انیمیشن از نگاه گلپایگانی


نگاه علیرضا گلپایگانی به انیمیشن ایران و جهان

هفته سوم مرداد 87- برگزاری آموزش ساخت تئاتر اشورین -نمایش فیلمهای انیمیشن-فیل ک

 

برگزاری تک جلسه آموزشی 3dsmax

 

روزپنجشنبه۱۷ مرداد در محل شرکت حرکت کلیدی جلسه آموزشی در باره تکنیک های سه بعدی  توسط محمد ساعتچی برگزار شد . شرکت کنندگان اعضای سایت خود محمد ساعتچی بودند که برای شرکت در این همایش ثبت نام کرده بودند . محمد ساعتچی در یک جلسه ۴ ساعته شیوه های کاملا شخصی خودش را در ساخت  اشیا و ساختمانها بصورت سه بعدی تشریح کرد.

محمد ساعتچی در حال برگزاری جلسه

شرکت کنندگان جلسه که از شهرهای مختلف آمده بودند

جلسه خوب بود.جای شماخال خالی

 

 

نمایش فیلم های جشنواره انیمیشن انگلیسیBritish Animation Awards Logo

  

 

سه شنبه  15/05/87  آثار برگزیده انگلستان که با عنوان بهترین فیلم های British Animation Awards سال 2006  بود در سالن نمایش مجتمع نمایشی و پژوهشی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اکران شد. امیر سحر خیز و حسین ضیایی  گردانندگان این جلسه بودند.

 

نگاهی اجمالی به این نشست:

 

جشنواره British Animation Awards طی سالیان سال پذیرای فیلم ها، سبک ها و تکنیک های گوناگون از تمامی رده های سنی چه قشر حرفه ای عرصه انیمیشن و چه دانش آموزان و دانشجویان بوده است.

هنرمندانی چون " فریدریک بک" ، " تیم برتون" ، " گابورشاپور" ، " چاگ جونز" ، " کارولین لیف" ، " وندی تیلبی" ، " یان پنیکاوا" ، " مارک بیکر" ، " پیتر لرد" ، مایکل دودک دوویت" و ... از شرکت کنندگان سابق و افتخارات این جشنواره هستند.

آنچه در مورد این جشنواره علاوه بر گسترۀ وسیع آن به لحاظ موقعیت و تجربه شرکت کنندگان  توجه به موقعیت متنی و داستانی از سوی سازندگان آثار است گرچه در نگاهی دقیق تر می توان ضعف تکنیکی آثار را دریافت اما آنچه مسلم است توان و حساسیت سازندگان در روایت و شیوه بیان موضوع می باشد.

بی تردید این جشنواره در انگلستان مسیر مناسب جهت کشف استعداد ها و نیروی فعال در این زمینه است از سوی دیگر به لحاظ فضای حاکم و سیاست های مدیران آن محلی مناسب جهت  مبادله اطلاعات و ارتقاء سطحی علمی و کیفی انیمیشن در انگلستان می باشد. 

نمایشگاه این جشنواره نیز هر سال به مدت یک ماه در انیمیشن آرت گالری در مرکز لندن به نمایش در می آید.  

گویا قرار بود کارگاهی با حضور بهرام عظیمی برگزار شود اما ... .

انیمیشن سحر نزدیک است که سال 1385 در جشنواره مقاومت اکران شده بود به نمایش در آمد و هم خود انیمیشن به دل  نشست و هم کارگردان آن

عظیمی از روال شکل گیری آثارش گفت و از مصائب و مشکلات آن ، البته آنچنان با شور و اشتیاق که بیشتر عشق و علاقه  سازنده خود نمایی می کرد.

