انیمیشن از نگاه گلپایگانی


نگاه علیرضا گلپایگانی به انیمیشن ایران و جهان

هفته چهارم مرداد ۸۶

فیلمنامه نویس

دوستانی که توان و میل نوشتن برای  سریالهای انیمیشن دارند و یا دوستی نویسنده ای که حس و حال این کار را دارد به ما معرفی کنند.

حرکت کلیدی

نرم افزارAnime Studio Proمناسب

برای کات اوت

این نرم افزار که چندی است در بین شرکتهای تولید کننده انبوه انیمیشن رواج  خاصی پیدا کرده است تمام نیازهای  مربوط به تکنیک کات اوت را برطرف کرده است .

 متن راهنمای این نرم افزار به همراه توضیحات اضافه آن توسط گروهی از دانشجویان انیمیشن در حال ترجمه است .دانشجویان انیمیشن بزودی می توانند این نرم افزار را در شروع سال تحصیلی از کارگاه کامپیوتر  گروه کارشناسی ارشد انیمیشن  دریافت کنند.

Anime Studio Pro is perfect for professionals looking for a more efficient alternative to tedious frame-by-frame detailing when creating quality animations. With an intuitive interface and loaded with pre-rigged characters and additional content, Anime Studio Pro delivers advanced animation tools and effects to speed up your workflow.

Create professional animations. Anime Studio combines cutting-edge features with powerful technology to deliver the most unique animation program for digital artists.

http://www.e-frontier.com/static/images/anime/samples/lrs_large.mov

Anime Studio Pro is the most exciting program available for creating 2D animation.

Create professional animations. Anime Studio combines cutting-edge features with powerful technology to deliver the most unique animation program for digital artists

نخستین كالج بین‌المللی علوم سینما در ایران آغاز به ‌كار می‌كند

نخستین كالج بین‌المللی علوم سینما در ایران از مهر ماه سال جاری در منطقه آزاد چابهار آغاز به كار می‌كند.
علی اصغر واثقی پناه مدیر این كالج در تشریح برنامه‌های گفت: كالج بین‌المللی علوم سینما با اخذ مجوز از وزارت علوم با همكاری دانشگاه بین‌المللی بهار برای اولین بار در ایران آغاز به كار می‌كند و امیدواریم این كار آكادمیك كه در رشته‌های مختلف علوم سینمایی محقق شده است، بتواند از خروجی‌های خود فارغ‌التحصیلانی را به جامعه ارایه كند كه بستر ساز تحولات مختلف در كشور باشد.
وی با اشاره به اساتید این كالج اظهار داشت: ما از اساتید ایرانی و خارجی بهره خواهیم گرفت، كه از میان اساتید ایرانی می‌توان به آرش معیریان عضو هیات علمی دانشگاه تهران و كارگردان سینما، ابوالفضل جلیلی كارگردان ، مهرداد رییسی از دوبلورها و رییس انجمن گویندگان جوان نام برد.
واثقی تاكید كرد: ما بیش از اینكه به دنبال افراد چهره باشیم علاقه‌مندیم با افرادی همكاری كنیم كه سابقه تدریس دانشگاهی داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به رشته‌های در نظر گرفته شده برای این كالج گفت: ما به صورت تخصصی به چهار رشته كارگردانی، بازیگری، دوبلاژ و انیمیشن در مقطع كاردانی خواهیم پرداخت كه دو رشته آخر برای اولین بار است در ایران به صورت آكادمیك تدریس می‌شود.

میرزایی با بیان اینكه در ارتباط با علوم سینمایی با ۴ موسسه و دانشگاه معتبر بین المللی قرارداد همكاری بسته‌ شده است از قرارداد با جانمورس انگلیس، ساندرلن، بدفورد شایه و پاریس 1، ۵ و 13 كه قبلا بنام سوربون بوده است به عنوان موسساتی است كه مورد تایید وزارت علوم است نام برد.

