گری جشنواره بین‌المللی پویانمایی اشتوتگارت را بر عهده داشته در پیام خود نوشته است: دو سال قبل به عنوان داور در پنجمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران حضور داشتم و با دیدن کیفیت برگزاری این رویداد متوجه شدم جشنواره تهران از نظر اهمیت در کنار مهم‌ترین جشنواره‌های جهانی جای دارد. در این جشنواره هزاران علاقه‌مند جوان برای دیدن صدها فیلم پویانمایی از سراسر جهان حضور می‌یابند.

این مدرس تاریخ و زیبایی‌شناسی پویانمایی در کالج «اچ.جی.کی» در بخش دیگری از پیام خود نوشته است: جشنواره تهران به دلیل ایجاد فضایی برای نمایش و بررسی آثار پویانمایی، توانسته خود را در عرصه جهانی مطرح کند و در عین حال برای هنرمندان ایرانی نیز امکانی برای مواجه شدن با آثار برگزیده جهانی به وجود بیاورد.

بوریووی داونیکوویچ، پویانمای سرشناس جهانی که با نام بوردو شهرت دارد در پیام خود به جشنواره تهران به اهمیت حرفه‌ای این جشنواره اشاره کرده است: من از زمان آغاز فعالیت هنری خود در اوایل دهه 1960 میلادی به جشنواره‌های معتبر سراسر جهان دعوت شده‌ام و با این پشتوانه می‌توانم بگوییم جشنواره پویانمایی تهران جایگاه مهمی در عرصه جهانی دارد. این جشنواره از تمام خصوصیات لازم برای یک جشنواره بین‌المللی برخوردار است و جنبه‌های مختلف هنر پویانمایی را پوشش می‌دهد.

نانسی مری، عضو مرکز ملی فیلم کاندا که او هم عضو هیأت داوران پنجمین جشنواره پویانمایی تهران بود در پیام خود برای دست‌اندرکاران این دوره از جشنواره آرزوی موفقیت کرده و عنوان کرده است: حضور در هیأت داوران جشنواره تهران برای من افتخار بزرگی بود و در آن سال شاهد بودم که آثار راه یافته به جشنواره از استاندارد بالایی برخوردار بودند.

داور بخش مسابقه بین‌المللی جشنواره پویانمایی تهران:
انیمیشن ایران حرف‌های بسیاری برای جهان دارد


"سابرینا وانیه" داور بخش بین‌الملل جشنواره گفت: فیلم‌های انیمیشن ایرانی را بسیار دوست دارم چون می‌فهمم که چه می‌گویند و به فرهنگ جهانی نزدیک است.

 به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی افزود: ساخت آثار کوتاه انیمیشن نسبت به فیلم‌های بلند کار بسیار دشوارتری است و این از خصوصیات زندگی مدرن است که باید خیلی سریع داستان را روایت کنید. سختی کار کوتاه از آن جهت است که شما تنها چند دقیقه فرصت دارید که داستانتان را روایت کنید.

وی در باره آثار ایرانی حاضر در جشنواره گفت: آثار ایرانی چه از لحاظ کیفیت و چه از نظر کمی در سطح انیمیشن حرف‌های زیادی را برای گفتن دارد.

سابرینا وانیه ادامه داد: شما باید احساس کنید انیمیشن با روح شما ارتباط برقرار می‌کند چون این هنر امروزه یک فرهنگ جهانی است و برای هر مفهومی یک معنای بین‌المللی وجود دارد. بنابراین هنر انیمیشن می‌تواند در همه جهان با انسان‌ها ارتباط برقرار کند.

این کارگردان آلمانی با بیان اینکه کیفیت برگزاری جشنواره پویانمایی تهران در سطح بالایی قرار دارد، افزود: پس از دیدن آثار حاضر در جشنواره بسیار هیجان زده شدم چون واقعاً آثار حرفه‌ای را داوری می‌کنم.

سابرینا برکیت وانیه فارغ‌التحصیل رشته گرافیک و پویانمایی است که از سال 1999 تا 2006 استاد و رئیس دانشکده پویانمایی سنتی و دیجیتال در مدرسه فیلم آلمان در الستان است.

دانیل سولجیک، عضو هیئت داوران مسابقه بین‌المللی جشنواره پویانمایی:
انیماتورهای ایرانی، نگاه سنتی دارند


"هنرمندان ایرانی از نظر تکنیک تولید و طراحی آثار انیمیشن خیلی خوب کار می‌کنند اما در روایت داستان، نگاهی سنتی دارند." 

به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانیل سولجیک، عضو هیأت داوران مسابقه بین‌المللی ششمین جشنواره پویانمایی تهران با بیان این مطلب، گفت: "در جشنواره، بخشی تحت عنوان آثار تجربی در نظر گرفته شده است اما این آثار را نمی‌توان به معنای حقیقی تجربی دانست. برای خلق آثار تجربی باید به دنبال تکنیک‌های اجرایی و شیوه‌های روایی نوآورانه و خلاقانه بود."

