انیمیشن از نگاه گلپایگانی


نگاه علیرضا گلپایگانی به انیمیشن ایران و جهان

هفته چهارم بهمن 87

هیئت انتخاب جشنواره آسا

اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره بین المللی فیلم آسا معرفی  شدند - خبرگزاری وب سایت های ایران Webna.ir  

کیانوش عیاری و علیرضا گلپایگانی جزو هیئت انتخاب نخستین جشنواره فیلمهای انسان دوستانه آسا هستند.

فیلم‌های برگزیده جشنواره در اکرانی ویژه در شهر ژنو کشور سوئیس به نمایش درخواهد آمد.

 

 

 

28 بهمن مبارک !

تولد فائز علیدوستیلبخند

کلاسها شروع شد!

نیمسالهای دوم سال تحصیلی دانشگاه همیشه یه جورایی است !. تعطیلات دهه فجر! و بعدش تعطیلات عید نوروز و بعدش هم تعطیلات تابستونی نمی گذارند این نیمسال اونجوری که باید و شاید  طی شود. و لی اگر بشه ...به هر حال شاید بشه از همین تعطیلات حداکثر استفاده رو کرد. نمیشه !نمیشه مثلا یک فیلک کوتاه زنده ساخت.با یک دوربین ساده ویدیویی.یا یک فیلمنامه کوتاه نوشت. یک استوری برد کامل و یا طراحی شخصیت کارمون رو تکمیل کنیم.میشه

دوستانی علاقمند برای حضور در دانشگاه که میخواستن خودشون رو برای آزمون کارشناسی ارشد انیمیشن آماده کنند مهمان اولین جلسه کارگردانی انیمیشن ما بودند.به این میگن علاقه

دیدار Coke از حرکت کلیدی!

من باتفاق کوک بعد از یک گفتگو دوستانه

اشتباه نکنید کوک اسم نوشابه نیست! و من دیدار با نماینده کوکاکولا نداشتم .روز چهارشنبه به صورت غیر منتظره و با یک تماس تلفنی از سوی دوست خوبم آقای نجفی (‌مدیر شرکت دیدار ) دیداری داشتم با آقای کوک براوو از یکی از دانشگاههای اسپانیا. او کارگردان ، انیماتور و آهنگساز بود و برای برگزاری چند ورکشاپ انیمیشن به دعوت نجفی به ایران آمده بود. ما از قبل با خبر شده بودیم و قرار بود این ورکشاپها که در باره انیمیشن عروسکی بود در دانشکده سینما دانشگاه هنر برگزار بشود  ولی چون درست در ایام برگزاری فستیوال ! پایان نامه های  گروه انیمیشن شد نتونستیم از وجود ایشان استفاده ببریم.

Coke riobooآهنگسازی هم میکرد .آهنگهایی با نواها و آواز ایرانی ! خیلی با حال بود.

آقای براوو در حال ساخت یک فیلم مستند از  انیمیشن ایران هم  بود . این کار برای سایت خودش به آدرس www.3dwire.esانجام میداد. نمونه فیلم و موسیقی خودش را به من هدیه کرد و من قرار شد نمونه کار خود و شرکت و همچنین نمونه کار دانشجویان انیمیشن را برایش توسط اقای نجفی ارسال کنم.

عکس دستجمعی من باتقاق کوک و دوست خوبآقای نجفی که بانی این دیدار بود و مترجم اسپانیایی بسیار صمیمی و علاقمند به انیمیشن

آقای کوک از راه اندازی یک دانشکده انیمیشن برای دانشجویان با استعداد از سراسر جهان در اسپانیا کرد که بسیار  مورد استقبال من قرار گرفت . ضمنا قرار شد که در یکی از جشنواره های انیمیشن در اسپانیا با انیمیشنهای دانشجویی خودمان حضور فعال داشته باشیم.تا ببینیم