 سال مولانا !

امسال از طرف سازمان یونسکو سال مولانا نامگذاری شده است آیا در کشور مولانا انیمیشنی برای سال مولاناساخته نشده است ! !

حدود سالهای ۷۶ فیلمی بنام از خاک به خاک را آقای زمانی در دانشگاه تربیت مدرس ساخت که در واقع نمایش سماع  وار از تشکیل شدن انسان از خاک و پس از آن تبدیل شدن دوباره به خاک بود. سالها بعد خانم جواهریان فیلمی ساخت به نام سماع که کمتر دیده شد.خودش از فیلمبرداری کار راضی نبود به هر حال فیلم کامل را ندیدیم.مجتبی راعی سال گذشته تصمیم به ساختن فیلمی در باره شمس  و مولوی به شیوه انیمیشن گرفت اما بعد از شنیدن قیمتها  رفت و شروع به ساختن مستندهای اجتماعی کرد که از شبکه ۴ دارد پخش میشود.علیرضا گلپایگانی هم در سال ۷۸ فیلم حکایت مرد و دریا را بر اساس یکی از شعرهای مولوی برای کانون پرورش فکری ساخت. این فیلم تقریبا فقط در جشنواره کودک اصفهان نمایش داده شد که برنده بهترین فیلم ویدیویی هم شد اما دیگر خبری از این فیلم نشد حتی در خود جشنواره پویانمایی کانون !خوب دیگه چی ...

حرکت کلیدی در حال جابجایی است

سیاوش و علیرضا درحال محل جدید شرکت هستند!

مجموعه انیمیشن ۸۰ قسمتی در باره امام حسین در شرکت حور

به گزارش روزنامه بانی فیلم به نقل از آقای آفریده تحقیق و نگارش مچموعه انیمیشن ۸۰ قسمتی در مرکز گشترش سینمای تجربی توسط شرکت حور آغاز گردیده است .

تولید مجموعه انیمیشن 80 قسمتی «یاران عاشورایی» آغاز شد

همزمان با سالروز ولادت حضرت اباعبدالله الحسین و میلاد حضرت ابوالفضل العباس مرحله تحقیق و نگارش انیمیشن 80 قسمتی یاران عاشورایی درمركز گسترش سینمای مستند و تجربی و با همكاری موسسه حور آغاز شد. 
به گزارش «پایگاه خبری فیلم كوتاه» به نقل از مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، محمد آفریده مدیر این مركز افزود: از ابتدای سال گذشته و باتوجه به اینكه یكی از اهداف مهم این مركز حمایت از تولیدات پویانمایی تعریف شده بود تولید مجموعه‌ای در ارتباط با یاران و اصحاب امام حسین در دستور كار معاونت فرهنگی مركز قرار گرفت كه با مهیا شدن مقدمات، خوشبختانه مراحل تحقیق و نگارش این مجموعه همزمان با ایام میلاد حضرت امام حسین (ع) آغاز شده و یك سال هم به طول خواهد انجامید تا ضمن نگارش یك مجموعه 8 اپیزودی انشاءالله یك فیلم سینمایی نیز تولید شود.
همچنین پژمان لشكری‌پور معاون اسبق فرهنگی مركز و مجری طرح پروژه مذكور نیز گفت: نشر فرهنگ عاشورایی به ویژه معرفی اصحاب امام حسین (ع) و آشنایی عموم مردم با این بزرگواران یكی از اولویت‌های فرهنگی در رسانه است. در صحن حضرت اباعبدالله الحسین حدود 1۴0 نام از شهدا و یاران امام درج شده است كه این شهدا غالبا در سه طیف است: دسته اول افراد سفرای امام هستند كه قبل از واقعه عاشورا به شهادت رسیده اند. دسته دوم شهدایی هستند كه در روز عاشورا به شهادت رسیدند و دسته سوم: عده‌ای هستند كه پس از واقعه عاشورا به شهادت رسیدند.
لشكری‌پور اضافه كرد: با هماهنگی‌هایی كه با موسسه حور انجام شده تحقیق و نگارش این مجموعه 80 قسمتی طی مدت یك سال انجام خواهد شد و امیدواریم كه در مرحله تولید و نظر به وسعت و اهمیت موضوع با كمك و مشاركت نهادهای فرهنگی بسان اتفاقی كه در برگزاری جایزه شهید آوینی رخ داد بتوانیم با قوت و كیفیت هرچه تمام‌تر این مجموعه را به سامان برسانیم و از این طریق باعث آشنایی هرچه بیشتر با یارانی شویم كه بنا به گفته حضرت امام حسین (ع) برترین یاران تاریخ بودند.

