انیمیشن از نگاه گلپایگانی


نگاه علیرضا گلپایگانی به انیمیشن ایران و جهان

هفته دوم خرداد ۸۶

فائز علیدوستی از آنور آبها

Alireza-e   Aziz Salam

Omidvaram salamat va shad bashi
man 2 mah pish
Iran boodam amma delam baratoon tang shodeh :o)
dar bloget khoondam ke project shoma dar haleh etmameh
TABRIK
omidvaram project badi ro be zoodi shoroo konid
man ham khoobam va mashghooleh kar
be gholeh Sohrab Sepehri: ( roozgaram bad nist,   Tekkeh nani daram,    Khordeh hooshi,   sareh soozan zoghi)
man bad az bazgasht az
iran dar 1 studio animation (March Entertainment) karamo shoroo kardam
Studio asli dar shahri 400 KM
Toronto gharar dareh va man hodoodeh 3 hafteh oonja boodam
amma dar haleh hazer dar
Toronto hastam (1 office ham dar Toronto daran) va man oonja
karo anjam midam va barashoon az rooyeh shabakeh miferestam
khoshbakhtaneh zirobameh kar be dastam oomadeh va bayad begam
Flash animatin besyar kareh sadeh-ee ast va bishtar shabie bazi mimooneh ta kar
albatteh in ro ham ezafeh mikonam ke dar hafteh bayad 45-50 saniyeh animation tahvil bedam
ke hajmeh ziyadi ast va man majbooram gahi weekend ha ham kar konam
dar kenaresh daram say mikonam Toon Boom Yad begiram
chon barayeh Project hayeh digital ke mikhan shabiheh animation dasti besheh va keyfiyateh khoob dashteh basheh
az in narm afzar estefadeh mikonan
baz ham migam, agar shoma royeh Flash switch konin kheyli dar zaman va hazineh sarfeh jooi khahid kard
man dirooz 1 meeting boodam barayeh 1 Project jadid
khteh tolid ya be gholeh khodeshoon Pipeline joori
tanzim shodeh ke
4 Team 6 nafareh movazi ba ham kar mikonan
va har team hafteh-ee  4/5 daghigheh animation tolid mikoneh
ke in yani har epizod 22 daghighe-ee dar 5 hafteh barayeh har Team
va 4 episod dar 5 hafteh kollan  va dar nahayat 30 hafteh ya 7 mah barayeh
26 ghesmat 22 daghigheh-ee
Bavaret Misheh?
va jaleb ineh ke migoftan ma az 9 sobh ta 6 asr kar mikonim va bishtar nemikhahim kasi bemooneh
yani inkeh khodkoshi ham dar kar nist va jalebtarin ghesmateh majera ineh ke 70% personnel ya daneshjoo hastand ya tazeh faregh o tahsil shodeh ke hich tajrobeh-ee dar tolid nadaran

bebakhshid kheyli ziyad shod
midoonam khoondaneh Pinglish cheghadr sakhteh

ba shoma dar tamas hastam

movafagh bashi


TinyPic image


--
Faez Alidousti

416-250-8831

انتخاب پروژه

همیشه و در همین ایام نوبت دانشجویانی میرسد که دوره تحصیلی خودشونو تموم کردن و حالا نوبت انتخاب موضوع برای پروژه پایان تحصیلی فرا رسیده . و یک داستان  تکراری که چه موضوعی را باید انتخاب کرد. بعد از  محدود شدن موضوع ترجمه که از جهاتی بسیار برای گروه انیمیشن مفید  فایده بود  و بعد از حدود ۴ سال کتابخانه دانشکده  دارای ترجمه بیش از ۳۰ عنوان کتابهای  با ارزش  انیمیشن شد  کار  کمی مشکلتر شد .

اما اتفاقات جدیدی در راه است .موضوعات متفاوتی که در شریان انیمیشن دانشگاهی خون تازه ای به جریان خواهد انداخت. گر چه مطمئنا مشکلاتی هم در کار است . هم برای دانشجویان  هم  برای اساتید. اما باید آگاهانه جلو رفت . درجا زدن در موضوعات تکراری کارساز نیست .

مرضيه برومند «مخاطب شناسی كودك در انيميشن» را بررسی می‌كند 

مرضيه برومند «مخاطب شناسی كودك در انيميشن» را در خانه‌سينما بررسی می‌كند.
به گزارش «پايگاه خبری فيلم كوتاه» اين برنامه توسط انجمن سينمايی فيلمسازان انيميشن ايران كه وابسته به انجمن فيلمسازان انيميشن جهان (آسيفا) و سازمان يونسكو و از اصناف خانه‌سينما است، برگزار می‌شود.
نشست «مخاطب شناسی كودك در انيميشن» سه‌شنبه 22 خردادماه با حضور مرضيه برومند در خانه سينما برگزار می‌شود.