عکسهای پایان نامه

سماکار- گلپایگانی-خلیلی- ساکی- سلطانی- حسنایی  ٢٠ بهمن ٨٧

گلپایگانی-سماکار- شهرستانی- آقاسی-هاشمی- سلطانی- حسنایی- ٢٠ بهمن ٨٧

سماکار- گلپایگانی- دهقانپور-توکلی- یکدانه-زندی- ٢٠ بهمن ٨٧

سلطانی- دهستانی- طاهری- خلیلی- حسنایی- گلپایگانی- ٢١ بهمن ٨٧

پایان نامه آقای ضامنی : گلپایگانی-  حسنایی- خانم خلیلی -سماکار- سلطانی - ٢١ بهمن ٨٧

پایان نامه سپهری راد که در روز ٢٧ بهمن برگزار شد. خلیلی- گلپایگانی-سپهری راد-حسنایی- دهستانی    با تشکر از اهورا شهبازی بابت ارسال عکس 

اینم یک عکس تبلیغاتی نیست! بچه های انیمیشن پشت در سالن که در حال برگزاری پایان نامه انیمیشن است.همین- حالا خودمونیم این قضیه لب تاپ چیه !؟

موفقیت دیگر

سلام استاد من دوباره یه خبر خوب دارم .فیلم من به  یه جشنواره دیگه در اسلونی راه پیدا کرد .از اینکه تونست جایی رو تو دل دیگران باز کنه خوشحالم و شوق عجیبی دارم برای اینکه فیلم جدیدی بسازم .باور کردن خود آدم گاهی واسه خودش از همه سخت تر میشه ولی فکر کنم دارم به باور های کوچکی دست پیدا میکنم.
Dear Ameneh Eslami ُ,

.
Your work was selected for the official program of LISFF and it will be screened with other animations on March the 25th.
If you will be coming to Ljubljana in March, then let us know when exactly would you come to the train station from Vienna, so that we can pick you up and also so that I can arrange some accommodation for you for 2 nights stay. Your film as I mentioned will be on the program on March the 25th in the afternoon.
Sending greetings from Ljubljana and please let me know when you would plan to come to arrange your possible accommodation in Ljubljana for 2 nights.
Saso Niskac
LISFF09
www.geocities.com/lisff2009


با سپاس
نویسنده:
آمنه اسلامی

  فیلمنامه نویس انیمیشن

لیلاخلیل زاده

 امسال سیمرغ ازانیمیشن رهید!

در بخش فیلم کوتاه جشنواره فیلم فجر امسال سیمرغ بلورین به فریدون نجفی برای فیلم خانه فاطمه کجاست؟ اهدا شد و دیپلم افتخار نصیب سارا نامجو برای انیمیشن کلیدهای رویا شد.

تبریک به سارا نامجو

یک انیماتور ایرانی در اسکار 2009

عماد مخبری که به همراه تیری مارشان برای فیلم Oktapodi نامزد دریافت اسکار بهترین انیمیشن کوتاه شده، متولد ایالات متحده است. والدینش پس از مدتی اقامت در آمریکا به ایران برگشتند و شش سال پس از انقلاب دوباره از کشور مهاجرت کردند و به سوئد رفتند. چند سال بعد خانواده مخبری به ایالات متحده مهاجرت کردند. خود مخبری می گوید که لهجه ی ایرانی - سوئدیش در آمریکا باعث شده بود که مثل آرنلود شوارتزنگر با لهجه ای شبیه اتریشی حرف بزند!

مخبری پس از اتمام دوره ی دبیرستان به دانشگاه UCLA رفت و گرافیک کامپیوتری خواند. سپس راهش را به سمت مدرسه ی فیلم Gobelines در پاریس کج کرد و نتیجه ی کارش در فرانسه، همین انیمیشن کوتاه Oktapodi است. درحالی که اغلب دانشجویان این مدرسه، انیمیشن دوبعدی کار می کردند، اما سابقه ی قبلی مخبری در کار با نرم افزار مایا باعث شد تا در کنار گروهی که در تدوین، افتر افکتس و فتوشاپ حرفه ای بودند، به تیمی قوی بدل شوند. Oktapodi حاصل تلاش یک گروه دانشجویی شش نفره است.
در http://features.cgsociety.org/story_custom.php?story_id=4715&page=2 می توانید ماجرای جذاب عماد مخبری و انیمیشن Oktapodi  را بخوانید.