قراردادهای فراوان در صبا

 گفته میشود تعداد قراردادهای بسته شده در صبا  به بالاترین مرز خود از زمان تاسیس  تاکنون رسیده است ( بیش از ۳۰۰ قرارداد). تعهد صبا به تلویزیون ۲۰۰ ساعت در سال است  که از این بین ۷۵ ساعت آن را باید واحدهای انیمیشن  مراکز استانها  تامین کنند و ۱۲۵ ساعت آنرا مرکز صبا .

چندی پیش شبکه ۵ تلویزیون اعلام کرد که روزهای ۲ شنبه فقط انیمیشن ایرانی پخش خواهد کرد و مدیر صبا در مصاحبه ای اعلام کرده است که عید امسال از تلویزیون فقط انیمیشن ایرانی پخش خواهد گردید.

محمدعلی صفورا: برگزاری جشنواره‌ «سینما حقیقت» اتفاق خوبی است 

محمدعلی صفورا كه آخرین ساخته‌ خود با نام ماشین‌های فرسوده را در مرحله تدوين دارد، در خصوص اين فيلم گفت: تدوين این مستند به علت بخش‌های انیمیشنی که دارد، زمان زیادی می‌برد به همین دلیل مستند هنوز یک دوچرخه کم است را که با تکنیک دوربین مخفی تصويربرداری شده، برای شرکت به جشنواره‌ «سینما حقیقت» فرستاده‌ام.
صفورا در گفت‌و‌گو با خبرنگار «پایگاه خبری فیلم کوتاه» درباره‌ فعاليت در حوزه فیلم‌سازی تجربی گفت: فعالیت در حوزه‌ فیلم‌سازی تجربی به این خاطر خوب است که ما انتخاب کننده نیستیم. موضوعات خودشان را به ما تحمیل می‌کنند و موضوعی هم که فیلم‌ساز را به خود جذب می‌کند، خودش شیوه‌ ساختن‌اش را الهام می‌دهد.
وی افزود: کار تجربی بی‌واسطه است. فیلم‌ساز خودش از پس تمام کارهای اثرش بر می‌آید و همین بی‌واسطه‌ بودن باعث شد که من به کار در این حوزه علاقه‌مند شوم.
صفورا با اظهار خوشبینی نسبت به برگزاری نخستين دوره جشنواره‌ «سینما حقیقت» گفت: هر چه بيشتر به سمت جشنواره‌های مستقل پیش برویم، بازخورد‌های خوب و بهتری می‌گیریم. به همین خاطر جشنواره‌ «سینما حقیقت» اتفاق بسیار خوبی ا‌ست. 
محمدعلی صفورا با اشاره به این نکته که در جشنواره‌های مختلف، فیلم مستند همیشه در حاشیه بوده است، ادامه داد: برگزاری این جشنواره باعث می‌شود که ما رویدادی داشته باشیم که فقط به مستند می‌پردازد. و با برنامه‌ریزی خوبی که برای نخستین دوره‌ آن شده، شاهد بخش‌های مختلفی هستیم که برای نخستين‌بار از هم تفکیک شده‌اند و این یعنی اتفاقاتی که در سینمای مستند جهان می‌افتد، در این‌جا هم به وقوع می‌پیوندد.
مشاور مديرعامل مركز گسترش سينمای مستند و تجربی در حوزه انيميشن با اشاره به ناشناخته بودن «انیمیشن مستند» در ایران افزود: یکی از اتفاقات خوبی که در این جشنواره می‌افتد، معرفی گونه‌ «انیمیشن مستند» است که نزدیک به دودهه در دنیا به آن توجه شده اما در ایران تا به حال ناشناخته بوده است. همین اتفاقات باعث می‌شود که برگزاری نخستین دوره‌ جشنواره‌ «سینما حقیقت» را اتفاق خوبی در سینمای ایران بدانم.