چطور می شه حسین صافی شد؟

کسی که دوست داره بیشتر یاد بگیره!/ گفتگو با حسین صافی
نشید بهتره! وقتی به گذشته ام نگاه می کنم می بینم بیشتر زمانم به کشف چیزهای جدید در کار هنری و تلاش گذشته. سعی و تلاش زیاد لازمه کار هنری است. آدم با استعدادی که کار نکنه به جایی نمی رسه، ولی اگر آدم بی استعدادی خیلی تلاش بکنه معمولا می تونه حرفی برای گفتن داشته باشه.

چی شد که حسین صافی رفت سراغ انیمیشن؟
سال 79 تعدادی از بچه های هم دوره ای در یک شرکت انیمیشن کار می کردند. آقای علیدوستی هم اونجا کار می کرد و من هم به عنوان طراح کاراکتر رفتم اونجا ولی در اوایل در اونجا یک دسناتور ساده بودم. بعد از مدتی شروع به فعالیت در زمینه طراحی بک راند و طراحی فضا کردم. همینطور کارگردانی هنری!
الان  حسین صافی مشغول چه کاری هست؟
سه تا پروژه به سفارش صبا هست که همزمان داره جلو میره و من در یکی از این پروژه ها کارگردان هنری هستم

یکی از میان ما

delam baraye keshvaram misooze. yeki az familhaye maa be esme aghaye
ehsan jafarbigloo ke besyar dar zamineye 3d va maya maher ast va 3 mahe
pish baraye foghe animation be behtarin school melborn dar ostralia
raft. vaghtii ke ostaadane in daneshgaah ke be toore mesaal sarparaste
animator haye happy feet jozv anhaast kaarash raa az nazdik didand be oo
goftand ke maa nemiitavaanim be too chiizii yaad dahiim vato az maa ham
baalaatarii.  jaaleb ast ke in daaneshgaah poolii as va haziineye
tahsilash ham besyar ziyad ast. amaa bad az doo maah in daaneshgaah teye
jalasaatii shahriye ehsaan raa pas daadand va madrake daaneshgaah raa ham
be toore raaygaan be oo dadand va yek job offer ham baraaye inke dar
daaneshgaaheshan tadris konad be oo dadand .
nameye ziir va akshaayii ke haraah aan ast az taraf ehsaan baraaye man
ferestade shode ke dar yek seminaar  dar moorede model saazii sohbat
karde.
baraaye etelaa' begam ke ishoon rooz 20 khordaad be
iran miyaayand va
chand roozii tehran mimaanand. kaash saaadat daashte baashim va az
vojoodash estefaade konim

هورناز هنرور!
inam az name:

salam:

daneshgahe RMIT mano davat kard ta hafteh pish darmoredeh karam va 3D
character design va Modeling baraye Daneshjoohaye Game Design va
animation
so hbat konam .
Ina Aksash hast..

نمونه کار

آقای  احسان جعفر بیگلو در حال سمینار

 

 نمونه دیگری از کار آقای جعفر بیگلو

نگاه متفاوت

    پدر یکی از خانواده های خیلی متول روزی پسرش رو همراه خودش به قصد نشان دادن چگونگی زندگی مردم فقیر به مسافرت می بره. اونا دو شبانه روز رو تلاش کردند تا بفهمند که خانواده های خیلی فقیر چطور زندگی می کنند.

در بازگشت از سفر پدر از پسرش می پرسه: «سفر چطور بود؟» 

-         «عالی بود پدر». 

پدر می پرسه: «دیدی مردم فقیر چطور زندگی می کنند؟» 

پسر می گه: «اوه بله» 

و پدر می گه: «پس برام بگو که توی این سفر چی یاد گرفتی؟» 

پسر جواب داد: 

          «دیدم که ما یه سگ داریم و اونا 4 تا داشتند. ما استخری داریم که وسعتش به اندازه ی نصف باغمونه، اما اونا نهری دارن که انتهایی نداره. ما توی باغمون فانوس کار گذاشتیم، و اونا شبها ستاره ها رو دارن. ایوانمون تا جلوی حیاط بیشتر نیست، اما مال اونا تا افق ادامه داره. ما تیکه ی کوچکی زمین برای زندگی داریم، و اونا مزارعی دارند که تا خارج از حوزه ی دیدمون ادامه داره. ما خدمتکارانی داریم که که کارامون رو انجام می دن، اما اونا به دیگران خدمت می کنن. ما غذامون رو می خریم، اما اونا پرورشش می دن. ما دور مِلکمون دیوار می کشیم تا از خودمون محافظت کنیم، اونا دوستایی دارن که ازشون محافظت می کنن.»

پدر ساکت بود. 

پسر اضافه کرد: «پدر، متشکرم که به من نشون دادی چطوره که ما فقیریم». 