این انیمیشن را می‌توانید با کیفیت خوب از :http://dekku.blogspot.com/2008/08/oktapodi.html
دانلود کنید. (۴۷/۵ مگابایت)، اختاپوس را می‌توانید در:

 http://www.youtube.com/watch?v=LMLUdTbKkPo هم ببینید

نکته ی آخر این که این دومین انیمیشن مشترک یک ایرانی و یک فرانسوی است که طی دو سال پیاپی نامزد جایزه ی بهترین انیمیشن اسکار می شود. اولی انیمیشن بلند «پرسپولیس» مرجان ساتراپی بود. اگر کمی دودوتا چهارتا بکنیم و یک کمی پرونده ی موفقیت های این چند ساله ی بقیه ی ایرانی های انیماتور داخل و خارج از ایران را کنار هم بگذاریم، کمی حساب و کتاب دستمان می آید.

شاید وقتش رسیده که بیشتر از این که برای بستن کمربند ایمنی میلیاردها خرج ساخت و پخش سیاساکتی کنیم و بعد چند سال پخش مداوم هم فقط وقتی که پلیس را می بینیم کمربند را روی شکممان بکشیم، به فکر استفاده از این انرژی نهفته، اما بسیار مستعد باشیم. 

 از انیماتورهای ایران
مجموعه سازی در حوزه هنری ادامه دارد

انیمیشن ببینید

 

رژه رفتن با پوتین های بابا

 

اگر به دیدن آثاری که شباهت زیادی به زندگی دارند علاقمندید و از چند لایه بودن و تفکر به لایه های زیرین  اثر لذت می برید شما را به دیدن این اثر و بغضی بدون گریه دعوت می کنم.

برای دیدن اثر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

http://www.youtube.com/watch?v=YlWM4kLVW-U

حجم ۱۷ مگا بایت              مدت زمان نمایش۸ دقیقه

+ نوشته شده توسط علی پاشاییhttp://animationworld.blogfa.com/

فلوید نورمن و چطور استودیوی دیزنی را نجات دهیم؟

والت دیزنی در روزهای اوج استودیویش :او هرگز دنباله رو دیگران نبود. او همیشه پیشتاز بود

فلوید نورمن Floyd Norman، انیماتور شناخته شده ی دیزنی، کسی که در آفرینش فیلمهایی چون زیبای خفته، شمشیر در سنگ و کتاب جنگل نقش داشته است، در مقاله ای به ارائه دادن پیشنهادات و راهکارهایی برای آینده استودیوی دیزنی پرداخته است. مقاله خواندنی است و دیدگاههای جالبی در آن ارائه شده است:

من پیشاپیش از بابت سخنانی که در این مقاله خواهم گفت عذر خواهی می کنم . چرا که می دانم سخنان من خیلی ها را بر آشفته خواهد کرد. اما واقعیت این است که من بر عقیده خودم پایدار هستم و به آنچه که میخواهم بگویم اعتقاد دارم. ممکن است برخی عقاید من را افراطی تلقی کنند اما من باور دارم که آنچه را که میخواهم بگویم یک نیاز اساسی برای دنیای انیمیشن و بخصوص استودیوی دیزنی است. دیزنی چاره ای ندارد مگر اینکه برای نجات خود تصمیمات جدی و اساسی بگیرد. آنچه که دیزنی باید انجام دهد این است که : از شر انیمیشن های دیجیتالی و سه بعدی خلاص شود!