فیل کوچولو در صبا

خبرگزاری فارس:«فیل کوچولو» عنوان مجموعه انیمیشن 13 قسمتی است که به تهیه کنندگی مرکز صبا و کارگردانی «محسن نظرپور» در حال ساخت است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز صبا، «فیل کوچولو» سریال انیمیشنی است که در 13 قسمت پنج دقیقه‌ای مجموعاً در 65 دقیقه و با تکنیک کات اوت مراحل مختلف تولید خود را پشت سر می‌گذارد.
بنابر این گزارش، محسن نظرپور که این مجموعه برای او چهارمین تجربه انیمیشن به سبک کات اوت است، در ارتباط با این سبک تولید می‌گوید: سرعت بالای ساخت این تکنیک خلاف تصور بسیاری که آن را شیوه تولیدی سهل و آسانی می‌پندارند، دارای سختی‌های مخصوص به خود است که کمتر از انیمیشن دوبعدی نیست. در واقع در این سبک قسمت زیادی از کار طراحی انیمه کم می‌شود و به همان میزان سنگینی بار تولید بر دوش اپراتور و انیماتور رایانه‌ای می‌افتد. البته نکته‌ای که در این جا باید به آن توجه شود این است که انیماتور رایانه‌ای نه تنها باید به لحاظ فنی فردی قابل باشد، بلکه باید حتی المقدور به ساخت انیمیشن سنتی هم آشنا باشد و حتماً از حرکت و ریتم شناسی حرکتی آگاه باشد.
در خلاصه داستان این مجموعه آمده است:«فیل کوچولو» با دوستان خود یعنی خرسی، سنجاب، موشی، قناری و ... در جنگل سرسبز و شاداب زندگی می‌کنند و همواره با ماجراهای تازه‌ای مواجه می‌شوند. فیل کوچولو در هر داستان به کمک دوستانش اتفاقات تازه‌ای را تجربه می‌کند و چیزهای جدیدی یاد می‌گیرد.
عوامل تولید مجموعه «فیل کوچولو» عبارتند از:دستیار کارگردان: حدیث دندانفرد،نویسنده:اکرم رفیعی، انیماتور و طراح شخصیت: مهناز یزدانی
زمینه و رنگ آمیزی رایانه‌ای: پریسا ضیعی، امور رایانه: محسن نظرپور، کیانوش کوجانی، محمد کاظمی، حدیث دندانفرد

 

 

مرکز صبا انیمیشن«مروارید سرخ» را می سازد

با موضوع فاجعه هواپیمای ایرباس

تهران – خبرگزاری ایسکانیوز:«مروارید سرخ» عنوان فیلم انیمیشنی 60 دقیقه ای است که به کارگردانی بهروز سلطانی فر و به تهیه کنندگی مرکز صبا به مناسبت حمله وحشیانه ناو امریکایی به هواپیمای ایرباس ایرانی در خلیج فارس آماده می شود.
به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی هنری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز" به نقل از روابط عمومی مرکز صبا«مروارید سرخ» با تکنیک سه بعدی کامپیوتری و در مدت یکسال برای پخش به همین مناسبت در سال آینده آماده خواهد شد.
خلاصه داستان «مروارید سرخ» بدین شرح است: یونس صیاد نوجوانی است ماجراجو و بلندپرواز و با پدربزرگ سالخورده و خواهرخردسالش در جزیره هنگام زندگی می کند. وی برای رهایی از فقر و تنگدستی در سودای صید مرواریدی گرانبها خود را به آب و آتش می زند.روزی در منطقه ای دور از ساحل ، عروسک یک پری دریایی زیبا را شناور بر سطح آب می بیند، به قصد گرفتن آن خم می شود، نیرویی مرموز او را از قایق به زیر می کشد و دستخوش گردابی چرخنده و هولناک به قعر آبهای خلیج می برد. یونس در حالتی رؤیا گونه و در فضایی عجیب به خود می آید. و تحت تأثیر آن نیروی اسرارآمیز با پدیده هایی شگفت انگیز از جمله یک هواپیمای ایرباس که در کف خلیج، میان مرجان های آبی آرام گرفته روبرو می شود؛ در داخل هواپیما به جای سرنشینان صدف های بزرگی در پناه شقایق های دریایی آرام گرفته اند. از درون صدف ها پرتوهایی سرخ رنگ به بیرون می تابد. یونس یکی از آن صدف ها را برمی گیرد و مرواریدی درشت و سرخرنگ شبیه یک قطره خون در درون آن می یابد... خبر صید مروارید عجیب به سرعت در میان جزیره نشینان منتشر می شود و زندگی آرام اهالی را تحت تأثیر قرار می دهد... نویسنده: محمد ابراهیم سلطانی فر، مجری طرح: بهروز سلطانی فر، طراح شخصیت: علی اصغر قربانی ، ساخت شخصیت: مهدی مدرس، استوری برد: علی اصغر قربانی، ساخت فضا: علی حمیدی//120