این دیدگاه بهتر نیست؟ اینکه چقدر خوبه شکرگزار باشیم بخاطر تمام چیزایی که داریم، بجای اینکه ناراحت باشیم بابت چیزایی که نداریم

بيانيه انجمن سينمای جوانان ايران در محكوميت انيميشن «پرسپوليس»

انجمن سينمای جوانان ايران طی بيانيه‌ای توليد فيلم موهن پرسپوليس را محكوم كرد.
به گزارش «پايگاه خبری فيلم كوتاه» به نقل از روابط عمومی انجمن سينمای جوانان ايران، در متن اين بيانيه آمده است:
هنر تجلی انديشه و باور آدمی است. آنكه درست می‌انديشد، جهانی آيينه‌گون در اثر خود پديد می‌آورد، اما آن كه كژ‌انديشی پيشه می‌كند، تصويرگر پلشتی، واژگونی و انحطاط است و در تصوير زنگار گرفته اثر او جز ترس، تباهی و ترديد راه ندارد. از همين روست كه می‌بينيم سينمای امروز جهان شاهد توليد طيف متنوع آثاری است كه با حقيقت جويی و حقيقت‌گويی به عنوان جوهره اصيل هنر، بيگانه‌اند.
فيلم‌هايی كه در طول تاريخ سينما به هر ملتی كه در برابر زياده‌خواهی قدرت‌های جهانی ايستاده است، تاخته‌اند و طی ساليان اخير نيز به دليل رشد حركت‌هايی اسلام‌خواهانه و محور قرار گرفتن انقلاب اسلامی ايران در كانون توجه اين گونه ترفندها و اقدامات از منظر تخريب، تهديد و تحريف آشكارا اسلام و ايران را هدف قرار داده‌اند.
رويكردی دروغ پردازانه كه به توليد و نمايش فيلم‌های مجهول و بی‌ارزش همچون 300 و پرسپوليس منجر شده و توجه تصنعی جشنواره‌ها به اين قبيل آثار نيز نتوانسته برای چهره مخدوش فكری و هنری آنان اعتبار و حيثيتی فراهم كند.
بدينوسيله ما به عنوان نمايندگان خانواده بزرگ انجمن سينمای جوانان ايران در جوار بارگاه نورانی ثامن الائمه (ع) ضمن اعتراض به توليد و نمايش فيلم موهن پرسپوليس كه در آن حقايق ايران اسلامی و باورهای ارزشمند و اصيل مردم آگاه و فرهنگ‌ساز آن به شيوه‌ای فريبكارانه دچار كژنمايی و تحريف شده است، مراتب انزجار خود را از دست‌های آلوده‌ای كه عامل آن است و در يك حركت غيرفرهنگی با پشتيبانی از اين فيلم در عرصه‌های بين‌المللی قصد اشتهار و مخاطب‌يابی افزون‌تر اين فيلم را دارند، اعلام می‌كنيم.
ترديدی نيست كه برای مقابله با اين جريان، مسموم و مخرب و سلطه‌جو همگی وظيفه خود
می‌دانيم با بهره‌گيری از تمامی ظرفيت‌ها در جهت توليد فيلم‌هايی گام برداريم كه تصويری راستين از وسعت چشم ‌اندازهای فرهنگی و ژرفنای عقايد و انديشه‌های اين ملت سرافراز را به جهانيان ارائه دهند. فيلم‌هايي كه ترسيم كننده تنوع شگفت آور داشته‌ها و بيانگر شكوه بی‌بديل دستاوردهای اين مرز و بوم طی قرون و هزاره‌ها و عظمت و اقتدار آن در جهان معاصر باشند.
در اين مسير عزم استوار همه فعالان عرصه فكر و فرهنگ و توجه به تمامی ظرايف و ظرفيت‌ها ضرورتی است كه با استعانت از درگاه پروردگار متعال به بار خواهد نشست و ثمرات و بركات آن را در عرصه‌های گوناگون شاهد خواهيم بود.

طراحی ماسک

TinyPic image

kar ye kare groteske va baraye bozorgsalan va amale khordan asli tarin mehvare shakhsiyati arosakha va shakhsiyat hast

فائزه فیض شیخ السلام طراح ماسک برا ی یک تاتر در فرانسهfaezeh_fayz_sh@yahoo.com

یک فریم

TinyPic image

یک فریم از کار پایان نامه خانم برهمند

یک پایان نامه روی نظم

TinyPic image

این آقاسعادت است . اسمشون سعادت است . و ازدانشجویان تربیت مدرس. هملاسیهاش خوب می شناسنش همونی که همه تالیف استادها را به موقع و خیلی منظم و خوب انجام می داد و لج همکلاسیهاشو در می اورد. سعادت به من نظم یک استاد راهنما را یاد می دهد.

انیمیشنی فکر کنیم

TinyPic image

فائز علیدوستی

   + سید علیرضا گلپایگانی - ۸:٢٩ ‎ق.ظ ; پنجشنبه ۱٠ خرداد ۱۳۸٦