من باور دارم که استودیوی دیزنی باید تولیدفیلمهای بلند سه بعدی را متوقف کند و بجای آن بر احیا و تولید مجدد انیمیشن های سنتی و دستی تمرکز کند. نمی خواهم کسی تصور کند که این حرف ناشی از تعصب و شور و علاقه بیش از حد به انیمیشن های سنتی و مباحثه ای تازه بر سر “خلوص” انیمیشن های سنتی است.اصلا قصد ندارم که مقایسه ای بچه گانه را بر سر اینکه کدام نوع انیمیشن بهتر است آغاز کنم. بحث من بر سر نوع عملکرد است و آن چیزی که عده ای به آن استراتژی کاری میگویند. یعنی آن نوع عملکرد محکم و جدی که شما در زمانهای سخت و نامساعد برای نجات کسب و کار خودتان در پیش می گیرید.

دنیای انیمیشن اخیرا سالهایی پر از آشوب و نا ملایمات را پشت سر گذاشته است وبسیاری از متخصصین امر نیز گفته اند که دنیای انیمیشن دچار تغییراتی بنیادین و برگشت ناپذیر شده است. تمام این اتفاقات به این دلیل بوده است که در دو دهه اخیر ابزار های جدیدی وارد صنعت تولید انیمیشن شدند. ابزارهایی که به ما این توانایی را دادند که کاراکترها و اشیاء مختلفی را در محیط کامپیوتر خلق کنیم و آنها را به حرکت در آوریم. به عقیده بسیاری از کسانی که با دیدن امکانات این ابزارهای جدید به هیجان آمده بودند، نسل انیمیشن های سنتی دیگر به آخرین حد از آنچه که می توانستند ارائه بدهند رسیده بودند و دیگر حرف تازه ای برای گفتن نداشتند. انیمیشن دستی مرده بود و حالا زمانی بود که نسل جدید انیمیشن های دیجیتال می توانستند دوران درخشان تازه ای را برای صنعت و هنر انیمیشن رقم بزنند.

اما یک لحظه صبر کنید…اگر انیمیشن سنتی و دستی مرده است، پس چرا استودیوی دیزنی اصرار دارد که جسد مرده هایی چون “پینوکیو“، “زیبای خفته” و “پیترپن” را هر بار به مدد تکنولوژی های تازه بزک کند و دوباره راهی بازار کند. اگر انیمیشن های دستی و سنتی دیگر مخاطب و طرفدار ندارند پس این سود کلان چیست که از طریق فروش ” مرده های بزک شده ی هفتاد سال پیش” در قالب دی وی دی  به جیب استودیوی دیزنی سرازیر می شود؟ آیا مردم همینقدر که ما می بینیم مشتاق خریدن ” مرده های پوسیده و از یاد رفته” هستند؟ فقط نگاهی به آمار بیندازید تا ببینید چند بار در سالهای اخیر کمپانی دیزنی انیمیشنهای دستی و قدیمی اش را با بسته بندی های جدید و با رنگ ولعابی تازه راهی بازار کرده است.

اگر انیمیشن دوبعدی مرده است و مخاطب ندارد، پس چرا استودیوی دیزنی سالیانه مبلغ هنگفتی را صرف بهینه سازی تصاویر و بسته بندی های جدید و فروش دی وی دی های فیلمهای سنتی می کند؟

 

بچه ها بهترین منتقدین هستند. آنها بارها و بارها این فیلمهای قدیمی را نگاه می کنند و ازآنها لذت میبرند. نه به این دلیل که در ساخت این فیلمها از تکنولوژی بالایی استفاده شده است، بلکه صرفا به این دلیل ساده که این انیمیشنها “خوب” هستند. به پیامی که از این اطلاعات و آمار می گیرید دقت کنید. دلیل اینکه فیلمهای انیمیشن در بازار موفق میشوند یا شکست می خورند این نیست که از فلان تکنولوژی خاص استفاده می کنند یا خیر، دلیل واقعی در داستان و در شخصیت پردازی نهفته است. باور کنیم یا نه ، اما برای بچه ها تنها کافی نیست که ببینند قهرمان پیروز میشود و اهریمن شکست می خورد. چگونگی پیروز شدن قهرمان و شکست خوردن اهریمن نیز مهم است و این موضوع هیچ ربطی به نوع تکنولوژی استفاده شده در فیلم ندارد.همانگونه که میبینید بحث اصلا بر سر این نیست که کدام نوع از انیمیشن بر دیگری برتری دارد. هریک از دو نوع انیمیشن سنتی و دیجیتال مزایا و معایب خاص خود را دارند. من برای هردو نوع ارزش قائل هستم، اگرچه که تمایل و گرایش شخصی من به سوی انیمیشن های دستی است. اما تمایل شخصی من مربوط به شخص من است و در حیطه ی دیدگاههای هنری قابل بحث و بررسی است.ما  در این مبحث در مورد جنبه های هنری انیمیشن صحبت  نمی کنیم. بحث ما در مورد کسب و کار و اقتصاد است.