 
 
تولید انیمیشن سه بعدی «دو ماهی» در مرکز صبا
تهران-خبرگزاری ایسکانیوز:«دو ماهی» عنوان انیمیشن 10دقیقه‌ای است که با تکنیک سه بعدی کامپیوتری به کارگردانی «مهران گهربخش» و تهیه کنندگی مرکز صبا تولید شده است.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی هنری باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران"ایسکانیوز" به نقل از روابط عمومی مرکز صبا،‌ در خلاصه داستان «دو ماهی» آمده است: دختربچه‌ای دو ماهی قرمز دارد که به آنها بسیار علاقمند است، بعد از اتفاقی که برای این ماهی‌ها می‌افتد، او تصمیم می‌گیرد تا ماهی‌ها را آزاد کند، در این راه او دچار مشکلاتی می‌شود و در نهایت با تمام علاقه‌ای که به آنها دارد آن دو را به دریا می‌سپارد.
بنابر این گزارش، به گفته کارگردان، در این کار سعی شده، حس ایثار و از خود گذشتگی در کودکان تقویت شود و نشان دهیم که با گذشت و ایثار می‌توان از دوست داشتن و علاقه بستن به حس زیبای آزاد کردن و رها کردن رسید.
سایر عوامل تهیه این برنامه، عبارتند از:
صدا: محمد گهربخش، تدوین: روانبخش صادقی، انیماتور: مهران گهربخش، داود حدیثی، مهدی متین‌زاده، مرضیه کاظم زاده، پوپک نوید، نیما باقری، طراح:الهام عاشوری، آزاده فراهانی، مهدی متین زاده، استوری برد: جواد ابراهیم خانی، تکنیک:سه بعدی کامپیوتری

«برکت مهمان» و «مثل‌ها» در مرکز صبا چاپ
۰۲ مرداد ۱۳۸۷
Image

جام جم: در مرکز صبا چند مجموعه تازه انیمیشنی با موضوعات مختلف در حال ساخت است.

به گزارش روابط عمومی مرکز صبا، انیمیشن برکت مهمان از مجموعه شیرین‌تر از عسل در مدت زمان 13 دقیقه با تکنیک 2بعدی کامپیوتری به کارگردانی حسین نظرپور در حال تولید است.
به گفته حسین نظرپور این انیمیشن که برای کودکان و نوجوانان در دست تولید است، با هدف توجه به اخلاق و رفتار پسندیده در ذهن این گروه سنی طراحی و ساخته می‌شود. از آنجایی که امروز زندگی ماشینی و معیارهای جدید اخلاق اجتماعی و فردی در بین افراد جامعه به سرعت در حال گسترش است و بسیاری از عادات پسندیده همچون تکریم مهمان در بین نسل جدید کمرنگ‌تر شده، ساخت چنین آثاری بشدت حس می‌شود.

در ساخت این انیمیشن مهناز یزدانی (انیماتور)، فریبا طاهری و محسن علیمرادی (امور رایانه) و  شوکت حجت (مدیر دوبله) همکاری کرده‌اند.

به جز این انیمیشن مجموعه «مثل‌ها» نیز در 26 قسمت 5 دقیقه‌ای با تکنیک عروسکی و به کارگردانی رضا ارژنگ در مرکز صبا در حال تولید است.

داستان‌های این مجموعه از تنوع و گوناگونی برخوردار هستند و در فضایی نیمه سنتی و نیمه فانتزی اتفاق می‌افتند.