علیمراد: تاكنون انیمیشن دینی خوب در كشور نداشته‌ایم 

هرچند امروزه در عرصه جهانی، جایگاه رفیع انیمیشن در فرهنگ‌سازی غیرقابل انكار است و این هنر هزاره جدید جای خود را به خوبی در زندگی و فرهنگ روزمره مردم باز كرده است، ولیكن متاسفانه تاكنون در كشور انیمیشن موفقی كه بیانگر ابعاد تمدن غنی ایرانی و دینی ما باشد، ساخته نشده است.
به گزارش «پایگاه خبری فیلم كوتاه» عبدالله علیمراد انيماتور پیشكسوت در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره فیلم دینی «رویش» با بیان این مطلب، اظهار داشت: امروزه بخش عمده‌ای از فرهنگ غرب و ژاپن توسط انیمیشن در جهان اشاعه یافته است و بسیاری از كودكان و بزرگسالان، متاثر از این فرهنگ هستند. پیشرفت سریع سینما در حوزه انیمیشن، اقبال عمومی مخاطبان و فروش بالای این‌گونه آثار نشانگر این واقعیت است كه ما در این رقابت پر شتاب و رو به جلو، لاك‌پشتی عمل كرده و به عباراتی در این ماراتن جا مانده‌ایم.
عضو هیات‌داوری دوره پیشین «رویش» در خصوص وضعیت كنونی سینمای دینی در ایران متذكر شد: سینمای دینی واقعی را باید در عمق محتوای آثار دینی ببینیم نه در ظاهر و پوسته اولیه. ممكن است در یك فیلم از عناصر دینی استفاده نشده باشد، ولی در عمق آن اثر، محتوای دینی را احساس كنیم.
كارگردان قصه‌های بازار در ادامه سخنان خود تصریح كرد: امروزه شرایط سینمای دینی در كشورمان بهتر از قبل است و ایده‌های خوب می‌توانند تبدیل به یك فیلم‌نامه و فیلم خوب شوند. اما باید دقت كرد كه نقطه شروع كار ما نباید صرفا ساختن یك فیلم به قصد رسیدن به این نوع سینما باشد، بلكه فیلم‌ساز باید سعی كند فیلمی خوب با یك هدف متعالی بسازد و همواره دورنمای كارش را از قبل مدنظر داشته باشد. آن وقت پس از تولید فیلم، می‌توانیم بگوییم كه سینمای دینی كه به دنبال آن هستیم، در آن فیلم دیده می‌شود یا خیر؟!
وی در ارتباط با راه‌کار‌های دست‌یابی به یک تعریف مشخص از سینمای دینی بیان داشت: در سال‌های اخیر در خصوص مفاهیمی چون سینمای دینی و معناگرا زیاد بحث شده است و باید این مباحث آن‌قدر ادامه پیدا كند تا حقیقت مطلب پیدا شود. به هر حال با مرور زمان و كاركردن علمی و كارشناسی بر روی این موضوع، گره‌ها باز می‌شود و به هدف مشتركی خواهیم رسید.
گفتنی است سومین جشنواره «رویش» از 7 تا11 آبان‌ماه در مشهد مقدس برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا ۲۰ شهريورماه مهلت دارند آثارشان برای شركت به اين جشنواره بفرستند

جلسه مجمع عمومی عادی سالانه انجمن آسیفا ایران

ساعت ۱۸ روز جمعه ۲۶ مرداد ۸۶

کسانی که عضو هستند و امکان حضور در مجمع را ندارند لطفا وکالت کتبی خود را به یکی از اعضایی که حضورش در مجمع فوق الذکر مطمئن هستند بدهند.