سئوال جدی که من در این رابطه مطرح می کنم این است: آیا کمپانی دیزنی واقعا به یک استودیوی تولید فیلمهای دیجیتال نیاز دارد؟ شرط می بندم که پاسخ همه شما مثبت است. خوشبختانه کمپانی دیزنی صاحب بهترین استودیوی تولید فیلمهای دیجیتال در دنیاست(پیکسار) و بازهم خوشبختانه این استودیو تا به امروز تعدادی از بهترین و ماندگار ترین فیلمهای تاریخ انیمیشن را عرضه کرده است و امیدواریم که به همین صورت هم به کارش ادامه دهد.بسیار خوب، کمپانی دیزنی میتواند بابت مالکیت چنین استودیوی معتبری به خود ببالد، اما مشکل اساسی این است که نام دیزنی کم کم در پشت انبوه تولیدات سالهای اخیرش در حال ناپدید شدن است! و این موضوع دقیقا بر می گردد به فیلمهای دیجیتال استودیوی دیزنی! فیلمهایی که تقریبا همه مثل هم هستند و به زحمت میتوان بین یک فیلم و فیلم بعدی تفاوتی اساسی و چشمگیر قائل شد. زمانی استودیوی انیمیشن دیزنی یگانه و منحصر به فرد و پیشتاز بود.کمپانی دیزنی مکانی بود که هر کسی که رویای انیمیشن در سر داشت ، دوست داشت در آنجا کار کند. والت دیزنی و همکارانش نخستین و تنها کسانی بودند که استاندارد های انیمیشن را بنا نهادند و اصول و قوانین آنرا نوشتند و رقبای استودیوی دیزنی در روزگاری نه چندان دور تنها میتوانستند آرزو کنند که بتوانند فاصله شان را با دیزنی کم کنند. امروز اما شرایط فرق کرده است، رهبر پیشین دنیای انیمیشن،امروز باید سعی کند تا از دیگران عقب نیفتد! همه میتوانند به دیدگاهها و برداشتهای من معترض شوند و لیستی طولانی از فیلمهای اخیر دیزنی را نام ببرند که همه موفق و بعضا رکورد شکن بوده اند،اما چه کسی میتواند منکر این موضوع بشود که در لایه های زیرین ذهن همه ی ما، اعتبار این تولیدات درخشان نه به دیزنی،که به استودیوی دیجیتال تحت پوشش دیزنی داده می شود.

در این میان ظاهرا اتفااق دیگری نیز در حال رخ دادن است. استودیوی دیزنی برگ برنده ای در دست دارد که می تواند به یاد همه ما بیاورد که زمانی کارخانه رویا سازی دیزنی چگونه کار می کرده است. دیزنی در حال تولید نخستین انیمیشن کاملا دستی و سنتی خود پس از سالهاست و این فیلم سنتی میتواند همان شاهزاده خانم خفته ای باشد که قرار است طلسم چندین ساله ی فیلمهای دیجیتال را در قلمروی دیزنی بشکند و نوید بخش روزهای بیداری و تولد تازه ی استودیوی دیزنی باشد.