در هر قسمت از مجموعه یک ضرب‌المثل عنوان شده و علت شکل‌گیری آن برای نوجوانان بیان می‌شود.

تکنیک تولید این سریال عروسکی سه‌بعدی تک‌فریم بوده که با شیوه جدیدی ارائه می‌شود. در این شیوه به جای استفاده از ماکت و دکور با تلفیق عکس همراه با تصاویر ضبط شده از نماهای واقعی در زمینه‌ای آبی (کروماکی) کار ارائه می‌شود. در این شیوه پس از مرحله نهایی تصویربرداری، تصاویر تهیه شده از عروسک‌ها با عکس‌هایی که به همین منظور گرفته شده تلفیق شده و فیلم وارد مرحله تدوین می‌شود.

در ساخت این مجموعه انیمیشن، محمدرضا سرمست(تصویربردار)، مهدی ابوهاشم (بازنویس فیلمنامه)، حسین گرم‌آبی و مهدی خزایی (تلفیق بخش رایانه)، خلیل گرجی (تدوین) و مهرداد رجبی (اشعار متن) همکاری کرده‌اند.

دو فیلم پویانمایی ایرانی به هیروشیما رفت
تهران- خبرگزاری ایسکانیوز: دو فیلم ایرانی در دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم پویانمایی هیروشیما ژاپن به نمایش گذاشته می شود.
به گزارش روز جمعه باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران "ایسکانیوز"، فیلم های «روزی کلاغی» به کارگردانی «عبدالله علیمراد» در بخش «بهترین های دنیا»و« گنجشک و پنبه دانه» به کارگردانی «سید مرتضی احدی» در بخش «فیلم های انیمیشن از سراسر دنیا» در این جشنواره بزرگ و معتبر عرصه پویانمایی(انیمیشن) جهان نمایش داده می شود.
جشنواره هیروشیما از روز 17 مرداد در ژاپن 76 فیلم را در بخش مسابقه خود بر روی پرده برده است فیلم هایی که از میان 1656 فیلم از 56 کشور جهان برای این رقابت برگزیده شده اند.
همچنین این جشنواره در بخش های ویژه ای آثار کارگردان برجسته انگلیسی«پائول درایسن»( Paul Driessen) و دوکارگردان دیگر به نام های «اوسامو تزوکا» (Osamo Tezuka) و «دیوید اهرلیچ» (David Ehrlich) را مرور خواهد کرد.
براساس این گزارش در بخش های جنبی دوازدهمین دوره جشنواره هیروشیما همایش، جلسات، سخنرانی و کارگاه ها وبازار فیلم های آموزشی برای شرکت کنندگان در جشنواره و نمایشگاهی از آثار هنری هم برپا می شود.
«ستاره های انیمیشن» و «انیمیشن در صلح» نیز از دیگر بخش های این جشنواره سینمایی است که طی روزهای 17 تا 20 مرداد امسال در شهر هیروشیما برگزار می شود.
کار انتخاب برندگان و داوری جشنواره را 6 داور برعهده دارند که در میان آنها «ماریوت ریمینن» کارگردان سرشناس انیمیشن فنلاند - که آثارش موفقیت های بسیاری را در جشنواره های جهانی کسب کرده است و برای داوری چهارمین جشنواره بین المللی پویانمایی و برپایی کارگاه قصه گویی در جشنواره ادبیات کودک اروپا به تهران آمده است- همچنین رییس آسیفای رومانی نیز حضور دارند.
برندگان دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم انیمیشن هیروشیما روز 21 مرداد اعلام می شود./