چین و تولید ۱۳۷۰ ساعت انیمیشن

ax

چین در سال ۲۰۰۶ بیش از یک هزار و ۳۷۰ ساعت برنامه انیمیشن تولید کرده است . این آمار در سومین نشست سالانه صنعت انیمیشن سازی چین منتشر شده است . در این نشست که نمایندگان صنعت انیمیشن و اداره امور رادیو و تلویزیون و فیلم چین حضور داشتند اعلام شد که چین در سال ۲۰۰۶ بالغ بر ۱۳۷۰ ساعت برنامه انیمیشن تولید کرده که این میزان تقریبا ۸/۱ برابر میزان کل تولید انیمیشن این کشور در فاصله سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳ است .

این میزان تولید  نتیجه مستقیم دستور دولت چین به شبکه های تلویزیونی این کشور مبنی بر پخش برنامه های انیمیشن داخلی است .

نشریه داخلی آسیفا


استفاده از ادبیات بومی‌در انیمیشن به هویت ملی کمک می‌کند

جشنواره پویانمایی حرکت در خرم آباد

داوران جشنواره: گلپایگانی- احمدیه- زندی

اسفندیار احمدیه، اولین انیماتور ایران، در مراسم اختتامیه جشنواره پویانمایی "حرکت" در خرم آباد گفت: ادبیات بومی ‌ایران به حدی غنی است که استفاده از آن می‌تواند به هویت و انسجام ملی و ماندگاری اثر کمک شایانی کند.
به گزارش گروه خبری حیات  ،مراسم اختتامیه جشنواره پویانمایی حرکت،‌ با حضور اسفندیار احمدیه، کیارش زندی و امیر مسعود علم داری و جمعی از هنرمندان لرستانی و آذربایجانی، صبح چهارشنبه 17 مرداد در سینما استقلال خرم آباد برگزار شد.
در این مراسم احمدیه با اشاره به اهمیت فیلم‌نامه در انیمیشن اظهار داشت: متاسفانه در انیمیشن‌های امروز شاهد حضور شخصیت‌های خارجی هستیم، در صورتی که با الگو برداری از داستان‌ها  و قصه‌های محلی و بومی ‌می‌توان فیلمنامه مستحکم‌تری نوشت .


پدر انیمنیشن ایران به حضور نسل جوان در این عرصه اشاره کرد و گفت: جوانانی که می‌خواهند وارد عرصه ساخت فیلم‌های انیمیشن شوند، در درجه اول باید عشق وعلاقه فراوانی داشته باشند تا بتوانند با پشتکار فراوان آثار خوبی را تولید کنند. همچنین یاد گرفتن طراحی گام اول در مسیر فعالیت در زمینه انیمیشن است که جوانان باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.
سپس کیارش زندی، فیلمساز انیمیشن، درباره آثار این جشنواره گفت: با توجه به اینکه این جشنواره در سطح استان لرستان برگزار شد، اما آثار قابل ملاحظه‌ای در آن به چشم می‌خورد و به نوعی داوری در آن آسان بود چون آن قدر آثار شاخص وجود داشد که به راحتی می‌شد انتخابشان کرد.
وی افزود: شهر خرم آباد با توجه به بافت و پیشینه تاریخی‌اش، قابلیت این را دارد که نه تنها میزبان جشنواره‌های سراسری که بانی جشنواره‌های بین‌المللی در زمینه انیمیشن باشد.
زندی در پایان به شخصیت احمدیه در انیمیشن ایران اشاره کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های مهم اسفندیار احمدیه استادی او در ادبیات و نقاشی است که باعث شد آثار بدیعی همچون «رستم وسهراب» را خلق کند و بر نسل‌های آینده‌اش تاثیر بگذارد.