ناچار هستم بازهم یاد آوری کنم که من به بررسی تفاوتها یا مزایا و معایب این دو سبک انیمیشن از دیدگاههای هنری نپرداخته ام.من به اندازه ی کافی از سوی نسل تولید کنندگان محصولات دیجیتال متهم به یکسو نگری و طرفداری احساساتی از فیلمهای سنتی شده ام. اما هرگز پیش نیامده است که فیلمهای دیجیتال را فقط از نظر ارزشهای هنری مورد نقد و بررسی قرار دهم مگر اینکه به فیلمی واقعا ضعیف برخورد کرده باشم. به هر حال، ساخت نخستین فیلم سنتی و دو بعدی انیمیشن استودیوی دیزنی پس از چند سال، می تواند زنگهای موفقیت مجدد را برای استودیوی دیزنی به صدا در آورد. با این فیلم دیزنی خواهد توانست بار دیگر ” متفاوت” و “پیشتاز” باشد. به انبوه استودیو هایی که به تولید فیلمهای دیجیتال عالی، خوب، ضعیف ، متوسط و بد مشغولند نگاه کنید و به من بگویید چند تا از این استودیو ها قادرند تنها یک فیلم انیمیشن سنتی بسازند؟ خیلیها بلافاصله خواهند گفت که مسئله توانستن یا نتوانستن نیست، مسئله “اقتصادی نبودن ” است. من به شما می گویم که مسئله دقیقا “نتوانستن” است. آنها نمی توانند و دیزنی میتواند. تصور می کنم که زمان برای رشد دوباره و جهش بزرگ استودیوی دیزنی فرا رسیده است. زمان آن رسیده است که دیزنی به گذشته خود نگاهی بیندازد و باور کند در این بازی، ” نخودی ” بودن کافیست. آنهایی که حافظه تاریخیشان ضعیف است فراموش کرده اند که استودیوی دیزنی کودک نوپا و شلوغ دنیای انیمیشن نیست، بلکه پدر بزرگ دانا و سرد و گرم چشیده ی سینمای انیمیشن است.و تنها تولید فیلمهای سنتی و دو بعدی خوب و قوی است که میتواند نقش اصلی دیزنی در دنیای انیمیشن را به همه یادآوری کند و استودیوی دیزنی را دوباره در جایگاه منحصر به فرد بودن و متفاوت بودن قرار دهد.

میدونم که به نظر عجیب میاد، ولی ما از مداد برای طراحی روی کاغذ استفاده می کنیم!

 

حالا و در پایان من سئوال دیگری را برای شما برافروختگان و غضبناکان پس از خواندن این مقاله مطرح می کنم: بنظر شما کدام یک گرانتر تمام می شود:  نرم افزار و سخت افزار یا قلم و کاغذ؟ کامپیوتر یا میز کار چوبی؟ خوب میدانم که جواب شما چیست و من محکوم به این خواهم شد که درک صحیحی از اقتصاد ندارم. اما بخوبی می دانم که توانسته ام تلنگر کوچکی به ذهن های خفته بزنم. انیمیشن های سنتی و دستی گذشته ی استودیوی دیزنی هستند، اما بخوبی می توانند آینده آن نیز باشند. تنها کاری که استودیوی دیزنی باید بکند این است که رهبری رنسانس و تولد دوباره ی انیمیشن های دستی و دوبعدی را به دست بگیرد. کار سختی نیست… دیزنی قبلا هم این کار را انجام داده است. و وقتی که دیزنی این کار را انجام بدهد چه خواهد شد؟…حدس بزنید….جادو( چرا که انیمیشن واقعا جادوست)، جادوی دیزنی بازخواهد گشت.

مترجم: مهبد بذرافشان

منبع: http://jimhillmedia.com

Kung Fu Panda جوایز Annie Awards را درو کرد

 

کونگ فو پاندا به تهیه کنندگی کمپانی دریم ورکز علاوه بر دریافت جایزه بهترین انیمیشن بلند چندین جایزه دیگر فستیوال Annie را از آن خود کرد.

 

کونگ فو پاندا در میان نامزدهای برجسته محبوب منتقدان Wall-E و Waltz With Bashir نه تنها جایزه اول این فستیوال را از آن خود کرد که با گرفتن 10 جایزه دیگر حتی از رتاتویل دیزنی با 9 جایزه Annie در سال گذشته خوش تر درخشید.