قلب سیمرغ برای سال ۸۸

وحید نصیریان معتقد است: با توجه به کمبودهای سینمای ایران در زمینه‌ی فنی، بهترین راه برای مهیاکردن فضا و ساخت فیلم‌های بهتر، ایجاد فضاهای تیمی خوب است.
این کارگردان انیمیشن در کارگاه آموزشی‌ که روز گذشته چهارم تیر ماه ـ در سالن سینما حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد، با تأکید بر اینکه علاقه و رغبتش به سینمای کوتاه است، ادامه داد: شاید بعد از اتمام فیلم سینمایی انیمیشن «قلب سیمرغ»، فیلم سینمایی دیگری نسازم. البته این بدان معنا نیست که در ساخت این فیلم بی‌علاقه عمل کرده‌ام بلکه برعکس از تمام توان و انرژیم برای ساخت «قلب سیمرغ» بهره گرفته‌ام.
این کارگردان ادامه داد: به هنگام ساخت این فیلم به علت اینکه تعداد کمی از انیماتورها به نرم‌افزار ۳D تسلط دارند به ناچار خود نیز به این‌کار پرداختم که البته به نظرم این شیوه اصلا درست نیست و کارگردان و انیماتوریک فیلم نباید مشترک باشند.
او با اعتقاد بر اینکه، فضای فعلی سینمای انیمیشن بسیار بد و نامناسب است، ادامه داد: من نیز از ابتدای ساخت این فیلم ضربه‌های متعددی خوردم؛ پیش از شروع یک پروژه همگان می‌گویند چرا برروی این مسئله کار نمی‌شود، اما به محض اینکه فردی به ساخت آن پروژه اقدام می‌کند، خود را تنها می‌یابد.
نصیریان در ادامه با اشاره به امکانات محدودش برای ساخت این فیلم، گفت: ساخت این فیلم تنها با بهره‌مندی از ۱۸-۱۷ رایانه درحال انجام است و حتا امکان تهیه‌ی دستگاه‌های قوی‌تر برای پیشبرد بهتر این پروژه مهیا نبوده است و بخشی از این مسئله به آن دلیل است که در ساخت فیلم‌های بلند، همواره هزینه‌ها در زمان مقرر پرداخت نمی‌شود و همین مسئله مشکلات متعددی را ایجاد می‌کند.
کارگردان انیمیشن کوتاه «قفس» همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به امکانات فنی موجود، بهترین راه برای مهیاکردن فضا و ساختن فیلم‌هایی بهتر، امکان ایجاد و بهره‌مندی از فضاهای تیمی خوب است که ما در سینمای‌مان در این زمینه بهداشت روانی نداریم و همه‌ی عوامل ساخت فیلم به نوعی ایجاد استرس می‌کنند.
نصیریان در ادامه، فیلم‌نامه‌ی «قلب سیمرغ» را از فیلم‌نامه‌های خوب سینمای ایران دانست و گفت: برای نگارش این فیلم‌نامه زحمات زیادی کشیده شده و حتا ۹ بار فیلم‌نامه دچار تغییر شده است اما در نهایت فیلم‌نامه‌ی خوبی پدید آمده که تاکنون نمونه‌ای از آن را نداشته‌ایم.
وحید نصیریان در بخش دیگری از این نشست، عنوان کرد: اگر بخواهیم وضعیت فعلی سینمای انیمیشن ایران را توجیه کنیم، باید بدانیم مشکل این سینما تنها مسایل مادی نیست و امید دادن بحث مهم‌تری است، چراکه اهالی هنر به نوعی از امید بی‌بهره مانده‌اند و می‌توان با تشویق بیشتر انرژی این افراد را تقویت کرد.