اسفندیار احمدیه
در ادامه با اهدای لوح تقدیری از سوی حسن بنیانیان، رییس حوزه هنری، از زحمات اسفندیار احمدیه در عرصه انیمیشن ایران تجلیل به عمل آمد.
سپس آرای هیات داوران این جشنواره که متشکل از اسفندیار احمدیه، علیرضا گلپایگانی و کیارش زندی بود، ‌اعلام شد.
«راز نو» ساخته سعید شاهوری جایزه بهترین فیلم، «هدیه» ساخته حمیدرضا صالحی جایزه بهترین فضاسازی، «جهش از نوع ژنتیکی» ساخته سعید شاهوری جایزه بهترین انیماتور، «بازگشت» ساخته غلامرضا نعمت پور جایزه بهترین کارگردانی و «علمدار نیامد» ساخته پگاه خرم آبادی جایزه بهترین تدوین و صدا را دریافت کردند.
جایزه ویژه هیات داوران نیز به شرکت «آریا صنعت تخیل» اهدا شد و جایزه بهترین فیلم ‌پویانمایی با موضوع اتحاد ملی و انسجام اسلامی ‌نیز مشترکاً به «سرزمین بلوط‌ها» اثر شکاری و « زدی ضربتی، ضربتی نوش کن» ساخته شهرام کاظمی تعلق گرفت.
تقدیر از فعالترین خبرنگار فرهنگی هنری استان لرستان به مناسبت فرارسیدن روزخبرنگار نیز از دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره حرکت بود.

در پنجاهمین نشست کانون فیلم معناگرا عنوان شد؛

«هواپیما» در قالب انیمیشن باشکوه‌تر می‌شد

خبرگزاری فارس: حاجی‌مشهدی گفت: فیلم «هواپیما» به جز لایه‌های معناگرایانه دارای بن مایه‌هایی از شوخی و طنز است اما اگر قالب این فیلم انیمیشن بود، کارگردان می‌توانست تصویری به مراتب باشکوه‌تر از وقایع این فیلم از جمله پرواز کودک نشان دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی ، در در پنجاهمین نشست کانون فیلم معناگرا که احمد مسجدجامعی عضو و رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی و زیست شهری شورای شهر تهران برای تشویق دست‌اندرکاران و اعضای کانون در آن حضور داشت، عزیز‌الله‌حاج مشهدی بعد از نمایش فیلم هواپیما تصریح کرد: به نظر من اگر قالب این فیلم انیمیشن بود، کارگردان می‌توانست تصویری به مراتب باشکوه تر از وقایع این فیلم از جمله پرواز کودک نشان دهد اما با همین شرایط هم فیلم هواپیما فیلمی دلنشین و دوست داشتنی است.

یک دیدار در حرکت کلیدی



آقای بیگلو بعد از برگشتن از استرالیا و مستقر شدن در شیراز دیدار کوتاهی از حرکت کلیدی داشت. آقای بیگلو متخصص  مایا و سافت ایمیج از استرالیا است . او هم امنون مشغول نوشتن برنامه درسی آموزش انیمیشن برای یکی از مراکز آموزشی استرالیا می باشد.