 

kung-fu-panda 

 

سایر جوایز دریافتی کونگ فو پاندا عبارتند از :

بهترین بازی ویدئویی انیمیشنی

بهترین جلوه های انیمیشنی

بهترین شخصیت پردازی انیمیشن بلند

بهترین شخصیت انیمیشن بلند

بهترین کارگردانی انیمیشن بلند

بهترین موسیقی انیمیشن بلند

بهترین طراحی تولید انیمیشن بلند

بهترین استوری برد انیمیشن بلند

بهترین صداپیشگی انیمیشن بلند

بهترین نویسندگی انیمیشن بلند

 

 

در ضمن جایزه رشته بهترین انیمیشن کوتاه به Wallace & Gromit: A Matter of Loaf and Death ساخته کمپانی Aardman تعلق گرفت.

انیمیشنی فکر کنیم

بزرگمهر حسین‌پور، کاریکاتوریست و هنرمند همکار مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری، ساخت یک مجموعه 36 دقیقه‌ای انیمیشن را به پایان برد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، این مجموعه که در 12 قسمت 3 دقیقه‌ای و با تکنیک دو بعدی ساخته شده، یادآور کارهای مطبوعاتی این هنرمند و ماهیت اجتماعی و فرهنگی کاریکاتورها و کمیک‌های اوست.

در این آثار،‌ شخصیت‌های فرهنگی معاصر و اقتباس‌های طنز از حکایات ادبیات کهن ایران و نیز بعضی اتفاقات روز اجتماع، دستمایه حسین پور برای جان بخشیدن به کارهای مطبوعاتی او بوده است، به گونه‌ای که می‌توان آنها را در دسته انیمیشن‌های انتقادی قرار داد و حتی از آنها با عنوان انیمینش مطبوعاتی یاد کرد.

این آثار به کوشش مرکز مطالعات و تولیدات فیلم انیمیشن حوزه هنری ساخته شده و در زمره 980 دقیقه فیلم انیمینش تولید شده این مرکز در سال 87 قرار می‌گیرند

منبع : سایت پیلبان

خبر:

طی هماهنگی های به عمل آمده از سوی دفتر برگزاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم های        انسان دوستانه "آسا" اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره از میان سینماگران و مدیران برجسته مجامع    بین المللی معرفی شدند.

به گزارش ستاد خبری نخستین جشنواره بین المللی فیلم های انسان دوستانه "آسا"، سید محسن هاشمی به نمایندگی از محمد مهدی عسگرپور مدیر عامل خانه سینما، علیرضا رئیسیان رئیس انجمن کارگردانان سینمای ایران ، دکتر مجتهد شبستری رئیس دفتر ملل متحد برای هماهنگی امور انسان دوستانه ، ناصر باکیده مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران و دبیر اتحادیه فیلمسازان کوتاه کشورهای مسلمان، حجت الاسلام حسن امینیان مدیر کل دفاتر اداره سازمان های    بین المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و مجید مصاحبی دبیر جشنواره و مدیر عامل انجمن سینماگر آینده از اعضای شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره بین المللی فیلم های انسان دوستانه "آسا" هستند.

نخستین جشنواره بین المللی فیلم های انسان دوستانه "آسا" هفتم تا یازدهم اردیبهشت ماه 88 در سه بخش دایره دوستی، معنویت و تمدن و سایه های سپید با حضور فیلمسازان برجسته کشورهای مختلف در تهران برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این جشنواره استفاده از حافظه و دانش تصویری فیلمسازان در زمینه بشردوستی، گفتگو میان تمدن ها و فرهنگ ها، فراهم آوردن امکان عرضه و اشاعه نظر و ایده های نو درباره رابطه فعالیت های بشر دوستانه است.

علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت متن تایپی این خبر می توانند به سایت جشنواره به نشانی اینترنتی www.asafest.com مراجعه کنند.

   + سید علیرضا گلپایگانی - ٥:٥٧ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ٢٤ بهمن ۱۳۸٧