این فیلم‌ساز در ادامه به بی‌اعتمادی هنرمندان قدیمی به نسل جدید اشاره کرد و گفت: متأسفانه، گاه شاهدیم نسل قدیمی هنرمندان نسل جدید را متهم می‌کنند و گامی در راستای کمک به آن‌ها برنمی‌دارند و گویی نوعی سهراب‌کشی دامان هنر را گرفته است.
وی همچنین عنوان کرد: مبنای ساخت یک فیلم سینمایی آن است که فیلم‌ساز آن با قدرت کامل پیش رود، من نیز خود را فرد ضعیفی نمی‌دانم، اما در این پروژه به خوبی متوجه شدم که شرایط اجتماعی و فرهنگی ما تا چه اندازه می‌تواند بر علیه یک کارگردان باشد.
کارگردان فیلم سینمایی انیمیشن «قلب سیمرغ» به مراحل ساخت این فیلم اشاره کرد و افزود: تاکنون نزدیک به ۶۰ نفر با این پروژه همکاری مستمر داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان این پروژه ۱۲۰-۱۱۰ نفر با این پروژه همکاری داشته باشند.
وی با تأکید بر این‌که مدتی است در سینمای ایران اسطوره‌ها کمرنگ و ناپیدا شده‌اند، بحث ایرانی‌بودن و پرداخت به مسایل حماسی ایران را از موضوعات مهمی دانست که در ساخت فیلم موردتوجه قرار گرفته است.
نصیریان در پایان در پاسخ به پرسشی مبنی بر خشن بودن این فیلم مطرح شد، گفت: در این فیلم از مسایلی چون طنز، عشق و ... کمک گرفته شده تا خشونت فیلم تعدیل شود. از طرف دیگر، باید قبول کرد که در دنیای خشنی زندگی می‌کنیم که اگر صادق باشیم می‌توانیم از نمایش خشونت برای تعدیل آن استفاده کنیم.
مهدی ابوهاشم یکی از فیلم‌نامه‌نویسان «قلب سیمرغ» نیز در این کارگاه عنوان کرد: در نگارش فیلم‌نامه‌ی این فیلم با وسواس فراوان سعی کرده‌ایم آن‌چه در ذهن داشته‌ایم را بیان کنیم . از ابتدا نیز سعی داشتیم فضای اسطوره‌ای و ایرانی‌بودن و فرهنگ ایرانی بیش از ظواهر دیگر باشد و برای رسیدن به این هدف اقتباسی آزاد از منابع ایرانی و به ویژه شاهنامه داشته‌ایم.
کیارش زندی، مدیر تولید این فیلم هم ضمن ارایه‌ی گزارشی از روند ساخت این فیلم بر نقش حمایت‌های دولتی تأکید کرد و گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های اولیه، تاکنون ساخت این فیلم به خوبی پیش رفته و امیدواریم ساخت آن زودتر از زمان مقرر به پایان رسد.
او همچنین اظهار کرد: پیش‌بینی ما آن است که این فیلم برای جشنواره‌ی فجر سال ۱۳۸۸ آماده شود.
نوروز عباسی، از مسوولان بخش کانپست این فیلم نیز در این‌ کارگاه بخش تحقیق را از جنبه‌های موثر این فیلم دانست و گفت: سعی کرده‌ایم فضای این فیلم متفاوت با پروژه‌های مختلف دیگری که در این زمینه وجود دارند، باشد.
فیلم سینمایی انیمیشن «قلب سیمرغ» اولین فیلم انیمیشن سینمایی ایران است که مدتی است به کارگردانی وحید نصیریان درحال ساخت است