خداوند از تو چه خواهد پرسید؟

خداوند ازتو نخواهد پرسید که چه اتومبیلی سوا ر می شدی؟ بلکه ا ز تو خواهد پرسید چند نفر را که وسیله ندا شتند به مقصد رسا ندی

 

خداوند ا ز تو نخواهد پرسید زیر بنای خا نه ا ت چند متر بود؟ بلکه ا ز تو خواهد پرسید به چند نفر در خا نه ا ت خوش آ مد گفتی

 

خداوند ا ز تو نخواهد پرسید که چه لبا س هایی در کمد داشتی؟ بلکه ا ز تو خواهد پرسید به چند نفر لبا س پوشاندی

 

خداوند ا ز تو نخواهد پرسید بالاترین میزا ن حقوق تو چقدر بود؟ بلکه ا ز تو خواهد پرسید آیا سزاوار گرفتن آ ن بودی

 

خداوند از تو نخواهد پرسید که عنوا ن و مقام شغلی تو چه بود؟ بلکه ا ز تو خواهد پر سید آ ن را به بهترین نحو ا نجام دادی

 

خداوند ا ز تو نخواهد پرسید که چه تعداد دوست داشتی؟ بلکه ا ز تو خواهد پرسید برای چند نفر دوست و رفیق بودی

 

خداوند ا ز تو نخواهد پرسید در چه منطقه ا ی  زندگی می کردی؟ بلکه ا ز تو خواهد پرسید چگونه با همسا یگا نت رفتا ر کردی

 

خداوند ا ز تو نخواهد پرسید پوست تو به چه رنگ بود؟ بلکه ا ز تو خواهد پرسید که چگونه انسانی بودی

 

خداوند ا ز تو نخواهد پرسید چرا این قدر طول کشید تا به جستجوی رستگاری  بپردازی؟  بلکه با مهربانی تو را به جای دروازه های جهنم به عمارت بهشتی خود خواهد برد

 

خداوند ا ز تو نخواهد پرسید که چرا این نوشته را برای دوستا نت نخواندی؟ بلکه خواهد پرسید چرا ا ز خواندن آن برای دیگران در وجدان خود احساس شرمندگی می کردی...

                      نوشته: ویلیا مز  داجین کو 

 

 

 

وقتی کم بیاری...!

وقتی سر جلسه امتحان کم میاری:

 

                                       تو احمقترین و بی سوادترین

                                          خودکاری هستی که تو عمرم دیدم

انیمیشنی فکر کنیم !

مرد ها مثل چي هستند ؟

مردها مثل « مخلوط كن » هستند
در هر خانه يكي از آنها هست ولي نميدانيد به چه درد ميخورد
مردها مثل « آگهي بازرگاني » هستند
حتي يك كلمه از چيزهائي را كه ميگويند نميتوان باور كرد
مردها مثل « كامپيوتر » هستند
كاربري شان سخت است و هرگز حافظه اي قوي ندارند
مردها مثل « سيمان » هستند
وقتي جائي پهنشان ميكني بايد با كلنگ آنها را از جا بكني
مردها مثل « طالع بيني مجلات » هستند
هميشه به شما ميگويند كه چه بكنيد و معمولاً اشتباه مي گويند
مردها مثل « جاي پارك » هستند
خوب هايشان قبلا” اشغال شده و آنهائي كه باقي مانده اند يا كوچك هستند يا جلوي درب منزل مردم
مردها مثل « پاپ كورن » ( ذرت بو داده ) هستند
بامزه هستند ولي جاي غذا را نمي گيرند
مردها مثل « باران بهاري » هستند
هيچوقت نميدانيد كي مي آيند ، چقدر ادامه دارد و كي قطع ميشود
مردها مثل « پيكان دست دوم » هستند
ارزان هستند و غير قابل اطمينان.
مردها مثل « موز » هستند
هرچه پيرتر ميشوند وارفته تر ميشوند
مردها مثل « نوزاد » هستند
در اولين نگاه شيرين و با مزه هستند اما خيلي زود از تميز كردن و مراقبت از آنها خسته  مي شويد.

 

   + سید علیرضا گلپایگانی - ٥:٤٧ ‎ب.ظ ; پنجشنبه ٢٥ امرداد ۱۳۸٦