این هنرمند که تاکنون در هیأت داوری جشنواره‌های مختلفی همچون جشنواره زاگرب حضور داشته است در باره کیفیت آثار راه یافته به این دوره از جشنواره پویانمایی عنوان کرد: "این جشنواره را می‌توان در سطح دیگر جشنواره‌هایی دانست که در آنها حضور داشتم. تنها تفاوت آن به سلیقه هیأت انتخاب آثار باز می‌گردد. در جشنواره‌های دیگر، معمولاً آثار تجربی را ترجیح می‌دهند اما در این جشنواره به آثار سنتی علاقه بیشتری وجود دارد."

وی افزود: "من به جشنواره‌های زیادی رفته‌ام. جشنواره انسی یکی از آنهاست که همه انیماتورهای جهان به آنجا می‌روند. اما واقعیت این است که کیفیت آثار آن جشنواره هم تفاوت زیادی با جشنواره تهران ندارد."

دانیل سولجیک در باره تجربه حضورش در ایران، تصریح کرد:"معمولاً فرصت چندانی برای دیدن آثار ایرانی نداریم. خوشبختانه در تهران از شانس دیدن آثار ایرانی برخوردار شده‌ام."

اعلام آمادگی یک شرکت آلمانی برای معرفی آثار ایرانی در سطح بین‌المللی

"گرد وانیه" مدیر و تهیه کننده شرکت انیمیشن‌سازی "دیج تریک" آلمان که در بازار فیلم ششمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران شرکت کرده است، گفت: آماده معرفی آثار خوب انیمیشن ایران در سطح بین‌المللی هستیم.

به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی گفت: علت حضورم در این جشنواره بر مبنای صحبت‌های اولیه در فستیوال برلین با دبیر جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران است و به قصد ایجاد ارتباطات هنری به واسطه کانون به تهران آمده‌ام.

این تهیه کننده آلمانی ادامه داد: در آلمان با انیمیشن ایرانی رابطه‌ای نداشتم اما با مشاهده آثار ایرانی در این جشنواره متوجه استعداد شگرف جوانان ایرانی شدم.

وی با بیان اینکه علاقمند به معرفی آثار ایرانی در سطوح گسترده بین‌المللی است، افزود: این جشنواره از نظر سازماندهی و برگزاری در حد جشنواره‌های بین‌المللی مانند "آنسی" است.

این تهیه کننده آلمانی گفت: چنین علاقمندی و استقبال را از انیمیشن هنری در هیچ جشنواره‌ای در دنیا تاکنون مشاهده نکرده‌ام.

 

 

روز اول جشنواره

دیدارها تازه شد. پسیان دم در با بیحوصلگی سلام و علیک میکنم. توکلیان من را درآغوش میگیرد. با همه دانشجوها از دور و نزدیک سلام و احوالپرسی میکنم. فراحت و دلداده -یقین لو بدنبال غرفه هاست.شیخان دم در خروج خبر راه اندازی سایت فیلمش را میدهد.زرین آبادی در باره فیلمنامه بذرافشان میگوید ... برای بعضی فیلمها دست میزنند . برای گرفتن کتابچه جشنواره مراجعه کردم ولی بهم ندادند.شرکت را یکساعت زودتر تعطیل کردهایم تا بچه های شرکت از فیلمهای جشنواره استفاده کنند.....

بهد از هر سانس نمایش نیم ساعت استراحت.

بازار و غرفه های انیمیشن

پهلوانان در جشنواره

طرح : حمید برزویی

پهلوانان در شهر

پهلوانان نامزد بهترین اثر انیمیشن جشنواره بین الماللی فیلم شهر است . داور تخصصی این دوره جشنواره سعید توکلیان است .

جشنواره پویانمایی تهران

روز یکشنبه ١١ اسفند جشنواره آغاز میشود.خیلی ها برای دیدن میان.یک ضیافت بزرگ برای خانواده انیمیشن ایران است. خیلی ها دلواپس دیدن فیلمشون هستند. ببینند دیگران در باره فیلمشون چه نظری دارن .

یک پیشنهاد دارم اینکه دوستانی که فرصت دارن و به جشنواره میرن و فیلمهایی رو می بینین نظراتشون را با دیگران به اشتراک بگذارند. همین

چه فیلمهای ایرانی و چه خارجی..در باره جشنواره و یا هر چی که به نظرتون تو جشنواره جالب میاد. اینجوری دیگران در احساس شما شریک میشن. از من گفتن

دائرةالمعارف انیمیشن منتشر شد

به مدد و تلاش خانم فرناز خوشبخت کتاب دائرةالمعارف انیمیشن توسط انتشارت مرکز گسترش سینمای تجربی در ٢٠٠٠ نسخه و به مبلغ ٣۵٠٠٠ ریال منتشر گردید.