خاله نرگس انیمیشن میشود

  مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران از انیمیشن شدن شخصیت‌های برنامه «رنگین کمان» مانند خاله نرگس به شیوه «موشن کپچر» خبر داد.
   
آزاده آل ایوب(خاله نرگس)  
 
     
مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران از انیمیشن شدن شخصیت‌های برنامه «رنگین کمان» مانند خاله نرگس به شیوه «موشن کپچر» خبر داد.
علی زارعان مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه تهران گفت: انیمیشن یکی از سر فصل‌های خیلی مهم و مورد توجه سازمان صدا و سیماست و سرمایه‌گذاری سنگینی نیز روی آن شده است که کم کم بازده آن در حال مشخص شدن است.
وی افزود: ساخت انیمیشن‌هایی مانند فیلم سینمایی «عاشورائیان» که ایام محرم پخش شد و یا فیلم انیمیشن «پابه پای آفتاب» که به دوران کودکی امام خمینی(ره) می‌پرداخت، نمونه‌های موفقی است که موئد این حرف است و امیدواریم هرقدر که جلوتر می‌رویم بتوانیم کارهای بهتری را در زمینه انیمیشن ارائه دهیم.
وی در ادامه گفت: یکی از کارهای جدیدی که در مرکز صبا مورد آزمایش قرار گرفته، و البته در دنیا هم بدیع و جدید قلمداد می‌شود بحث «موشن کپچر» است که یک امکان ساخت انیمیشن سریع است و بسیاری از کارتون‌هایی که شما امروز می‌بینید مانند ماجراهای سیا ساکتی، به این روش ساخته شده‌اند.
وی تصریح کرد: در مشارکت بین شبکه تهران و مرکز صبا، امکان استفاده از این شیوه برای شبکه تهران محقق شد و ما قصد داریم در اولین گام، این شیوه را در برنامه زنده «رنگین کمان» به کار بریم.
وی ادامه داد: در این مسیر، به طور آزمایشی شخصیت دائی جان در برنامه رنگین کمان به انیمیشن تبدیل خواهد شد و بعد شخصیت خاله نرگس با اجرای «آزاده آل ایوب» نیز به انیمیشن تبدیل خواهد شد.
وی افزود: در این راه کم کم معایب و فواید و ویژگی‌های شیوه موشن کپچر مشخص خواهد شد و فرصت خوبی برای خلاقیت در کارهای تلویزیونی است.
وی افزود: در برنامه رنگین کمان بخش‌هایی که ضرورت ایجاب کند به انیمیشن تبدیل خواهد شد که در آن انیمیشن همراه با صدای خود هنرپیشه ها به طور زنده روی آنتن خواهد رفت.
آزاده آل ایوب یا همان «خاله نرگس»، متولد ۱۳۵۷ و لیسانس پژوهشگرى است. او از سال ۱۳۷۷ وارد سازمان صداوسیما شد و در چند نمایش ترکیبى ایفاى نقش کرد. بعد از آن برنامه شهاب که مربوط به گروه معارف شبکه اول سیما بود را اجرا کرد. در سال ۷۹ حدود یک ماه مجرى برنامه کودک شبکه اول سیما بود. در سال ۱۳۸۱ بعد از قبولى در تست و آزمون، مجرى برنامه زنده رنگین کمان شد. و حالا خاله نرگس، چرا و چیه و... شده اند بهانه اى براى چند دقیقه سرگرمى کودکان در خانه.

معرفی کتاب انیمیشنی

عنوان : جهان عروسکی انیمیشن سه بعدی ( ستختن فیلمهای انیمیشن سه بعدی )

نویسنده : پیتر لرد- برایان سیبلی - نیک پارک - اردشیر کشاورزی

انتشارات : دانشکده صداو سیما- سال 86

قیمت :35000 تومان

پاسخ به سوالات

Goldfish in Bowls

 حقیقتش قصد قبلی در کار نبود عنی همین بخش پاسخ به سوالات را میگم .ولی ارسال چندایمیل من رو بر اون داشت که بجای پاسخهای فردی جواب را به وبلاگ منتقل کنم شاد پاسخ سوالهای نکرده  بعضی ها باشه ! خوب قعطعا هروقت سوالی بدستم برسه  در صورت توان پاسخ خواهم گفت :

*سلام آقای گلپایگانی امیدوارم خوب باشید
من به عنوان سازنده انیمیشن آن هم 2کار میخواستم ازشما سوالی بپرسم اینکه قیمت خرید انیمیشن در تهران به چه صورت است؟
من با فلش و فتوشاپ و پریمیر کار میکنم
اگر میشود قیمت انیمیشن فتوروما را هم بگویید
در تهران انیمیشنم را به کجا میتوان برد برای قروش؟
موضوع کارم مذهبی درباره پیامبر هست
بی نهایت ممنون میشوم اگر جواب بدهید چون خیلی کمکم میکند
با تشکر مرضیه دادمهر از بجنورد 
 

قیمت مشخصی برای انیمیشن در تهران وجود ندارد و به عوامل مختلفی ارتباط دارد .ولی میتوان گفت که بطور متوسط قیمت انیمیشن ها بر اساس موضوع و تکنیک  بین ۵۰۰ ( برای تکنیک عروسکی تک فریم و کات اوت )الی ۸۰۰ هزارتومان( دو بعدی و سه بعدی ) برای هر دقیقه است .البته این قیمتها بر اسای  کوتاه بودن و یابلند بودن ( سریال ) متغیر است . سوابق کاری و اعتماد سرمایه گذار به تولید کننده  نیز در  تعین این قیمتها موثر است .

