انیمیشن از نگاه گلپایگانی


نگاه علیرضا گلپایگانی به انیمیشن ایران و جهان

سوژه يابی از نظر استاد بهرام عظيمی

salam bar ostad gerami,
man be elate yek meghdar sakhtiha va kamboodhaee ke dashtam va hamintor karhaee ke ta behal dar zendegi anjam dadeam(badkonak forooshi,,balal forooshi,,kar dar bazare kaffashan tehran,,khayati,,roozname va sigar forooshi,,ranandegi dar ajans,,naghashiye tablo,,naghashiye otomobil,,tamirkare mashin,,sport kardane mashin va ...)va hamintor dashtane rofaghaye mokhtalef(pooldar,motad,momen,bakelas va bikelas)va tahsil dar reshteye otomekanik va tahsile honar dar daneshgah,va hamintor hasas boodanam be raftar o khoosoosiyate mardom,va hamintor dashtan meghdari tanze akhlaghi khodadadi,va khili chizhaye bezaher marboot va ya namarboot be filmname nevisi,,hame dast be daste ham dadeand ta man az tajarobe shakhsiye khodam bedoone in ke bish az 5 daghighe vaght bogzaram filmnamehayam ra minevisam,,ostade mohtaram shoma khodetan behtar az har kasi midanid ke,tajrobeye zendegi va hatta ta hadi sen o sal dar neveshtane filmname khili moaser ast,va hamintor khoosoosiyate akhlaghi,man noghteye zafe adamha ra zood motevaje mishavam,va az goftane noghte zafhaye khod be digaran tarsi nadaram,dar filmname vevisi roorast boodan besyar mohem ast
(bebakhshid ke dar moghabele shoma majboor shodam jahaee az khodam tarif konam,in ra bezarid be hesabe hamoon kamboodhaye sabegh va feli,vali ghasam mikhoram
harche goftam eyne haghighat bood!)

بهرام عظيمی  khodahafez

پيام‌هاى زير براى يادداشت شما ارسال شده‌اند:

نويسنده: motakef

سه شنبه، 23 فروردين 1384، ساعت 20:10

من با آقای عظيمی کاملا موافقم.وقتی آدم حس يا اتفاقی را قبلا تجربه کرده خيلی سريع و به بهترین حالت در فيلمنامه به نتيجه ميرسد چون بهتر ازهر کس دیگه ای این قضیه را درک کرده و ميتواند اين حس را با نگاهی متفاوت و شايد حتی انتزاعی به صورت فيلمنامه درآورد. فيلمهايی موفقند که فيلمنامه آنها را کسی نوشته باشد و کسی کارگردانی کرده باشد که بداند از فيلم يا فيلمنامه خود دقیقا چه می خواهد.به عنوان مثال فيلم پدر و دختر.مطمئنا مايکل دودک اين حس انتظار و عشق را تا تجربه نکرده باشد نمی تواند به این زيبايی به تصوير بکشد.

E-mail:  وارد نشده است

URL:  وارد نشده است

نويسنده: بهرام عظیمی

سه شنبه، 23 فروردين 1384، ساعت 19:1

سلام.متنی را که من برای سوژه یابی نوشتم مربوط میشود به فیلمنامه هایی مثل انیمیشن های راهنمایی و رانندگی یا فیلمنامه هایی که به موضوعات اجتمایی ربط پیدا میکند وگرنه برای نوشتن یک فیلمنامه مثلا سوررئال این تجربه ها شاید بدرد نخورد

E-mail:  bbazimi@hotmail.com

URL:  وارد نشده است

نويسنده: محمد

سه شنبه، 23 فروردين 1384، ساعت 10:8

سلام.برای فيلم نامه نويسی رو راست بودن يعنی چی؟.......خسته نباشيد استاد گلپايگاني.

E-mail:  manga624200@yahoo.com

URL:  animationlover.persianblog.ir

نويسنده: ramak

دوشنبه، 22 فروردين 1384، ساعت 21:13

سلام استاد ٬ من یک چیزو متوجه نشدم.یعنی برای فیلمنامه نویسی لازمه که شغلهای سختی مثل مشاغل استاد عظیمی را هم تجربه کرد...؟!!!!البته سوء تفاهم نشه!من قصد جسارت به ایشون رو ندارم ولی برام خواندن این مطالب جالب بود.

   + سید علیرضا گلپایگانی - ۳:۱۸ ‎ب.ظ ; دوشنبه ٢٢ فروردین ۱۳۸٤