این کتابکه همزمان با ششمین دوره جشنواره پویانمایی همراه است  جلد اول از نوع خود می باشد که از حرف A تا حرف F را شامل خواهد شد . جلد دوم این کتاب که از حرف F تا Z می باشد همزمان با هفته کتاب منتشر خواهد شد .

برای فرناز خوشبخت آرزوی موفقیت  میکنیم .دستش درد نکنه

شکاری که صید نشد

فیلم شکار تجریه سعیده موسوی دانشجو انیمیشن دانشگاه هنر اشت. این فیلم در بخش انتخاب ششمین دوره جشنواره بین المللی پویانمایی تهران پذیرفته نشد.

http://www.youtube.com/watch?v=zy2Tq6MVcFg

حرکت کلیدی!

طرخ: آقاجانی

تنهایی

www.solitudefilm.com

معجزه

وقتی سارا دخترک هشت ساله ای بود ، شنید که پدر و مادرش درباره ی برادر کوچک ترش صحبت می کنند.

فهمید که برادرش سخت بیمار است و آنها پولی برای مداوای آن ندارند.

پدر به تازگی کارش را از دست داده بود و نمی توانست هزینه ی جراحی پر خرج برادر را بپردازد.

سارا شنید که پدر آهسته به مادر گفت: فقط معجزه می توا ند پسرمان را نجات دهد.

سارا با ناراحتی به اتاق خوابش رفت و از زیر تخت قلک کوچکش را در آورد . قلک را شکست .

سکه ها را روی تخت ریخت و آنها را شمرد. فقط پنج دلار.

بعد آهسته از در عقبی خانه خارج شد و چند کوچه بالا تر به دارو خانه رفت..

جلوی پیشخوان انتظار کشید تا دارو ساز به او توجه کند ولی داروساز سرش شلوغ تر از آن بود که متوجه بچه ی هشت ساله شود.دخترک پاهایش را به هم زد و سرفه می کرد ولی داروساز توجه ای نمی کرد.

بالا خره حوصله ی سارا سر رفت و سکه ها را محکم روی شیشه ی پیشخوان ریخت.

داروساز جا خورد ، رو به دخترک کرد، و گفت چه می خواهی؟

دخترک جواب داد برادرم خیلی مریض است. می خواهم معجزه بخرم.

دارو ساز با تعجب پرسید: ببخشید!!!؟؟؟

دخترک توضیح داد : برادر کوچک من داخل سرش چیزی رفته و بابایم می گوید:

فقط معجزه می تواند او را نجات دهد.

من هم می خواهم معجزه بخرم قیمتش چه قدر است؟

دارو ساز گفت: متا سفم دختر جان ولی ما اینجا معجزه نمی فروشیم.

چشمان دخترک پر از اشک شد و گفت شما را به خدا ، او خیلی مریض است ، بابایم پول ندارد تا معجزه بخرد.

این هم تمام پول من است. من کجا می توانم معجزه بخرم؟؟؟؟

مردی که گوشه ایستاده بود و لباس تمیز و مرتبی داشت ، از دخترک پرسید: چه قدر پول داری؟

دخترک پولها را کف دستش ریخت و به مرد نشان داد . مرد لبخندی زد و گفت:

آه چه جالب!!! فکر می کنم این پول برای خرید معجزه برای برادرت کافی با شد.

بعد به آرامی دست او را گرفت و گفت:

من می خواهم برادر و والدینت را ببینم ، فکر می کنم معجزه ی برادرت پیش من باشد.

آن مرد دکتر آرمسترانگ فوق تخصص مغز و اعصاب در شیکاگو بود.

فردای آن روز عمل جراحی روی مغز پسرک با مو فقیت انجام شد و او از مرگ نجات یافت.

پس از جراحی ، پدر نزد دکتر رفت و گفت از شما متشکرم ، نجات پسرم یک معجزه ی واقعی بود،

می خواهم بدانم بابت هزینه ی عمل جراحی چه قدر باید پر داخت کنم؟

دکتر لبخندی زد و گفت: فقط پنج دلار.

 غرفه گل آقا 

غرفه بخش انیمیشن موسسه گل آقا درششمین جشنواره بین المللی پویانمایی تهران که از 11 تا 15اسفند در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب برگزار می گردد،دایر است.چنانچه به پویانمایی علاقمندید و یا می خواهید در جریان آخرین تولیدات بخش انیمیشن گل آقا قرار بگیرید می توانید در این پنج روز از ساعت ۹:۳۰ صبح الی ۷ بعدازظهر از این نمایشگاه دیدن کنید.حضورتان باعث دلگرمی ماست.

   + سید علیرضا گلپایگانی - ۱:٥٦ ‎ب.ظ ; جمعه ٩ اسفند ۱۳۸٧