فتو روما ! اگر منظور شما تکنیک فتو  انیمیشن  است . تقریبا میتوان قیمت مشابه کات اوت را برای آن پیش بینی کرد.

در تهران اگر فیلم تمام شده دارید میتوانید به مرکز صبا در  خیابان شریعتی - قلهک - خیابان یخچال - روبروی دانشگاه آزاد  مراجعه کنید . البته گویا قرار است محل آن بزودی تغییر کند ولی تا اطلاع ثانوی فعلا آدرس همین است .ضمنا میتوانید به گروه کودک شبکه ۲ در میدان آرژانتین - انتهای خیابان الوند - مراجعه کنید .ضمنا پیشنهاد من این است که  ابتدا به مرکز استان مربوط به شهرستان خودتان مراجعه کنید . در سال جاری بودجه  خاصی برای  تولید انیمیشن در شهرستانها اختصاص یافته است .

موضوعات مذهبی در الوت سفارش صدا سیما است . البته به نظر من به علت حساسیت و ارزشهای آن باید با مطالعه و توان کافی به سراغ این موضوعات رفت .

*سلام اقای گلپایگانی
راستش از شما کمک میخواستم امیدوارم کمکم کنید من دانشجوی ترم 3رشته فناوری اطلاعات هستم ومیخواستم در خصوص ساخت انیمیشن کمکم کنید از همین امروز تصمیم دارم یه انیمیشن درست کنم یه کارتون که در موردش خیلی فکر کردم ولی برای ابتدای کار باید از کجا شروع کنم سوابق شما رو که میخوندم متوجه شدم شما میتونید یاریگر خوبی باشید شاید با خودتون بگید برو کلاس ولی بهتره بگم اینجا کلاسی نیست واما سوالاتم 1.ایاباید از طراحی با دست شروع کنم یه اموزش در اینترنت که اینو میگفت2.اگه فقط با نرم افزاربرای شروع کدومش بهتره که اموزشی باشه من تا اسفند ماه وقت دارم به نظر شما با توجه به اینکه تازه شروع کردم تا اونموقع تموم میشه یعنی باید بتونم وبه این ایمان دارم حال مرا راهنمایی کنید منتظرم خیلی زمانم کمه- طاهر کردی

برای یادگیری انیمیشن توان طراحی الزامی است . حتی اگر بخواهید با نرم افزارهای سه بعدی کار کنید . این توانمندی در واقع نوعی شناخت از طراحی و گرافیک -کمپوزسیون و ... است که در همه فیلمهای انیمشین بصورت کاربردی مورداستفاده قرار میگیرد . نرم افزارهای کامپیوتری برای  اجرای  ایده ها ابزارهای خوبی هستند ولی کافی نخواهند بود .  بریا یادگیر پشتکار  باید داشت ولی عجله نباید کرد.

 نکته

 

چناچنه به طور رومزره به زبان فارسی صبحت می کیند،
با کمی تلاش خاوهید تواسنت این نوتشه را بخاونید.
 در داشنگاه کبمریج انگلتسان تقحیقی روی روش خوادنه شدن کملات در مغز اجنام شده است
که مخشص می کند که مغز انسان تهنا حروف اتبدا و اتنها ی کلمات را پدرازش کرده و کمله
را می خاوند .به هیمن دلیل است که با وجود به هم ریتخگی
این نوتشه شما تواسنتید آن را بخاونید
با تکشر از فائز عیلدونسی

http://www.msaatchi.com/

ساعتچی، تک جلسه ی رایگانی را در رابطه با مدلسازی و رندر با vray برگزار کرد

   + سید علیرضا گلپایگانی - ٢:٥٩ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ۱٧ امرداد ۱۳۸٧